نظرات درباره کتاب رفته، عزیزم، رفته و نقد و بررسی خوانندگان | صفحه ۳ | طاقچه
کتاب رفته، عزیزم، رفته اثر فرهاد بیگدلو

نظرات کاربران درباره کتاب رفته، عزیزم، رفته

نویسنده:دنیس لهان
انتشارات:نشر نیماژ
دسته‌بندی:
امتیاز:
۴.۱از ۱۰۷ رأی
۴٫۱
(۱۰۷)
soheil.mrajabi
یک بار دیگه قدرت قلم و ذهن خلاق دنیس لهین رو شاهد بودم. من اصولا کم کتاب می‌خونم اما هر کتابی که از دنیس لهین خوندم بدون شک جز بهترین تجربه‌های زندگیم بوده و از انتخابم خوشحالم. همین برای معرفی این نویسنده بس که از کتاب‌های معروف، فیلم‌های معروف و به‌نامی توسط کارگردان‌ها و بازیگرهایی معروف‌تر ساخته شده. داستان از یک قطعه داستان شروع می‌شه. با معرفی چند شخصیت و نویسنده همین اول کار یک علامت سوال بزرگ رو در ذهن مخاطب می‌کاره که ادامه‌ی این داستان کجاست؟ و همین کار نویسنده‌ست که مخاطب رو پای کار می‌نشونه. در ادامه و اصل ماجرا ما گم شدن دختر چهار ساله‌ای رو شاهدش هستیم. در این بین شخصیت‌های اصلی یعنی‌ انجی و پاتریک درگیر کلی ماجرای دیگه می‌شن که یکی از یکی جذاب‌تره و هر کدوم تاثیر و لطمه‌ی روحی خودشون رو می‌ذارن. بار‌ها نویسنده در طول داستان علامت سوال ایجاد می‌کنه و به طور نامرتبی( جوری که مخاطب رو اقناع کنه) به سوالات پاسخ می‌ده. شخصیت‌های داستان حدس.هایی می‌زنن و هر حدس هر بار دچار تغییر می‌شه و این غیر قابل پیش بینی بودن داستان رو می‌رسونه. داستان حاوی کلی شخصیت جذابه. یکی از یکی جذاب‌تر و هر کدوم به نحو شایسته‌ای تعریف و بهشون پرداخته می‌شه. هر کدوم در دل شما جای خودشون رو باز می‌کنن یکی رو در وسط قلبتون می‌ذارید و دیگری رو در سیاه‌ترین نقطه‌ی قلبتون. بحث‌های فلسفی زیادی باز می‌شه که خیلی‌هاش به صورت دیالوگ مطرح می‌شن. بزرگ‌ترین سوالات زندگی مثل وجود خدا، هدف از زندگی، خوبی‌ بدی، قانون و اخلاق. مسئولیت و... به زیبایی هر چه تمام در این داستان زیر ذره‌بین می‌رن و جذاب‌تر اینکه انتخاب جواب به عهده‌ی خود مخاطب سپرده می‌شه. و واقعا موندم چطوری بعضی دوستام گفتم بحث‌ فلسفی نداشته! فضاسازی با وجود بیان جزئیات بیش از حد به بهترین شکل ممکن انجام شده گرچه که در بعضی‌جاها فهمیدن و تصور مکان‌ها مشکله که شاید دلیلش ترجمه‌ی مترجم بوده که در بعضی‌جاها هم متاسفانه آزاردهنده بود اما قابل تحمل و نسبتا خوبه. با وجود این که فضای خیلی سنگین و تاریکی بر کل داستان چیره هست، نویسنده با بیان کردن دیالوگ‌ها و رفتار‌های طنز متعدد که هر کدوم خودشون جزئی از شخصیت‌پردازی‌های کتاب هستن، فضا رو برای مخاطب تعدیل می‌کنه. و در نهایت داستان‌ها و علامت سوال ها هر کدوم با یک شگفتی منحصر به فرد به پایان می‌رسن. در حالی که نویسنده برای هر کدومش از قبل به ما زمینه و سر نخ داده و داستان رو باورپذیر می‌کنه. و پایان داستان؟ بزرگ‌ترین علامت سوال و دو راهی که در چند روز اخیر می‌تونه برای شما رقم بخور. دنیس لهین بزرگ چکش قاضی رو به دست شما می‌ده و این انتخاب رو به شما می‌سپاره که تعیین کنید کدوم راه درسته؟ در نهایت واقعا متاثر می‌شم وقتی خیلی از دوستان رو می‌بینم که می‌گن داستان جذاب نبوده یا خیلی بد و طولانی بوده. واقعا نمی‌دونم که برای این دوستان داستان خوب چه تعریفی داره. درسته که آدم‌ها محترمند اما قطعا نظراتشون محترم نیستند!
Bhr
مثل همیشه پر‌محتوا و زیبا نقد کردین🌸
Bhr
مثل همیشه پر محتوا و زیبا نقد کردین🌸
zohreh
.۱۰۶ "آماندا"ی۴ ساله نصف شب از خونه خارج میشه و هیچ ردی از خودش به جا نمیذاره! عمه آماندا از ۲ کارگاه خصوصی "پاتریک"و "انجی" میخواد که دنبالش بگردن اما با پیداشدن سرنخ همه‌چیز مرموزتر میشه. و ماجرا جوری پیش میره که هر دو کارگاه آرزو میکنن کاش به جای قبول کردن پرونده به تعطیلات رفته بودن. کتاب ناراحت‌کننده و خیلی خشنیه که نشون میده گاهی انسان تا چه اندازه میتونه افول کنه فیلم بسیار خوش ساختی داره.
