نظرات درباره کتاب بانک‌ تهیدستان؛ وام‌های کوچک، ابزار مبارزه با فقر جهانی و نقد و بررسی خوانندگان | طاقچه
کتاب بانک‌ تهیدستان؛ وام‌های کوچک، ابزار مبارزه با فقر جهانی اثر محمد یونس

نظرات کاربران درباره کتاب بانک‌ تهیدستان؛ وام‌های کوچک، ابزار مبارزه با فقر جهانی

۴٫۶
(۱۲)
IZARIST
محمد یونس از سرمایه داران بزرگ آسیا و بنگلادش و برنده جایزه صلح نوبل تونست با میکرو وام های اقتصادی روش نوینی تو توسعه کسب و کار های کوچک ارائه بده ..... بسیار مفید و سازنده
you.f
محمد یونس یک انسان آگاه متعهد مسلمانه... خودش میگه کارگری را دیدم که در فقر بسر می برد و فقط با چند کار کوچک یا کمک مالی ناچیز از اوج فلاکت در می آمد... طرحی را راه انداخت بنام بانک تهیدستان آن هم بر اساس دانش اقتصاد البته مبتنی بر تعالیم اسلام او با قرض الحسنه توصیه شده در اسلام، بانک فقرا را راه انداخت در برابر بانک ربوی غیر اسلامی موجود.
Amir
چرا بخشی از کتاب را حذف کردید، من الان چک کردم یک ناشر دیگه همین کتاب را با 15 فصل چاپ کرده ولی شما با 13 فصل، دو فصل را کلا حذف کردید
noir
بله دیدمش با عنوان بانکدار فقرا.
Amir
شما خودت برو ببین اون کتاب دیگه هم در طاقچه هست دو فصل اضافه داره فهرستش
noir
بنظرم بهتره با نسخه اصلی مقایسه بشه، شاید نسخه اصلی ۱۳ فصل باشه . البته الان که اینترنت قطعه و هیچ مقایسه ای با نسخه اصلی نمیشه انجام داد.
Artemis
از خوندن این کتاب خیلی لذت بردم. داستان فردی در بنگلادش که بانکی رو ایجاد میکنه که از لحاظ عملکرد و ساختار با همه بانک ها متفاوته و سرلوحه کارش رو خدمت به افراد فقیر (به واقع فقیر یعنی کسانی که به نون شب محتاجن) قرار داده و با یک سیستم ابداعی به این فقرا وام میده. نویسنده نظریات اقتصادی جالبی رو هم بیان میکنه. البته گل بی عیب خداست. شاید میشه گفت نویسنده از گفتن برخی ضعفهای طرحش دوری کرده اما بطورکلی کتاب بسیار عالی هستش و اینکه ترجمه بسیار خوبی داره. برای آشنایی اولیه یا نمونه رو بخونید یا بریده ها رو.
a.shahadati
استاد کرسی اقتصاد در دانشگاه ملی و ارائه دهنده یه مدل کیب و کار تحت نام کسب و کارهای اجتماعی Social Business هستند که در هر سه سطحِ روش تامین سرمایه، نیروی کار مورد استفاده و محصول تولیدی «محروم» محوره. برای دوستانی که خیّرند یا فعالیت جهادی دارند و یا در موسسات خیریه نقشی دارند یا به نحوی دغدغه رفع محرومیت دارند آشنایی با این مدل کسب و کار توصیه میشه.
محمود
به نظرم کتاب بسیار زیبایی هست. کتاب به شرح شروع فعالیت بانک گرامین به عنوان یکی از پیشروان صنعت وام های خرد پرداخته. داستان های زیادی از ۲۵ سال اول فعالیت این بانک و ترویج این صنعت در دنیا و مخصوصا بنگلادش صحبت کرده. نکات بسیار جالبی درباره مشمول کردن فقیر ترین افراد در اقتصاد گفته. نظرات و استدلالهای زیادی درباره کاهش فقر داره و من از خوندنش بسار لذت بردم. پیشنهاد میکنم بخونید.
agooman
کتاب بسیار فوق العاده و خواندنی. با خوندن کتاب درک بهتری از مشکلات و واقعیت تلخ کشور های جهان سومی و در حال پیشرفت پیدا میکنید. کتاب خیلی روان نوشته ( و ترجمه ) شده و اصلا موقع خوندن شما رو خسته نمیکنه ( انگار که دارید یه رمان میخوانید )
کاربر 7741104
عالی

حجم

۲۴۸٫۸ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۲

تعداد صفحه‌ها

۲۳۲ صفحه

حجم

۲۴۸٫۸ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۲

تعداد صفحه‌ها

۲۳۲ صفحه

قیمت:
۳۰,۰۰۰
تومان
صفحه قبل
۱
صفحه بعد