نظرات درباره کتاب ایمانوئل کانت: نقد عقل محض و نقد و بررسی خوانندگان | طاقچه
کتاب ایمانوئل کانت: نقد عقل محض اثر حسن عرب

نظرات کاربران درباره کتاب ایمانوئل کانت: نقد عقل محض

۳٫۴
(۱۶)
مسیح
خواندن آرای فلسفی برای گسترش فهم و یافتن پنجره هایی جدید برای شناختی عمیق و نگریستنی دقیق به جهان هستی و ورای جهان هستی و هرچه در این و آن است قطعا بهترین راه است ، و در میان آرای فلسفی خواندن نظرات بزرگانی همچون کانت بی شک دلپذیری و شفافیت و عمق این مسیر را دوچندان میکند.
Khosro Jalalmanesh
افاضات فرموده اند . وگر نه با کمی آشنایی با مکاتب فلسقی در می یابیم که کانت علاوه بر جایگاه رفیعی که در آید آلیسم آلمانی دارد خودش به تنهایی صاحب مکتب ویا تفکری نو در فلسفه نیست
F.hassni
نام ببرید مدعیان رو.
کاربر ۲۱۲۲۸۹۵
باری در کنار تمام فعالیت های روزانه ام. باید فرصتی برای حقایق حاکم بر عالم بگذارم. فلاسفه آن حقیقت جویانی هستند که در امتداد تکامل حرکات بشری، به تبیین واقعیات دامن میزنند، در این میان، آن خواننده ای به بهترین حقائق دست میآبد که به شیوه ی جمع آوری اقوال و انتخاب بهترین نظر عمل کند. در کنار مکتب فلسفه کانت، مکاتب دیگری نیز مدعی اند.
morindok
در این کتاب مروری سریع بر فلسفه ی کانت میشود و آنچه من برداشت کردم: آنچه پیش از ورود به حواس، در جهان جاری است، به حدِ نامعلومی به دور از آنچه است که عقل حکم میراند! به همین سبب تصور ذهن از آن صورتی متغیر است. در طبیعت علت و معلولی نیست، رنگ، بو، صدا و در کل تصوری نیست. آنچه تصور میکنیم به آن معرفت داریم، ساخته و پرداخته ی سیستم شناختی ما است، اما این دلیلی بر ردِ وجودِ جهانِ بیرون نیست! آنچه در بیرون هست وجود دارد، اما همواره ناشناخته است. همچنین در این کتاب اهمیت حواس و نیروی فاهمه در معرفتی حقیقی، روشن میشود. و همچنین جایگاه خودآگاهی در تجارب را مورد بررسی قرار میدهد. به این گونه که بدون وجود خودآگاهی، تجارب ما نسبت به جهان منفصل خواهند شد و وحدت معنایی ندارند. در مقابل این خودآگاهی است که تجارب را در مکان زمان که امری عقلی است متصل نگاه میدارد و معنای آنها را حفظ میکند. تصور کنید خودآگاهی شما چند قطبی و تقسیم به خودآگاه های متعدد شود، در این صورت، شما هر تجربه ای را به یک خودآگاهتان نسبت میدهید و نتیجش بی ثباتی و روانپارگی و بی معنایی در تجارب خواهد بود. کتاب کوتاه و مختصر است اما بسیار با مفهوم و عمیق، اگر به خوبی تحلیل کنید.
کاربر ۲۲۷۹۲۰۰
کتابی به شدت ناکافی برای شرح چنین کتاب بزرگی ولی سرنخ های خوبی در ارتباط با نسبت اجزای متن با یکدیگر در اختیار خواننده قرار می دهد
Behrad
ترجمه‌های آرش جمشیدپور خواندنی هستند. خود این کتاب هم خوب است. مسائل پیچیده را به خوبی ساده ساخته است.
hamed
کتاب خوبیه و ترجمه ی خوبی هم داره و میشه با خوندن این کتاب تا حدودی فلسفه ی کانت رو دریافت البته مختصر پیشنهاد میکنم بخونید زیاد هم زمانبر نیست .
M
سنجش خرد ناب . نقد عقل محض ترجمه ی درستی از کریتیک آلمانی نیست .

حجم

۸۹٫۲ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۸۰ صفحه

حجم

۸۹٫۲ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۸۰ صفحه

قیمت:
۱۴,۰۰۰
تومان
صفحه قبل
۱
صفحه بعد