tina G
متفاوت از همه ی کتاب هایی بود که خوندم ...کتاب خوبی بود از نظر موضوع و پایان جالبی هم داشت... ترجمه کتاب هم خوب بود ... ولی با همه این احوال ترجیح می دادم یه کتاب دیگه مطالعه می کردم و به جاش فیلمی که از روی این کتاب ساخته شده رو نکاه میکردم .. من تقریبا هیچ یادداشت و هایلایتی از کتاب ندارم جمله نابی که فکرم و درگیر کنه برا همین میگم کاش فیلمشو میدیدم.
آرش
دنیس لیهان از نویسنده های پرفروش و مورد اقبال فراوان کتابخوانهاست و داستانهای تریلر و پیچیده رو خوب مینویسه. این کتابش هم بهمین شکل نفسگیر و مهیجه. ارزش خوندن داره و حسابی خواننده رو درگیر میکنه منتها توجه داشته باشید که ایشون یک نویسنده هالیوودیه و تمام مولفه های سینمای امروز امریکا رو در نوشته هاش بکار میبره لذا لحظات هالیوودی زیاد داره تو نوشته هاش که شاید خیلی با منطق روایی داستان جور نباشن. ولی در کل خوندن کارهاش لذت بخشه برای من.
sepid
توصیفاتش واقعا عالی بود،بطوریکه خواننده خودش رو در فضای داستان کاملا احساس میکنه،من اینو حدود هفت هشت ماه پیش خوندم ولی هنوزم صحنه قتل و شکنجه اون پسر کوچولو در اواخر داستان از ذهنم پاک نمیشه...
مونا😁😐
از اسمش خوشم میاد ب نظرتون دانش کنم🤨🤨
lajbaz
من خیلی از نظرات کتابارو خوندم و بد راهنماییم کردن کتاب قشنگیه به شرطی که از داستانای جنایی و پیچیده خوشت بیاد و کمی اطلاعات درمورد کلمات داشته باشی
مونا😁😐
ممنون ❤😊
mastani
این یکی از بهترین رمانهایی بود ک من در تمام عمرم خوندم واقعا اگه نخوندیش ی کتاب فوق العاده رو از دست دادید
sasha
خیلی کشش داده بود نویسنده، اما پایان جذابی داشت. توی ژانرش متوسط بود. ترجمه هم بسیار بد
puriya14
همش رمان میزارید که. این چه طرز رایگان کردن کتابهاست. لطفا به همه سلیقه ها احترام بزارید
samira
عاااااااااااالللللی .تصویرپردازی کامل داستان جذاب....
ریحانه
ممنونم ازت طاقچه
کتاب 1984
خدا خیرتون بده بالاخره یه کتاب خوب رایگان کردید
رضا
طاقچه جان رایگان نمی‌کردی سنگین‌تر بودی! سالی چندتا کتاب خوب رو رایگان کردن هزینه‌ش اونقدر زیاده براتون؟؟ سعی کن ارزش بیشتری به عامل حیات‌بخشت یعنی کاربرا ارائه بدی.
مانا
فیلمش خیلی خیلی قشنگ بود. معمایی پلیسی روانشناسی. مثلث ۳ دوست و قصه گذشته ای که دوباره زنده میشود. ‌من ۲ بار فیلم رو دیدم. واقعا چی مینویسند این آمریکایی ها!
p.kh
کتاب خیلی تاثیر گذاری بود ،وجامعه آمریکا رو خوب نشون میداد،این کتاب رو به همه توصیه میکنم
Mohammad
واقعا عالی یک لحظه هم نمی تونید بزاریدش کنار
مائده
من فیلم gone, baby, gone رو چند سال پیش دیده بودم و به نظرم فیلم متوسطی بود، اماکتاب رو به تازگی تموم کردم و به جز قسمت های کوتاهی، مابقی داستان به شدت جذاب بود و کشش بالایی داشت.
dianaz
وای چرا تموم نمیشه!!! مثلا جناییه، اصلا جذاب نیست😳
mahboob
فوق العاده عمیق و جذابه
dianaz
دیگه نخوندم.
شروعی دوباره...
به اجبار کتاب رو کامل نخونین رهاش کنین همین
Mohi Nsr
چرا همش تو این موضوعا کتاب رایگان میزارید ی بارم روانشناسی بزارید ی بارم عاشقانه بزارید کتابای خوب بزارید دیگه .چرا کتاب صوتی نمیذارید
hanieh
👍
lover book
باز هم یک تشکر دیگه از طاقچه عزیز خدا قوت پهلوان 🙆🙆

حجم

۳۸۲٫۵ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۵۳۶ صفحه

حجم

۳۸۲٫۵ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۵۳۶ صفحه

قیمت:
۸۰,۰۰۰
۴۰,۰۰۰
۵۰%
تومان