نظرات درباره کتاب آیین خاک‌سپاری و نقد و بررسی خوانندگان | طاقچه
کتاب آیین خاک‌سپاری اثر هانا کنت

نظرات کاربران درباره کتاب آیین خاک‌سپاری

نویسنده:هانا کنت
انتشارات:انتشارات مجید
دسته‌بندی:
امتیاز:
۳.۷از ۱۴ رأی
۳٫۷
(۱۴)
totoro
این کتاب رو وقتی داشتم دنبال یه کتاب درباره خاکسپاری در فرهنگ های دیگه میگشتم پیدا کردم. اولش فکر کردم درباره روش خاکسپاری و رسم و رسومات همراه اون هست ولی وقتی فهمیدم یک رمانه که بر اساس داستان واقعیه، و حتی کمی بعدتر وقتی اونو خوندم، باورم نمیشد که کتابی به این قشنگی و جذابیت بین خوانندگان کتابهای طاقچه مهجور مونده باشه. این کتاب تا کنون برنده جوایز بسیار گوناگونی شده و حتی قراره فیلمی هم از روی اون ساخته بشه. در مصاحبه ای که با نویسنده کتاب داشتند،گفته میخواستم پرده از شخصیت مبهم زنی بردارم که به گواه اسناد رسمی به دست آمده، جادوگری خوانده میشد که جوانی رو تحریک به قتل کرده بود. ترجمه خیلی خوبی داره و نه تنها میتونه ساعتها شمارو به دنبال خودش بکشونه،بلکه حتی بعد از تمام شدنش هم میتونه تا مدتها در ذهنتون، شمارو وادار به فکر کردن درباره اتفاقات درون خودش بکنه.
کاربر ۱۷۹۹۲۰۲
بخونید حتماااا واقعاااا زیبا و عمیق بود
Rose
❄️ واقعا نمیدونم چی بگم.... ای‌کاش میتونستم بیشتر از ۵ تا ستاره برای این کتاب انتخاب کنم. محتوا، ادبیات و اتمسفر داستان فوق‌العاده و درگیر کننده بود و ادم رو وارد یک فضای سرد و دلگیر میکنه. توصیفات دقیق از فضا نه تنها کسل کننده نبود بلکه باعث میشد آدم حتی بتونه صدای محیط رو بشنوه... در آخر کتاب مشخص میشود که این داستان براساس واقعیت بوده. من یکی که زبانم بند اومد! باید خونده بشه. شاید حتی دیدگاه افراد رو درباره‌ی مجازات اعدام عوض کنه.... باید خونده بشه!
بنفشه آریاراد
این کتاب بیشتر به ارزش زندگی و دوست داشتن می پردازد. اینکه آدمی چطور میتونه در یک لحظه زندگی خود را تباه و به دست دیگران واگذار کنه.! داستان بر اساس واقعیت است و نشان می دهد چطور تصمیم های آدم می‌تواند زندگی او و سرنوشتش را تغییر دهد. فقط ویراستاری صفحه خیلی خیلی بد است.
میس سین
کتاب بسیار زیبایی بود ..... با وجود داستان غم انگیزش ولی اونقدر قوی و حرفه ای نگاشته شده که واقعا از خوندنش لذت میبرید ...سطر به سطر کتاب نشان از قلم بسیار توانمند نویسنده داره که با هنرمندی و تبحر تمام، جزئیات و شرح ماجرا و احساسات شخصیتها رو بازگو میکنه ........ ترجمه بسیار عالی بود واقعا به مترجم تبریک میگم که پا به پای نویسنده بصورت حرفه ای ترجمه رو انجام داده طوریکه نه تنها ذره ای از قدرت قلم نویسنده کم نکرده بلکه اصلا احساس نمیکنید دارید داستان ترجمه شده میخونید انگار نویسنده خودش این کتاب رو به فارسی نوشته ....... موضوع داستان در مورد محاکمه دو زن و یک مرد هست که به جرم کشتن دو مرد به اعدام محکوم شده اند برای عبرت سایرین تصمیم گرفته میشه که یکی از زنان را در محل زندگی و تولدش اعدام کنند و چون امکانات زندان در اون منطقه وجود نداره ناچار زندانی رو به خانه افسر بخش منتقل میکنند تا ماههای آخر عمرش رو اونجا تحت محافظت و به بیگاری به سر ببره... اینکه واقعا ماجرای قتل چگونه رخ داده در پس ابهام هست که گام به گام با خوندن داستان و از لابلای داستان و رابطه ظریفی که زندانی با افراد خونه پیدا میکنه رمز گشایی میشه........ چقدر حیف که این کتاب اینطور در بین خوانندگان طاقچه گمنام مونده... خوندنش رو حتما توصیه میکنم
zeynab
پیشنهاد نمیکنم واقعا سراسر غصه و رنج بود
ela
رمان در کشور ایسلند رخ میدهد . با خواندن این کتاب خود را فضای روستایی و زیبای کشور ایسلند خواهید یافت. در خانه های چمنی و مزارع سرسبز، در هنگام درو مزارع و و جمع کردن کاهها برای زمستان ، دوشیدن شیر و درست کردن کره و روغن ، کشتن گوسفند اواخر تابستان و ذخیره گوشت برای زمستان ، تابستان های بارانی و زمستان های سرد و تلریک ، شفق قطبی و... با اینکه مظمون کتاب تلخ است ولی با خواندن این کتاب میتوانید با فضای خانه های روستایی ایسلند و سنت های محلی و نحوه لباس پوشیدن و نحوه اداره کردن مناطق این کشور در قرن ۱۸ هم آشنا شوید . چون رمان بر اساس یک داستان واقعی نوشته شده است جذابیت خواندن آنرا دوچندان میکند.
Mary gholami
بد نبود

حجم

۴۰۷٫۰ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۴۱۶ صفحه

حجم

۴۰۷٫۰ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۴۱۶ صفحه

قیمت:
۳۹,۰۰۰
تومان
صفحه قبل
۱
صفحه بعد