نظرات درباره کتاب دست‌نیافتنی و نقد و بررسی خوانندگان | طاقچه
کتاب دست‌نیافتنی اثر علی‌رضا حیدری

نظرات کاربران درباره کتاب دست‌نیافتنی

گردآورنده:طاها صفری
انتشارات:نشر گلگشت
دسته‌بندی:
امتیاز:
۴.۶از ۵۶ رأی
۴٫۶
(۵۶)
ehsan27
کتاب عالی نبود ولی خوب بود... سختی های زیادی کشیدن ایشون و باعث افتخار کشور ما هستند، اگر یه بزرگتر بالا سرشون بود که میتونست کنترلش کنه فکر کنم به قول خودش حقش ۲ تا طلای المپیک بود. آقای حیدری خوندن سرنوشت زندگی شما یه من انگیزه جنگیدن داد... انگیزه جا نزدن... زندگی پر از بی عدالتی هست... آدم هیچوقت نباید تسلیم بشه نباید جا بزنه... دیالوگ معروف ویل اسمیت به پسرش تو فیلم در جست و جوی خوشبختی: ((هیچوقت اجازه نده کسی بهت بگه نمیتونی کاری رو انجام بدی.. حتی من... اگه آرزویی داری دنبالش کن... مردم چون خودشون نمیتونن به اهدافشون برسن نمیخوان تو هم برسی...هیچوقت تسلیم نشو))
shirvan
از اون کتابها بود که یک نفس خوندمش و باهاش خیلی خاطرات رو مرور کردم و هم بغض کردم و هم لذت بردم، ممکنه دوباره هم بخونمش
ثریا
این کتاب واقعا حاوی تجربیات فوق‌العاده ارزشمندی هست. زندگی قبل از قهرمانی این قهرمان و همه سختی های طاقت فرسایی که داشته و بعد هم زندگی درطول قهرمانی و جنگیدن برای حفظش تا آخرین نفس. اشتباهات، تجربیات، جنگیدن و پیروز شدن.. واقعا بهت خدا قوت میگیم قهرمان علیرضا حیدری. تو برای همه مردم ایران افتخار هستی. سلامت و سربلند باشی دلاور.
مسعود حیدری
اینکه واقعیت های زندگی کسی رو از دریچه نگاه خودش آدم بتونه درک کنه خیلی ارزشمنده و این کتاب به بهترین شکل ممکن تمام فراز و نشیب های زندگی یک ورزشکار حرفه ای رو به تصویر کشیده ، در یک کلام با این کتاب خندیدم ، گریستم، ناامید شدم و امیدوار
أبوٰمُخلــــِـــٰـــصْ
عالی بود فقط ریتم داستان و زمان ها و مکانها و افراد سر جاش نبود. برخی شخصیت ها خوب پرداخته نشده بود. رک بود و برخی سؤرفتارهای قهرمان ربطی به فقر یا نداشتن بالاسر نداشت و توجیه پذیر نبودن مثل جمع آوری تمام دمپایی های در مسجد و فروختن اونها!! اذیت کردن لبو فروش و امثالهم.. منتظر کتاب خاطرات خواندنی من باشید..
مانا
روایت تلاشی سخت و جانانه برای رسیدن به غیرممکن ترین هدف ذهن یک پسرک یتیم . عالی بود . قطعا پیشنهادش میکنم . مخصوصا به کسایی که رویایی تو سرشون دارن .
قربان شیران
بهترین زندگینامه توصیه میکنم به کشتی گیرا خیلی جذاب و تاثیر گذار
بهنام
این کتاب واقعا زیبا بود و عالی تشکر از آقای حیدری
مسعود
یکی از بهترین کتابایی که خوندم
Ati
واقعاااا فوق العاده بود عالیییی👌👌
محمدحسین
راستش داستان خ جذاب تر از تصورم بود... من از کودکی تا اوجش رو حس کردم و برخی از نظرات دوستان دور از انصافه.. این خاطرات اگه دقیق نباشه ارزش استناد در آینده نداره و ما عادت داریم فقط قهرمان‌ها رو در عالی ترین حالتها ببینیم که باور من اینه این خودش غلطه.. همین کسانیکه نقد کردن و گفتن فلان و بهمان چرا به اون بخش رشد فکری ایشون در شروع مطالعه کتاب اشاره نمیکنن و بخش‌های تاریک و کودکانه رو به رخ میکشن... در کل دلم میخاد بازهم بارها کتاب رو بخونم تا لذتش رو از دست ندم به همه کسانیکه عاشق زندگینامه های واقعی مخصوصا از نوع فرهنگ ایرانیش هستن و به تمام عاشقین کتاب که تشنه حقیقت های تاریخ این سرزمین هستن کتاب دست نیافتنی رو شدیدا توصیه میکنم
Ali Akbari
وقتی اسطوره از سختی های زندگیش میگه که حتی فکرش رو هم نمی‌کنی، از چطور تمرین کردن‌هاش و از چک برگشتی و ... حس می‌کنی یکی از جنس مردم هست و دست یافتنی. کتاب غلط املایی داشت دو سه مورد ولی اینکه علیرضا حیدری چطور علیرضا حیدری شد و با چه سختی‌هایی پنجه به پنجه شد، از رنگ مدالش گفت و ... در کل جذاب بود.
