نظرات درباره کتاب ماه در آینه و نقد و بررسی خوانندگان | طاقچه
کتاب ماه در آینه اثر مریم ضمانتی‌پور

نظرات کاربران درباره کتاب ماه در آینه

امتیاز:
۴.۸از ۱۲ رأی
۴٫۸
(۱۲)
sadeghi
« ما از رسیدگی وسرپرستی شما کوتاهی واحمال نکرده ویاد شما را از خاطر نبرده ایم که اگر جز این بود دشواری ها ومصیبت ها بر شما فرود می امد ودشمنان شمارا ریشه کن میکردند.تقوای خدا را پیشه کنید ومارا یاری دهید تا از فتنه هایی که برشما روی اورده شما را نجات دهیم....» بخشی از اولین نامه امام عصر( عج) به شیخ مفید، درزمان غیبت کبری. خوب است بدانیم که نامه های امام را توقیعات هم میگویند. ***** کتاب بینهایت زیبا ودلنشین بود...برش وبخشهای کوتاهی از زندگی برخی از بزرگان مثل شیخ مفید ،سید رضی، سیدبن طاووس ...وافرادی که از کرامات والطاف امام زمان (عج) بهره مند شده بودند.متن کتاب بسیار شیرین وادبی ست وشیوه ای داستان گونه دارد،با خواندن این کتاب ضمن اینکه برخی از کرامات حضرت را میخوانیم با بخش کوتاهی از تولد وزندگی برخی از یاران ونایبان امام عصر( عج) نیز اشنا میشویم.
F313
سید بن طاووس (رحمة الله علیه) می‌فرماید: سحرگاهی در سرداب مقدس بودم. ناگاه صدای مولایم را شنیدم که برای شیعیان خود دعا می کردند و عرضه می داشتند: «خدایا شیعیان ما از ما هستند و از بقیه طینت ما خلق شده اند، آنها گناهان زیادی را به اتکای بر محبت ما کرده‌اند، اگر گناهان آنها گناهی است که در ارتباط با تو است، از آنها بگذر که ما را راضی کرده‌ای و آنچه از گناهان آنها، در ارتباط با خودشان و مردم است، خودت بین آنها را اصلاح کن. خدایا آنهارا در مقابل دشمنان ما به خاطر گناهانی که کرده اند در روز قیامت تقاص مکن.خدایا کارهای آنهارا در قیامت به عهده ما بگذار، همانطور که امور آنها را در دنیا به عهده ما گذاشته ای. خدایا اگر اعمال آنها ناچیز و سبک وزن است از اعمال خوب ما بردار و بر روی اعمال آنها بگذار و میزان اعمال آنهارا سنگین کن. خدایا این شیعیان ما از ما هستند و از زیادی گل ما خلق شده اند و به آب ولایت ما عجین شده اند،به خاطر لطفی که به ما داری گناهانشان را به روی آنها نیاور و آنهارا ببخش...» . پ ن : قسمتی از متن کتاب هستش، این کتاب بی نهایت دلنشین بود😊💚 با وجود اینکه اکثر داستانهاش رو خونده بودم قبلا ولی واسم جذاب بود و قلم زیبا و دلنشینی داشتند نویسنده...🌹🌿 اجرشون با مولا😊
مرتضی ش.
اگر در نگارش این کتاب سه مورد زیر رعایت شده بود، از نظر من، کیفیت کار بسیار بهتر میشد: ۱) ایرادات تایپی بسیاری وجود داشت که بعضی مواقع از درج بریده های زیبای کتاب بخاطر وجود کلمات دارای اشتباه تایپی، امتناع کردم. ۲) این کتاب اساسا باید مراجع معتبر داشته باشد اما هیچ مرجعی برای روایتها ذکر نشده بود! ۳) با خودم فکر میکردم اگر شیعه نبودم آیا باور این روایتها ساده بود؟! به نظر من، کتاب میبایست به گونه ای هوشمندانه و در عین حال مستند، روایتها را بیان میکرد که حقانیت مهدویت برای خواننده به خوبی روشن میشد. ضمن اینکه من از مطالعه کتاب بیشتر با شخصیتهای شیخ مفید و سید ابن طاووس آشنا شدم تا شخصیت والای حضرت صاحب الأمر (عج). با این حال، نویسنده به خوبی روایتها را به زبان داستانی بیان کرده است که تصویرسازی ماجراها برای خواننده به سهولت امکانپذیر باشد؛ این نکته مثبت این کتاب بود.🌷 📿 در مجموع، مطالعه این کتاب را توصیه میکنم.
ali
داستان ها انگار گلچین شدند بسیار زیباست این کتاب
کاربر ۲۶۹۹۷۵۵
عالی بود ولی کم
زهرا
عالی بود
mahdi.ch73
عالی

حجم

۶۷٫۵ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۷۹

تعداد صفحه‌ها

۹۶ صفحه

حجم

۶۷٫۵ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۷۹

تعداد صفحه‌ها

۹۶ صفحه

قیمت:
۵,۵۰۰
تومان
صفحه قبل
۱
صفحه بعد