نظرات کتاب شکستن طلسم وحشت
کتاب شکستن طلسم وحشت اثر آریل دورفمن

کتاب شکستن طلسم وحشت

نویسنده:آریل دورفمن
مترجم:زهرا شمس
انتشارات:نشر کرگدن
دسته‌بندی:
امتیاز:
۴.۰از ۴۲ رأی
۴٫۰
(۴۲)

نظرات کاربران

alivahid
بازداشت و محاکمه‌ی پینوشه اولین نمونه از بازداشت رهبر سیاسی کشوری خارج از خاک کشورش به اتهام جرایم علیه بشریته. دوره‌ی تاریک پینوشه که بعد از دوران کوتاه و پر امید آلنده، پر از فرار، بازداشت، تبعید، شکنجه و کشتار بود با سکوت قدرت‌های دست راستی همراه شد. کتاب علاوه بر موضوع اصلی که روایتی امیدوارکننده از امکان احقاق حقوق زایل شده‌ی ملتی به دست دیکتاتورشه، از شرایط پیچیده‌ی کشوری که تحت چنین دیکتاتوری و اتوریته‌ی نظامی‌ای هم بوده حکایت می‌کنه. این مورد اخیر می‌تونه برای خواننده‌ی ایرانی مهمتر و هشداردهنده‌تر باشه. برخورد جهان (به ویژه غرب) با دولت پینوشه و ساختار اقتصادی‌ای که دولتش بر کشور حاکم کرد می‌تونه پیش‌بینی‌ها و برآوردهای رایج ما از پیوند ناگزیر ساختار اقتصادی و میزان سرکوبگری و آزادی اجتماعی رو به چالش بکشه. مضاف بر این، دورفمن اشاره‌هایی به شکاف ترسناکی که بعد از پینوشه بین مردم شیلی ایجاد شده می‌کنه. به تفاوت فاحش برداشت مردم از حق و باطل و دشواری پیدا کردن زمین مشترکی برای گفتگو و تصمیم‌گیری برای سرزمینی زخم خورده از دیکتاتوری نظامی. ترجمه‌ی مسئولانه و دقیق زهرا شمس هم تونسته متنی روان‌ و بدون سکته بسازه.
کاربر ۳۵۲۲۷۰۲
تاریخ ثابت کرده کشتن هزاران نفر برای از بین بردن ویروس کمونیسم هیچ اشکالی نداره، کره جنوبی هم همینکارو کرد و الان امروز مردمش زیر پرچم یک قدرت اقتصادی زندگی می کنند با سطح بالایی از رفاه اما مردم کره شمالی در جست‌وجوی مدفوع هستن واسه کشاورزی
ندارم ندارم
کشتن ۴۰۰۰ نفر وبه گروگان گرفتن یک ملت توسط پینوشه برای نجات از چنگال کمونیسم! کشتن هزاران نفر توسط استالین برای احیای کمونیسم! این مغز ها چه می کنند؟ََ!!!
کاربر ۱۵۶۵۲۹۶
پینوشه دیکتاتور نبود اون فرشته ای بود که شیلی رو از چنگال کمونیسم نجات داد یا بهتر بگیم پینوشه اسب تروای شیلی بود
حسنا حسین
من از خواندن کتاب لذت بردم.اگر چه خواندن درباره ی اینکه چگونه سرنوشت انسان ها اسیر خودکامگی و استبداد انسان دیگری می شود,برایم سخت بود ولی در نهایت ظلم پایدار نمی ماند و صاحبانش را به دام تباهی می اندازد.اما تکلیف بی گناهان زندگی از کف داده چه خواهد شد؟
bamdad
این کتاب پیش‌تر در طرح بی‌نهایت قرار داشت، اما متاسفانه بدون هیچ‌گونه اطلاع‌رسانی یا توضیحی از سوی عوامل طاقچه، از طرح فوق‌الذکر حذف شده. سابقه‌ی حذفِ چراغ خاموشِ کتاب [بیست‌ زخم کاری] نشان می‌ده که متصدیان محترم طاقچه روی نجابت و شاید حماقت مخاطب‌شان حساب ویژه‌ای باز کرده‌اند‌.
