نظرات درباره کتاب دوپامین، مولکولی با خواص شگفت‌انگیز و نقد و بررسی خوانندگان | طاقچه
کتاب دوپامین، مولکولی با خواص شگفت‌انگیز اثر محمداسماعیل فلزی

نظرات کاربران درباره کتاب دوپامین، مولکولی با خواص شگفت‌انگیز

۴٫۰
(۳۴۶)
Msn
سلام موضوع:کتاب در مورد ماده ی دوپامین است که با اینکه بخش کوچکی از مغز هست،اما بسیاری از رفتار های گوناگون مارو تحت تاثیر قرار میده. نکات مثبت: متن روانه/ترجمه هم خوبه/جذابیت خوبی داره متن چون خیلی از رفتارهایی که خودمون درگیرشیم رو بررسی میکنه و... نکات منفی: نکات پراکنده بود تا حدودی.باید در نتیجه گیری هر بخش بهتر کار میکرد تا این مشکل پراکندگی برطرف بشه. توضیحات: خیلی وقت ها تصور میکنیم که این کاری که کردیم رو خودمون مستقل تصمیم گرفتیم!با اینکه دقیقا خلاف اینه و خیلی بیشتر از چیزی که فکر میکنیم محیط مارو گول میزنه و تسلط داره رومون. خواندن اینجور کتاب ها(کتاب مغز:داستان شما هم خوبه) باعث میشه ازین مورد ها اگاه بشیم و در اولویت اول این اعتماد بنفس عجیبمون کمتر میشه و در اولویت بعدی شاید با دونستن و تمرین کردن بیشتر بتونیم به خودمون مسلط باشیم و اگاهانه تر تصمیم بگیریم:)
کاربر 1785066
سلام دوستان فقط برید گوش کنید امیر شریفی و کوین ترودو و کتابهایی که اونا معرفی
farid
دوپامین یک توهم است
davood_z
دوپامین لذت بخش کوتاه مدت و اعتیاد اوره .
Amin Rostami
- تابحال «عشق در یک نگاه» براتون پیش اومده؟ - شنیدید که میگن «عشق آدم رو کور می‌کنه»! پیش اومده عاشق آدم اشتباهی بشید؟ کسی که وجه اشتراکی نداشته باشید باهاش؟ - شده شریک زندگی‌تون که یه روزی باهاش توی آسمون‌ها سیر می‌کردید، بشه یه آدم معمولی مثل بقیه‌ی آدمای زندگی‌تون؟ - چطور میشه که «عشق مادرانه» برعکس «عشق پدرانه» یک عشق بی قید و شرطه؟ - چرا بعضی آدما خیانت می‌کنن ولی بعضی دیگه وفادارن؟ - آدم بی‌انگیزه‌ای هستین یا معمولن توی ذهن‌تون یک آینده‌ی رویایی رو برای خودتون تصور می‌کنید؟ - تا حالا مواد مخدر مصرف کردید؟ یا براتون این سوال پیش اومده که چی میشه آدما سراغ این ماده میرن؟ - چطور میشه که بعضی آدما انقدر ریسک پذیرن، بدنبال مهاجرتن یا هر لحظه با ذهن زیباشون به دنبال خلق ایده، هنر و یا حل مسائل پیچیده هستن؟ - عبارت «در لحظه زندگی کن» به گوش‌تون خورده؟ به دنبال «رضایت از زندگی» هستین؟ - براتون سوال بوده که چرا معمولن نمیشه براحتی نگرش سیاسی و مذهبی آدما رو تغییر داد؟ - راجع‌به پارکینسون، بیش‌فعالی، اسکیزوفرنی و اختلال دوقطبی چیزی شنیدید؟ . 🔸اگه در کنار این سوال‌ها، اطلاعاتی راجع‌به نورولوژی، روان‌شناسی و جامعه‌شناسی هم داشته باشید، توصیه میکنم حتی لحظه‌ای از خوندنش غافل نشید! این کتاب می‌تونه براتون نقش قطعات گمشده‌ی پازلی رو بازی کنه که بقیه اطلاعات‌‌تون رو بهم دیگه وصل می‌کنه. . 🔸در این کتاب با نقش نوروترنسمیترهایی نظیر سروتونین، اکسی‌توسین، وازوپرسین و البته بصورت غالب با دوپامین آشنا میشیم و اینکه چطور این‌ها روی رفتارهای فردی و اجتماعی‌مون اثر میگذارن و در واقع چه نقشی در پشت صحنه ایفا می‌کنن. . 🔸شاید از ارتباط این همه موضوع بهم، ناخودآگاه نسبت به راستی و درستی این مطالب مشکوک بشید. یا از خوندن این همه نظر مثبت و مساعد، احساس کنید که با یک کتاب عامه پسند روبرو هستید. اگه اینطور حس می‌کنید، کافیه فقط یه فصل ازین کتاب رو بخونید تا علاقمند بشید که تا انتها همراهیش کنید!
