نظرات درباره کتاب کی صفر و نقد و بررسی خوانندگان | طاقچه
کتاب کی صفر اثر دان دلیلو

نظرات کاربران درباره کتاب کی صفر

نویسنده:دان دلیلو
مترجم:سهیل سمی
امتیاز:
۲.۶از ۱۱ رأی
۲٫۶
(۱۱)
arash
اصلا پیشنهاد نمیکنم. با وجودی که یکی از موضوعات مورد علاقه من هست اما خیلی مالیخولیا گونه و سرد و یکنواخت جریان پیدا میکنه و البته بسیار گنگ و نامفهوم. من صد صفحه خوندم و واقعا درک نکردم نویسنده چی داره میگه و بعد از صد و پنجاه دیگه واقعا نتونستم ادامه بدم. آنقدر از این کتاب بدم اومد که حذفش میکنم از گوشیم که ریختش رو نبینم دیگه 😀
Kimia
کتاب خوبی نبود. داستان بی‌نهایت کسل‌کننده. من عاشق ژانر علمی تخیلی و عمیق هستم و اینو هم توی این برهوت ترجمه کتابای ژرف، به این امید گرفتم که داستان جذاب و چالش برانگیزی داشته باشه. اما این کتاب اثر فلسفی یا عمیقی نیست و واقعا نگاه عمیقی به تکنولوژی و اثراتش هم نداره، و بیشتر به مونولوگ‌های روان رنجورانه یه مرد افسرده میانسال با ذهن متوسط میخوره که داره ادای فلسفیدن رو درمیاره. نویسنده تصور کرده که با یه فضاسازی پست مدرن و سرد و نامألوف به تقلید از فیلمهای اروپای شرقی، و حرفای فلسفی تکراری و کلیشه‌ای گذاشتن توی دهن کاراکترش، اثر ژرف و ارزشمندی خلق کرده و نگاه متفاوتی به تکنولوژی و مقوله جاودانگی داشته. ولی متاسفانه نگاه و حرفای نویسنده فاقد اصالته و قلم روانی هم نداره، و نتیجه فقط یه داستان درهم و آشفته اس که راه به جایی نمی‌بره و صبر ایوب می‌خواد که آدم حوصله کنه و تا تهش پیش بره.
parastoo
اگر اولین کتابی که از دلیلو خونده بودم این بود دیگه هیچ‌وقت ازش اثری به خوبی برفک رو نمی‌خوندم. هم اطمینانم به نویسنده و هم موضوعش من رو ترغیب کرد به خوندن. نگذاشتم دو روز هم از خریدنش بگذره تا شروعش کنم از فرط اشتیاق ولی خب چنگی به دل من نزند و کاملا ناامیدم کرد. یک موضوع تخیلی و آخرالزمانی خوب رو ضایع کرده. امتیازش رو اول دیدم تعجب کرده و فکر کردم بقیه سلیقه نداشتن لابد. اما خب اشتباه می‌کردم. :)) تقریبا خوندنش ناراحت‌کننده بود. من حتی نمی‌تونستم تمرکز کنم روی روایت. شاید بخاطر پرش‌های بی‌ربط و آشفته‌ی ذهنی خود راوی.

حجم

۳۰۵٫۵ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۲۶۴ صفحه

حجم

۳۰۵٫۵ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۲۶۴ صفحه

قیمت:
۱۵,۰۰۰
تومان
صفحه قبل
۱
صفحه بعد