نظرات کتاب سرنخ‌های تکامل: ۵۰ نکتۀ کوتاه اما ضروری برای درک نظریۀ تکامل
کتاب سرنخ‌های تکامل: ۵۰ نکتۀ کوتاه اما ضروری برای درک نظریۀ تکامل اثر مارک فلوز

کتاب سرنخ‌های تکامل: ۵۰ نکتۀ کوتاه اما ضروری برای درک نظریۀ تکامل

نظرات کاربران

arash
خیلی خوب که کتاب های بیشتر و بیشتری درمورد فرگشت چاپ بشه و در اختیار عموم قرار بگیره تا مردم ما بالاخره با واقعیت آشنا بشوند. هنوز شروع به خوندن نکردم اما با خوندن نمونه، فکر میکنم خیلی واضح و شفاف و با فرض اینکه خواننده هیچ چیز درباره فرگشت نمیدونه شروع کرده که به نظرم خوب هست. اما باز هم همچنان به جای کلمه فرگشت از کلمه اشتباه " تکامل" استفاده میشود. ایکاش کسی که صداش شنیده میشه یک بار برای همیشه به مترجمان گرامی توضیح بده که تفاوت این کلمات در کجاست و کلمه صحیح چی هست.
علی
https://rasekhoon.net/article/show/670693/%D8%A7%D9%86%D8%AA%D9%82%D8%A7%D8%AF%D8%A7%D8%AA-%D8%A7%D8%B3%D8%A7%D8%B3%DB%8C-%D8%A7%D8%B2-%D9%81%D8%B1%D8%B6%DB%8C%D9 %87-%DB%8C-%D8%AF%D8%A7%D8%B1%D9%88%DB%8C%D9%86 مطالب داخل این لینک هم قابل تامل هست🤔.من کامل نفهمیدم ولی
BiNam
یک نکته رو در ادامه توضیحات آرش عزیز بگم اونم اینه که در فرگشت همیشه ژن مفید باقی نمیمونه یا برعکس بلکه هر ژنی که عامل پیروزی و ادامه بقا باشه و با محیط سازگار باشه باقی میمونه و حال آنکه آن ژن از نظر ما مفید نباشه و برعکس، یعنی اگر ژنی با محیط ناسازگار باشه حذف خواهد شد هرچند که از نظر ما مفید باشه. در طبیعت نمونه‌های فراوانی موجوده که برای مقطعی ژنی مفید بوده ولی حال دیگر مفید نیست اما با شرایط کنونی تداخلی نداره و همچنان حذف نشده. تنها محیط و شرایط بقا حکم میکنه که چه فرگشتی صورت بگیره.
مهتاب رضایی
نکته ذکر شده کاملا درست و به جا است ولی خود واژه فرگشت هم خالی از ایراد نیست. فرگشت با پیشوند فر شروع میشه فر هم به معنی شکوه و جلاله هرچند کل کلمه فرگشت رو به معنی دگرگونی در نظر میگیرند ولی در دل خودش همان معنای تکامل رو تداعی میکنه یعنی دگرگونی که با فر و شکوه همراه است! جایگزین مناسب تر برای واژه Evolution، (تطوّر) است.
Farid
درسته که کتاب علمیه ولی خب داشتن کشش هم بد نیست! نه ادم رو کنجکاو میکنه برای خوندن ادامه اش(شاید چون مقداری برام تکراریه اینجوریه) نه متن و نثر جذابی داره. کلا هر خصوصیتی که یه کتاب با کشش بالا باید داشته باشه رو نداره. صرف علمی بودن به نظرم دلیل خوبی براش نیست. نتونستم ادامه اش بدم
علی مهدوی اطهر
دوست عزیز این کتاب برای کنجکاو شدن نیست برای اینه که با اصطلاحات تکامل اشنا بشی. به طور کلی میشه گفت این کتابچه مکملی هستش برای بیولوژی کمپبل:)
مهران
بالاخره به مردم اجازه دادند تا با واقعیت ها آشنا بشند...
H A
عرزشی های تروریست پرست بدبخت
saead7278.parvaz.arman
من ک از اول میدونستم هم ننت و هم بابات میمونن...
Luna
طاقچه‌ی عزیز، لطفا شناسنامه کتابها رو هم داخلشون قرار بدید. اسم اصلی این کتاب الان چیه؟ یا اسپل درست اسم نویسنده ها؟ چرا این کتاب یا نویسنده‌هاشون با هیچ عنوانی و املایی روی گوگل و گودریدز وجود نداره؟ اگه شناسنامه کتابها رو بذارید راحتتر میشه در موردشون جستجو کرد. متشکرم.
fahime
خواهش می‌کنم :)
shinre
ممنونم از کمکتون :)
fahime