کاربر 2577248
بسیار توضیح جامع
کاربر ۱۹۱۲۱۷۹
مرسی بابت وقتی که گذاشتید دیدگاهتون باعث شد الان کتاب رو بخرم و شروعش کنم
شمع'
👏🏻👏🏻👏🏻
Havisht
این کتاب انقدر جذاب بود که نسخه چاپیشو گرفتم خوندنم. خیلی بهتون کمک میکنند، کتاب علمی اینچنین، سگش به هزارتا کتاب خودیاری و‌موفیقت می ارزد. اگر جهان بینی علمی داشته باشید کلی تاثیر روی زندگی و انتخاب ها و تصیم هاتون میگذارد. خیلی دلپسند و دلنشنین و جذاب بود. اعتراض همیشگی من به جای کلمه تکامل، از کلمه فرگشت استفاده کنیم.
Mehran
کلمه دگرگشت مناسب‌تر هست ،
پیام
کلمه «تطور» ترجمه مناسب‌تری است، نیاز به ایجاد یک واژه تصنعی جدید نیست، بله، تکامل اشتباه است، بهتره از واژه «تطور» استفاده شود. البته اگر بدنبال تعصبات فارسی سره تصنعی نباشیم.
کاربر ۱۵۰۱۷۹۰
دقیقا درست می فرمایید، کتاب های علمی به مراتب بهتر از کتاب های خودیاری هست که معمولا بعد از یک دو هفته فراموش می شوند
nargesi
کتاب بسیار جالبیه، من روانشناسم و این کتاب درک خیلی خوبی از رفتارها بهم داد.
Arminabdoli
وا این چه حرفیه اخه چرا
میلاد
پس اصلا نباید باهات معاشرت کرد
Poory
جز معدود کتابایی بود که تونست جهان بینیمو بهبود ببخشه
arash ngar
لطفا کتاب مغز داستان شما از دیوید ایگامن رو هم بذارین .
mehdi pashazade
کتاب بیشتر محتوای علمی داره ولی در کل دونستنش جدا از لطف نیست و جواب یه سری از کارای نامعقولمون رو توضیح میده توصیه میکنم حتما بخونید 🙂
هلیا
عالی بود عالی .علمی و ساده و قابل فهم برای همه . برای من که خودم فیزیولوژیستم که چند برابر جذاب بود.☺
-۲۱۴۶۲۹۰- حميدرضا
کتاب خوبی است اما باید تحقیق شود آیا دانستن تمام مطالب کتاب و اینکه برخی امور شرح داده شده در کتاب، مرتبط با هورمون دوپامین است، تاثیری در ترشح دوپامین در بلند مدت و کم شدن حس لذت در انسان های مختلف خواهد داشت یا خیر، آیا کسیکه می‌داند همه چیز مرتبط با این هورمون است، تصور خیال انگیز و رازگونه اش نسبت به جهان پیرامون کاهش نمیابد؟ مثلاً "همانگونه که میتواند این منفعت را داشته باشد که انسان با دانستن اینکه به تاثیر دوپامین در عشق دچار هیجان و سپس فروکش نمودن احساسات می‌گردد، و هیچ هیجان عشقی تا ابد به همان اندازه که در ابتدا بوده نمی‌ماند، باعث شود خانواده ای از هم نپاشد به این علت که شخص بداند در عشق بعدی نیز پایداری در کار نخواهد بود و منطقی تر تصمیم گیری نماید، از طرفی می‌تواند این مضرت را داشته باشد که با دانستن این موضوع، شخصی که امید دارد روزی یک عشق جاودانه خواهد یافت، نا امید گردد و بداند هر عشقی که بیابد روزی از هیجان آن کاسته میگردد. _ در کل دانستن بهتر است اما به نظر می‌رسد گاهی استثناء وجود دارد.
بر چرخ زمان
توی کتاب گفته شده که دو نوع عشق هستش. ‌ عشقی که در اثر گذشت زمان کمرنگ میشه (که اگه اشتباه نکنم مربوط به دوپامینه) ‌ و عشقی که در اثر زمان ماندگارتر میشه، هر چند شور هیجان اولش رو [در ادامه] زیاد نداره، ولی دوست داشتن از بین نمیره.
-۲۱۴۶۲۹۰- حميدرضا
سلام به همه دوستان عزیز، 3336207, Navid, 1463, Saeed RR ممنون از اظهار نظراتون، بله واقعا در نهایت به نظر می‌رسه به هرحال دانستن بهتر است از ندانستن، و کمک می‌کند تحلیل و قضاوت بهتری نسبت به وقایع داشته باشیم حتی اگر در مواردی دانستن تلخ یا حتی درد آور باشد. اما من خودم به شخصه دوست دارم در کنار دانستن، آن حس رازگونه از جهان را حفظ کنم؛...
