نظرات درباره کتاب عدل الهی (دفتر چهارم) و نقد و بررسی خوانندگان | طاقچه
کتاب عدل الهی (دفتر چهارم) اثر سیدمصطفی حسینی نسب

نظرات کاربران درباره کتاب عدل الهی (دفتر چهارم)

۴٫۲
(۱۲)
آتیس -Άτις-
عرض خدا قوت و خسته نباشید خدمت «کانون اندیشه جوان» با طرح پاکیزۀ «چلچراغ‌حکمت». دفتر چهارم در موضوعِ «عدل الهی» توسط استاد سید مصطفی حسینی‌نسب به صورت مبناگرایانه و استدلالی، اقتباس شده است. کیفیّت تقریر استدلال‌ها به گونه‌ای است که پاسخِ بیشتر سؤالاتِ خواننده را همراهش دارد.
AhmadReza
آثار شهید مطهری به طرز شگفتی در همه ی زمان ها حلال مشکلات و گره های ذهنی در امور دینی است . اینکه چنین کتابی برای نسل جوان فراهم آمده جای تقدیر دارد
Hamid Ghorbani
بصورت مفید به موضوعات مهم در حوزه عدل خدا پرداخته و خواننده با مطالعه کتاب به پایه ای از اطلاعات در این باره خواهد رسید
Alireza Sabeti
سفسطه خوبی بود برای سرکار گذاشتن هم فکران خود حکمای الهی معتقدند آنچه در نظام خلقت وجود دارد تفاوت است نه تبعیض؟!!!!!! یعنی اگر یکی زشت است و دیگری زیبا و کسی سفید است و دیگری سیاه به گیرنده مربوط است نه به عطا کننده؟؟؟؟!!! مارو گرفتین شما؟! یعنی گیرنده رو خارج از آفرینش الهی میدانید؟! یعنی ظرفی که با ظرف دیگری تفاوت داره از لُپ لُپ پریده بیرون؟؟؟؟ اصلا دست الهی توی کار نبوده؟!!! اصلا نویسنده وجود خداوند رو تونسته درک کنه؟! اگر درک کرده چرا متوجه نیست چیزی به نام (تفاوت) در ظرفهای گیرنده هم از خلق شده همین جهان هست؟؟؟!!!!
mahdi ashkaran
سیاهی و سفیدی و زشتی و... چیز های شری نیستند که خدا آفریده باشند خداوند جز خیر نیافرید خداوند جهانی زیبا آفرید با موجودی صاحب اختیار و اراده اراده و اختیار چیز خوبیست ، منتهی اساسا وقتی اراده وجود داره بین موجودات ، از این جا اختلاف ها ، تفاوت ها و... پدید میاد مثلا کسانی بودند که در آفریقا ساکن شدند پس آنها و فرزندانشان سیاه شدند ک کسانی در اروپا و سفید شدند اگر دقت کنید این ها از لوازم اختیار و اراده هست، پس خداوند اراده نکرده که کسی زشت باشه یا سیاه و سفید بلکه طبعیتا طبق اصل اختیار و اراده چنین چیز هایی رخ میده بحث های دیگری هم هست که کلیتش این بود.
محسن
مبحث تبعیض‌ها، راز تفاوت‌ها، نظام طولی و عرضی رو با دقت مطالعه کنید. نمیگه تفاوت سیاه و سفید از طرف خالق نیست. وقتی گفته میشه تفاوت مربوط به گیرنده هست معنیش این نیست که گیرنده‌ خودش عامل ایجاد تفاوت هست. بلکه این تفاوت مربوط به ذات خود مخلوق هست مثل ظرفیت یک ظرف. و در خلقت اون مخلوق مثل یک ظرف، تمام ظرفیت ظرف پر شده و مقداری از آن خالی نمانده و ظرفیت این ظرف با دیگر ظروف تفاوت دارد. دقت کنید که خلقت خدا رو نباید با ساخت بشر مقایسه کرد. لطفا اگر انتقاد دارید، با زبان علمی بیان کنید. نه با عباراتی مثل (سرکار گذاشتن) و (مارو گرفتین). چنین ادبیاتی درباره‌ی مرحوم مطهری واقعا زشته و ناجوانمردانه است.

حجم

۶۹٫۹ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۸۸ صفحه

حجم

۶۹٫۹ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۸۸ صفحه

قیمت:
۱۰,۰۰۰
تومان
صفحه قبل
۱
صفحه بعد