نظرات درباره کتاب تاریخ اندیشه‌های دینی(۱) از عصر حجر تا اسرار الئوسیس و نقد و بررسی خوانندگان | طاقچه
کتاب تاریخ اندیشه‌های دینی(۱) از عصر حجر تا اسرار الئوسیس اثر میرچا الیاده

نظرات کاربران درباره کتاب تاریخ اندیشه‌های دینی(۱) از عصر حجر تا اسرار الئوسیس

۴٫۱
(۱۷)
یوسف صابری
من فقط جلد اولش رو خوندم(بجز بخش مربوط به دین زرتشت)در کل کتاب عالی هست و در تخصص میرچا الیاده کسی شک نداره.خیلی توصیه میکنم.هم این کتاب هم کتابای دیگه میرچا الیاده رو😉
pejmannavi
واقعاکه" مگه از این کتاب بهترم هست؟" مجموعه سه جلدی درباره دین. اگه ذره ای به تحقیق درباره دین علاقمندین "باید" از این کتاب شروع کنید.
pejmannavi
نویسنده کدوم کتاب؟ اسم نویسنده هر کتابی همراه شناسنامه کتاب هست و میتونید ببینید. از جمله همین کتاب.
M-rg
سلام میشه نام نویسنده رو هم بگین
pejmannavi
قابلی نداشت
nimagolban
به نظرم اگه به مطالعه درباره ادیان علاقه دارین جلد 2 و3 این مجموعه برای شما بهتره .من نزدیک 100 صفحه از این جلد رو مطالعه کردم ولی با شک و تردید زیاد ناشی از کمبود اطلاعات مرتبط با دوره ی مربوطه شدم و نویسنده ناچار به استفاده از اطلاعات نامشخصی هست و با پیشرفت علم این اطلاعات دستخوش تغییر فراوان میشود ولی اگه علاقه زیادی به این دوران و ریشه های جادویی _دینی اعتقادات این دوران دارین مطالعشو پیشنهاد میکنم
gkamarei
مقدمه خانم غرویان رسا، روان و جالب بود. ترجمه چنین متونی کار آسانی نیست و شایسته است که مترجم تمامی متن را یکبار دیگر مرور کند و ناهمواریهای آنرا اصلاح کند وی به دست ویراستارانی بسپارد که این کار را انجام دهند. متن خالی از اشتباهات تایپی و علامت گذاری (punctuations ) نیست و باعث اشکال مضاعف در خواندن و درک مطالب میشود.
delfan
بدون شک میرچا الیاده از بزرگترین اسطوره شناسان و دین پژوهان جهان است و در این زمینه کارهای بزرگی انجام داده است . این کتاب از مهمترین منابع دین پژوهی است که علاوه بر سیر تاریخی دین از بُعد پدیدارشناسی به آن نیز پرداخته است. الیاده تجربه ی دینی را امری مقدس و تقلیل ناپذیر میداند که اساس تشکیل فرهنگ بشری است . الیاده در این کتاب بسیار ارزشمند به بررسی سیر تاریخی دین از دوران سنگ آغاز و به دوران تمدن های تاریخی مانند «هیتی» ، «میتانی» ، «بین النهرین» ،«زروانی» ، «زرتشت» ، «کنعانی» ، مصر ، یونان و ..... سیر کرده است اگرچه تحقیقات انسان شناسانی مانند «فریزر» را در باره «جادو» بعنوان ریشه ی آغازین دین مسکوت نگذاشته است . به هر حال این «سه گانه» یکی از بهترین منابع دین پژوهی تاریخی و علمی است که آگاهی و شناخت وسیعی به خواننده ی مشتاق می دهد .
sasan
متاسفانه ترجمه بسیار ضعیف و نارسا و غیرقابل خواندنه به طوری که بعد از ۱۰ صفحه مطالعه کتاب رو رها کردم. لطفا ترجمه آقای مانی صالحی علامه(نشر نیلوفر) رو در دسترس قرار بدید.
SinaAhmadi
اتفاقن ترجمه بسیار گیرا و قابل فهم است نسخه چاپی آن امروز بهردستم رسید

حجم

۸۳۹٫۱ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۴

تعداد صفحه‌ها

۶۴۸ صفحه

حجم

۸۳۹٫۱ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۴

تعداد صفحه‌ها

۶۴۸ صفحه

قیمت:
۲۷۲,۰۰۰
۱۳۶,۰۰۰
۵۰%
تومان
صفحه قبل
۱
صفحه بعد