نظرات درباره کتاب تس دوربرویل و نقد و بررسی خوانندگان | طاقچه
کتاب تس دوربرویل اثر تامس هاردی

نظرات کاربران درباره کتاب تس دوربرویل

نویسنده:تامس هاردی
انتشارات:نشر نو
امتیاز:
۴.۲از ۲۷ رأی
۴٫۲
(۲۷)
فرامرز
فیلم شاهکار تس اثر رومن پولانسکی را هم حتما ببینید..بی نظیره مثل کتاب و بی نهایت تلخ
rain_88
رمانی کلاسیک و فوق‌العاده با قلمی بینظیر ،اخلاقی،قصه گو و جذاب
حانیه
اگر علاقه به ادبیات کلاسیک دارید از کتاب لذت می‌برید موضوع کتاب در زمان خودش انتقادیه شاید الان مسئله حل شده ای به نظر بیاد. کتاب غم انگیزه و حسابی اشکتون درمیاد اما من لذت بردم خصوصا شخصیت پردازی که از دوتا مرد داستان داشت به نظرم عالی بود مخصوصا مواجه اشون با پدیده "مذهب" یکی از خانواده مذهبی که ازش فرار کرده ولی باز هم عقایدش تحت تاثیر مذهبه و دومی بعد از خطای بزرگی که کرده به دین متوصل میشه و برداشتی که ازش داره
samira ka
awesome⁦👌🏻⁩
AMAD.m.R
WoW
Faeze
داستانی پرهیاهو و عاشقانه ای دل انگیز که نمی توان پس از شروع، بسادگی آن را رها کرد. البته نویسنده در انتها، پایان تلخی را رقم خواهد زد که شخصا فکر میکنم اگر جز این بود، این اثر بی بدیع، بدین گونه در ذهن ها ماندگار نمیشد.
Hamidy
نویسنده ی جود گمنام با کتاب تس دوربرویل شاهکار دیگری را آفریده است. شخصیت ها جان دارند و خود تس، موجودی پاک و بی آلایش که گرفتار ناخواسته حوادثی شوم بوده، عجیب همدلی و شفقت خواننده را بر می انگیزد. این هنر نویسنده است که باعث می شود آدمی با رنج ها و درد های شخصیت های داستان رنج بکشد و بر سرنوشت ناگوار انسان های نیک در شرایط اجتماعی فاجعه بار تاسف بخورد . گفتار آغازین کتاب که از ویرجینیا ولف است، به روشن شدن ظرافت ها و نکات ادبی رمان کمک بسیاری می کند. همان گونه که گفتار پایانی بر جنبه های تاریخی و اجتماعی رمان روشنایی می افکند. به قول ولف " بنا براین آن چه هاردی به ما داده است، رونوشت صرف زندگی در زمان و مکانی معین نیست . بینشی است درباره ی جهان و سرنوشت انسان ، بدان گونه که خود را بر تخیلی توان مند آشکار ساختند ، بر نبوغی ژرف و شاعرانه ، بر روحی رئوف و انسانی."
Lumiere
این رمان رو چند سال پیش خوندم داستان جالبی داره خوندنش برای علاقه مندان به رمان های کلاسیک خالی از لطف نیست.
nasimaakbarpour
از ستون های ادبیات کلاسیک به شمار میره و خوب جذابیت های نوشتاری اش برای همون دوره است. فیلم که پولانسکی ازش ساخته معصومیت تس رو اونطوری که کتاب نشون نداده نشون نمیده به نظرم شخصیت تس قابل اتکا اما‌ انقلابی نه . اگه دنبال کتاب جذاب هستین سراغش نیاین هاردی اتفاقات زیادی تو کتاب جا نمیده و خیلی جاها حوصله تون سر میره.
Avant-garde
آقای یونسی با ترجمه‌هاشون ثابت کردند که استاد بزرگ تبدیل کردن شاهکارهای ادبی به آشغال‌های ادبی هستند. کاش قانونی پدید می‌آمد تا می‌شد از این دست مترجمان شکایت قضایی کرد و آن‌ها را به‌دلیل بی‌اعتبار کردن آثار نویسندگان بزرگ، به‌واسطه‌ی ترجمه‌های مزخرف از آثار این بزرگان، به حبس‌های طولانی و جریمه‌های سنگین محکوم کرد. حیف از این کتاب زیبا که با ترجمه‌ی این آقا به گند کشیده شده
❦︎𝑭𝒂𝒓𝒏𝒂𝒛❦︎
من کتاب داستان دو شهر از چارلز دیکنز رو با ترجمه ایشون مطالعه کردم واقعا خسته کننده بود!
rahil
آقای یونسی رو نمیدونم ولی قانون شکایت از مترجم و ناشر روز شدیدا موافقم.
🧚🏼‍♀️Amitis🧚🏼‍♀️
خیلی از کتاب‌هایی که مرحوم یونسی ترجمه کردن از ترجمه‌های خوب به حساب میاد و طرفداران زیادی داره🙂 وقتی ترجمه‌های قدیمی براتون سنگین هستن سمتشون نرید انتظار دارید کتابی که پنجاه شصت سال پیش ترجمه شده با ترجمه‌های جدید و امروزی یکی باشه؟
فاطمه
این کتاب ضمن اینکه نثر روان و سلیسی نداره در مورد زندگی دختری به نام تس هست که به نظر من نویسنده فقط به جهت جذاب کردن داستانش رفتارها و انتخاب ها و حرف هایی رو از اون به نمایش میذاره که اصلا باورپذیر نیست.
sami
فوق العاده خسته کننده و حوصله سربر !

حجم

۳٫۴ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۵۸۴ صفحه

حجم

۳٫۴ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۵۸۴ صفحه

قیمت:
۲۱۰,۰۰۰
تومان
صفحه قبل
۱
صفحه بعد