نظرات درباره کتاب از ماست که بر ماست؛ نقدی بر رفتارهای اجتماعی ما ایرانیان و نقد و بررسی خوانندگان | طاقچه
کتاب از ماست که بر ماست؛ نقدی بر رفتارهای اجتماعی ما ایرانیان اثر رضا بهرام‌پور

نظرات کاربران درباره کتاب از ماست که بر ماست؛ نقدی بر رفتارهای اجتماعی ما ایرانیان

انتشارات:نشر تيسا
امتیاز:
۲.۵از ۸ رأی
۲٫۵
(۸)
Dentist
رضا بهرام پور در این کتاب به نقد رفتارهای اجتماعی ایرانیان می پردازه. به بررسی کمبودها و ضعف های فرهنگی و اجتماعی و اخلاقی مثل نقدناپذیری، توهم توطئه، همه فن حریفی و ... می پردازه. محتوای کتاب به نظرم تکرار مکررات مسائلی بود که تقریبا همه به خوبی ازش آگاهیم، کاملا مشابه کتاب «جامعه شناسی خودمانی». از طرف دیگه نحوه ی نگارش و محتوای کتاب اصلا در حد یه کتاب نبود، نهایتا در حد چند تا پست اینستاگرامی بود! نویسنده صدها بار توی خطوط و صفحات مختلف کتاب از کلمه ی «آب دوغ خیاری»!!! استفاده میکنه، مثال های دم دستی و بسیار عامیانه میزنه، حرفای مشابه رو بارها تکرار میکنه و بیشتر شبیه شکایت نامه ی تموم نشدنیه که همه ی ایرانی ها بی فرهنگ و ... هستن بدون اینکه بحث تخصصی جامعه شناسانه ای بکنه یا راه حلی ارائه بده.. من کتاب رو دوست نداشتم متاسفانه و حتی نمیتونم روش اسم کتاب بذارم!
کاربر ۳۷۷۴۴۷۹
منابعش رو که دیدم از خوندنش صرف نظر کردم واقعا زیبا کلام وطن پرسته !!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Rose water
خیلی کامل گفتنی ها رو گفتین منم بیست و سی صفحه خوندم به همین نتیجه رسیدم و بیخیال بقیش شدم، میشه این زمان رو تو کتاب بهتر صرف کرد.
m.r
نکات مثبت کتاب: ١) متن ساده و روانی داره و باعث می شه به راحتی و حتی به سرعت خونده بشه، متاسفانه خیلی از مولفین پیچیده و پرطمطراق نویسی رو نشونه ی سواد بالاشون می دونن ٢) مثال ها خیلی به روز و ملموسن و باعث هم ذات پنداری می شه، هر چند به نظرم جا داشت نویسنده جزئیات بیشتری رو ارائه بده ٣) لحن صمیمی کتاب که حتی جاهایی همراه با طنزی جزئی است، موقع خوندن احساس راحتی می کنی ٤) موضوعات و سرفصل ها نشون می ده نویسنده مسائل روز جامعه رو زیرنظر داره ولی بهتر می شد اگه ریشه و سابقه تاریخی شون رو هم بررسی کنه، البته این خودش می تونه موضوع کتاب مستقلی بشه و ایرادی به نویسنده وارد نیست نکات منفی: ١) صرفا از معلول صحبت می شه و حرفی از علت و علت یابی نیست، خلقیات انسانها می تونه با تغییر شرایط متفاوت بشه ولی نویسنده ترجیح می ده به این زمینه وارد نشه ٢) هیچ راهکاری ارائه نشده و به نظرم این مسئله باعث ابتر موندن بحثهای کتاب شده ٣) از نظر اصول ویرایشی فکر کنم یه کم بی دقتی شده کاش مولف و ناشر یه کم بیشتر وقت می ذاشتن در کل خوندن این کتاب رو به دوستان توصیه می کنم، هر کتابی ضعف ها و قوت های خودش رو داره ولی در کل از خوندن این کتاب راضی ام
کتاب ها رو بیش تر از آدم ها دوست دارم
🌷🙏
S
نظر مفیدی نوشتید استفاده کردم. با تشکر.
Rose water
به شدت سطحی نوشته ها شبیه نوشته های اینستاگرمی هستن تا کتاب

حجم

۱۳۰٫۲ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۱۵۹ صفحه

حجم

۱۳۰٫۲ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۱۵۹ صفحه

قیمت:
۵,۵۰۰
تومان
صفحه قبل
۱
صفحه بعد