jamaljavidi
خوندنش به خواننده ی ایرانی کمک می کنه؛ برای درک بهتر وضع موجود
محسن
آریل دورفمن، نویسنده و روزنامه‌نگاری است که در زمان ریاست جمهوری آلنده در شیلی، یکی از مشاوران فرهنگی‌‌اش بود‌. بعد از کودتای پینوشه و بمباران کاخ ریاست جمهوری، دورفمن چند ماه مخفیانه در شیلی زندگی کرد و بعدش موفق شد از شیلی فرار کند. در این کتاب دورفمن ماجرای دادگاه پینوشه را نوشته از زمانی که در انگلیس دستگیر شد. اما فقط به ماجرای دادگاه نمی‌پردازد و از خاطرات خودش و دوستانش در زمان دیکتاتوریِ پینوشه می‌نویسد. دوران سیاه و پرخشونتی که روی تاریخ مردم شیلی در آن روزگار سایه می‌اندازد و تا زمان معاصر نیز تاثیرش باقی مانده. دورفمن تلاش می‌کند گوشه‌ای از این جنایت‌ها را آشکار کند. کتاب جاندار و تلخی است که با نثر قدرتمندِ یک نویسنده دربارهٔ یک اتفاق تاریخی نوشته شده. اگر بتوانید تلخی‌اش را تاب بیاورید کتاب جذابی است.
محسن
ممنون از لطفتون 🙏🏽 اگه منظورتون کتاب «در جست‌وجوی معنای زندگی» اثر ویکتور فرانکل هست، این کتاب رو خوندم و نظرم رو هم زیر کتاب نوشتم (ترجمهٔ علیرضا ارجاع برای نشر شمشاد رو خوندم)
maria
خیلی خوب توصیف کردی .لطفا کتاب در جست و جوی معنا رو بخون و نظرت رو بگو ممنون
zahra moradi
میشه بذارینش تو بی نهایت
mehdi20167
مسئله‌ای که در تمامی کشورهای دیکتاتوری برای من عجیب واقع شده، در قفس بودن است که نقطه اشتراک مردم با رهبر دیکتاتورشان است به این معنی که مردم در قفس دیکتاتور هستند و دیکتاتور در قفس مردم.
nasimaakbarpour
اگر از آیشمن در اورشلیم خوشتون اومده از اینم خوشتون میاد با این تفاوت آیشمن روان تر نوشته شده و روایت های تاریخی اش رو به خاطر رسانه ها بیش تر در جریان اید. تصویر که از پینوشه ارائه میده به نظرم جالبه اینکه دیکتاتوری اش رو هیچ کس تو شیلی نتونست محکوم کنه و اینکه شد خود قانون و اون آرزو غیر ممکن محاکمه اش انجام شد اما خب ... خوشتون اومد از کتاب میتونید فیلم های گاوراس رو هم ببینید گمشده و حکومت نظامی خیلی خوب سرکوب شیلی‌ و کشتار هاشون رو نشون میده اینکه‌هیچ وقت اونطوری که ظلم کرد مجازات نشد ناراحت کننده بود و خود سرگذشت آلنده
نیلوفر
من واقعا درک نمی کنم چطور یک آدم دیکتاتور و با سطح دانش کم می تواند باعث فقر بسیاری از مردم حتی در بین قشر فرهیخته بشود چطور به خودش اجازه می دهد یعنی به اون درجه از پستی و رذالت برسی
دیاکو
این کتاب خیلی خوب بود اما آیشمن در اورشلیم کی میاد اون خیلی جالب تره

حجم

۲۷۰٫۳ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۲۰۰ صفحه

حجم

۲۷۰٫۳ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۲۰۰ صفحه

قیمت:
۱۰۰,۰۰۰
تومان
صفحه قبل
۱
۲صفحه بعد