mohammad
با خواندن این کتاب بسیار متعجب شدم از این حجم از غرور و حرکاتی که گاها خود او هم از بازگو کردنش شرمسار بوده،کودکی سخت و محیط نا امن و آلوده زندگی علیرضا حیدری در شخصیت او تأثیر منفی داشته و بی شک اگر پشتیبانی دلسوز و حامیان خوبی در کنارش داشت مدال‌های خوشرنگ تر و بهتری را برای ایران به ارمغان می آورد. کتاب بسیار جالبی برای علاقه مندان به کشتی و طرفداران آقای حیدری است. با مشکلات و مصائب پشت پرده ورزش قهرمانی آشنا می کنه . اینقدر برام جالب بود که 2 روزه کتاب و تمام کردم.
fzvakili
خب این کتاب داستان یک جنگجوی واقعی که با تمام سختی هاش مبارزه میکنه و ارده فوق العاده ای داره و کم آوردن و باختن رو اصلا نمیتونه بپذیره ، اما به نظرم کمی بی برنامه در زندگی عمل کرده و چوبش رو هم خورده . درآخر این کتاب رو به همه کسایی که دنبال یه منبع الهام برای تلاش و کوشش میگردن معرفی میکنم چونکه از خیلی از کتابای انگیزشی تکراری موثرتره . به کنکوری های عزیز هم توصیه میکنم، میتونه از نظر روحی تقویتتون کنه. در آخر باید جسارت این قهرمان رو برای باز کردن مسیر اتوبیوگرافی در ایران ستود. و اینکه از نمونه های اتوبیوگرافی خارجی که خوندم چیزی کم و کسر نداشت.🌹
alimohamad eftekhari
خیلی توپ.بقیه ورزشکارا هم بنویسن داستانشونو
امیری حسین و نعم الامیر
شخصیت داستان برای تحسین برانگیز بود. انگار شکست برای او معنی نداشت. اینکه الان اشتباهات گذشته اش را می پذیرد برایم ستودنی بود. رشد و حرکتی که آقای حیدری در زندگی داشتند انگیزه زیادی برای انسان به وجود می آورد. تنها مشکلی که با روند کتاب داشتم این بود که گاهی ترتیب وقایع بهم می خورد و کمی باید تعلل کرد تا به یاد آورد این اتفاق برای چه زمانی بود.
حسین
خاطرات یکی از نابغه های دنیای کشتی، از روایت خودش بسیار جالب توجه است. ورزش کشتی که زمانی ورزش اول کشور بود و زندگی در دنیای حرفه ای آن. فراز و نشیب هایی که یک ورزشکار در زندگی تجربه میکند و ما فقط چند دقیقه آنرا روی تشک میبینیم. با خواندن این کتاب، راه پر پیچ و خم رسیدن به قله از زبان فاتح قله را می خوانید.
Alireza
این کتاب فراز وفرودهای یک ورزشکار حرفه ای در سطح المپیک را بیان میکند و یک استعداد منحصربفرد را نشان میدهد که با مشکلات و چالش های مختلف دست و پنجه نرم میکند استعدادی که اگر مدیریت و پشتیبانی میشد می توانست افتخارات زیادی را کسب کند مطالعه ان خصوصا به ورزشکاران توصیه میشود.
کاربر ۴۸۱۵۹۲۴
خیلی سرگذشت آموزنده ومفیدبرای کنارآمدن باسختیها داشت.گیرنده های تلویزیونی فقط مسابقات را نشان میدهند و شمایلی از حال خوب شخص را،اما حقیقت سخت و مشکلات فراوانی که متحمل شدن تا به این جایگاه برسند رو نشون نمیده،اماجالب اینجاس که ماعادت کردیم کل زندگی سخص رو براساس اون یک ساعتی که توی تی وی دیدیم قضاوت کنیم و قضاوتمون هم براساس معیارها و درقیاس باخودمون ومشکلات خودمونه....این کتاب به خوبی تحمل کردن سختیها و مواجه های پیاپی با یاس وسرخوردگی و...سرانجام قدرت ذهن وتفکر و باور روبه افرادعلاقه مندبرای رشد،می آموزه.زندگی قرارنیست همیشه آسون باشه،طرزنگاه توست که تعیین کنندست.بنظرمن آقای حیدری دراین کتاب اینومیخوادبگه که،آنجاکه توبخواهی،هیچکی رقیبت نیست،یعنی توان رقابت باتورونداره،تنهارقیبت خودتی و طرزتفکرت و باورهات به.....
مریم
فوق العاده بود

حجم

۷۶۹٫۱ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۲۷۲ صفحه

حجم

۷۶۹٫۱ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۲۷۲ صفحه

قیمت:
۶۰,۰۰۰
تومان
صفحه قبل
۱
۲صفحه بعد