سلام دوست عزیز، در اینکه طاقچه باید شناسنامه‌ی کتاب‌ها رو داخلشون قرار بده شکی نیست، اما پیشنهاد می‌کنم برای جستجوی اسم اصلی کتاب از سایت کتابخانه ملی به آدرس nlai.ir استفاده کنید. عنوان اصلی این کتاب هست: 30-Second Evolution: The 50 Most Significant Ideas and Events, Each Explained in Half a Minute by Fellowes, Mark, Battey, Nicholas
A.Jafari
این کتاب فوق العاده جذاب، باعث بدست آوردن فهم عمیق‌تری از نظریه تکامل میشه و متنش هم خیلی روانه!
HDR
کتاب خوبیه برای افرادی که اشنایی دارن و می‌خوان بیشتر بدونن عالیه
امیرعلی صبری
تکامل مبحث مهمی در زیست شناسی در این کتاب شما ۵۰ سرنخ برای پی بردن به اصل تکامل بدست می آورید . این کتاب را به علاقه مندان ژنتیک و تکامل پیشنهاد می کنم.
Havisht
من طرفدار دانش و دانشمندان هستم، این کتاب نخوانید شبه علم هست، تکامل در زبان فارسی به معنی کمال یافتن هست، فرگشت معادل درست کلمه انگلیسی هست و به معنی کامل شدند و کمال یافتن نیست. اکثر مخاطب ها میگند فرگشت، بعد سال ۹۷ ترجمه اشتباه قدیم ترجمه میکنند، از همین نمونه معلوم هست کلیات چجوری ترجمه کردند. ولی مترجمانی که به متخصصین توجه نمیکنند و همچین کتابهای دانشی ترجمه میکنند به این معنی هست بیشتر به جنبه مادیش که کتاب ترجمه کرده است و قشنگ معلوم هست که هیچ فهمی از جهان بینی دانش ندارند و خیلی متاسف باید باشیم که به خودشون همچین جسارتی میدند که اینجور کتاب هایی را تر جمه کنند و هیچ نظارتی بر روشون نیست. متخصصین زبان و ادبیات فارسی به جای کلمه "تکامل" کلمه "فرگشت" ساختن تا ارتباط و فهم داستان ساده شود، و برای کلمه "Science "و "Scientist" ، دانش و دانشمند پیشنهاد کردند، که در مقابل علم و علما معنی فرا تر از دانش مثل الهیات و فلسفه و... میدهد، فهمش در ارتباط درست باشد. و در جهان بینی دانش چیزی ثابت و غیر قابل تغییر نیست و نو آوری بیشتر جواب میدهد. این متعصبان هم به ادبیات و زبان فارسی آسیب میزنند که بگویند زبان انگلیسی فلان و بلان هست و مرغ همسایه غاز هست و متاسفانه هیچ نظارت هم وجود ندار د، زبان فارسی مانندزبان انگلیس قدرتمند هست و کلمات جدید میسازد. واقعا تاسف آور هست که توجه نمیکنند و به سلیقه شخصی و تعصب خودشان را در ادبیات و زبان فارسی صاحب نظر میدانند، در صورتی که در دانش تعصب معنی ندار د و در اینجور موارد به متخصصین توجه میکنند. شما فقط دوتا نظریه میدانید و یا دریک رشته متخصص هستید در همه زمینه عالم دهل و صاحب نظر نیستید. با شما مترجمان و جامعه دانشی هستم که بدون هیچ تخصصی خودشان را صاحب نظر میداند. امیدوارم حداقل طاقچه تدبیری بی اندیشد.
علی خورده بین
اگه با فرگشت برای بخش فر مشکل دارن می تونن از دگر گشت استفاده کنن
کاربر 525981
دوست عزیز کمتر شر و ور بگو
benyamin farahani
جالبه بدونید فرگشت در زبان فارسی ترجمه همون تکامل هستش :) «فر» به معنای شکوه و «گشت» به معنای تبدیل شدن و فرگشت به معنای حرکت به سمت شکوهه :). حال که این قدر ملا لغتی هستیم، خوبه یه نگاهی به واژه شناسی علمی کنید و ببینید میتوکندی، کروموزوم، RNA و ... چه نام گذاری های بی معنا و مزخرفی هستند :)

حجم

۱۶۴٫۲ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۱۹۲ صفحه

حجم

۱۶۴٫۲ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۱۹۲ صفحه

قیمت:
۴,۷۰۰
تومان
صفحه قبل
۱
صفحه بعد