دوستدار کتاب
ممنون از نظرات جالبتون بنظر منم این کتاب در عین جذابی به نوعی به انسان این حس رو القا می کنه که همه چیز ژنتیکیه و دست انسان نیست و نقش این هورمون رو خیلی پررنگ کرده. به هر حال بقول دوستمون دانستن بهتر از ندانستنه
Mash
بی‌نظیره ... حتماً بخوانید
Hamed Habibi
برای ما که دلیل همه چیز را ماورایی و آسمانی یا حاصل تقدیر می دانیم فهمیدن اینکه بسیاری از واکنش ها و اعمال مان نتیجه ی تغییرات فیزیکی درونیست بسیار روشنگر خواهد بود. با وجود اسم بچگانه و بی سلیقه ای که برایش انتخاب شده حتما بخوانید.
kiarash
اتفاقا من خیلی بیشتر ایمان اوردم چون حالا بعضی دلایل احکام اسلامو می فهمم و شگفتا
ارمین عبدلی
من خیلی دوست داشتم کتاب رمان نیست پزشکی هست و جالب
shahpour rezaei
کتاب خوب و جالبی بود. کتاب در مورد تحت تاثیر قرار گرفتن فرد از ترشح مواد شیمیایی مغز و تاثیرات آن بر اعمال ما.
joe more
کتاب جالبیه و ارزش خواندن داره، مخصوصا اگه به مقالات علمی علاقه داشته باشید، چون نویسنده تقریبا در همه جای متن داره مقالات علمیِ سطحی و عام فهم در این حیطه رو بازگو می‌کنه. در کل اگه می‌خواین یه ایده کلی از مغز و تأثیرات دوپامین داشته باشید کتاب جذابی هست واسه آخر هفته تون.
ر.د.ب
خیلی عالی. دیدگاه آدمو به زندگی عوض میکنه و حقیقت هستی انسان را نشون میده. با تشکر از انتشارات مازیار که در نشر علم در کشور ما نقش فعالی داشته و نشون داده پول براش همه چیز نیست.
Zahra
چرا قیمت پانزده هزار تومانی برای کتابی که بیست و سه تومانه در نظر گرفته میشه؟ برام جالبه که اساس این تصمیم رو بدونم.
Benjamin
چرا یه همچین کتاب مهمی رو تو مدرسه به ما آموزش ندادن و با چیزای بدرد نخور ۱۲ سال وقتمونو تلف کردن ؟
negin
کتاب جالبی بود برای من باعث شد خیلی بیشتر از قبل با عملکرد هورمون ها و ناقلی مثل دوپامین اشنا بشم و علت خیلی از رفتار هامو بفهمم
امین
مطالعه این کتاب واقعا عالی بود و لذت بخش.
امین
سلام، در واقع این کتاب به این مسئله می‌پردازد که عموما کنش و واکنش‌های درونی و برونی ما انسان‌ها ریشه در دی‌ان‌ای و ساختار عصبی وشیمیایی است مثل انگیزش، احساسات و حتی خشونت در کتاب دیگری به نام گفتگوی سرنوشت ساز نویسنده به این واقعیت می‌پردازد که حتی در زمان‌های گفتگو به علت اختلاف نظر در گفتگو و ایجاد هیجان غدد فوق کلیوی با تشرح آدرنالین شما را به حالت عصر پارینه سنگی خود بر می‌گرداند که قدرتی به شما می‌دهد که می‌توانید با یک ببر گرسنه پنجه در پنجه بجنگین. در انتها در این کتاب به این می‌پردازد که تمامی رفتار ما بر اثر ترشح هورمون‌هاست.
هانیه سادات
سلام این کتاب علمی و درواقع شیمیاییه؟ یا روانشناسیه؟ یا چی؟ برام عجیبه که مطالعه درباره یه مولکول اینهمه اقبال عمومی داشته!
Zohreh
این کتاب حالات وجودمان را با زیست شناسی مرتبط میکند و این آگاهی را به ما می دهد که درون دنیای شگفت انگیز بدن ما چه اتفاقاتی در حال وقوع است و رابطه اش با احساسات چیست 👌⚘

حجم

۳۶۸٫۴ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۲۲۴ صفحه

حجم

۳۶۸٫۴ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۲۲۴ صفحه

قیمت:
۵۰,۰۰۰
۲۵,۰۰۰
۵۰%
تومان
صفحه قبل
۱
۲
...
۶صفحه بعد