نظرات درباره کتاب دختری با کت آبی و نقد و بررسی خوانندگان | طاقچه
کتاب دختری با کت آبی اثر مونیکا هسی

نظرات کاربران درباره کتاب دختری با کت آبی

نویسنده:مونیکا هسی
امتیاز:
۳.۹از ۱۵۷ رأی
۳٫۹
(۱۵۷)
✿Farzaneh✿
داستان دختری به نام "هانکه" که نامزدش را در جنگ از دست داده و برای تامین مخارج زندگی پدر و مادرش، در بازار سیاه برای مشتری های خاص کالا تهیه میکند. اوایل داستان حول همین موضوع پیش میرود. ولی بعد به درخواست یکی از مشتری ها در پی پیدا کردن دختری یهودی به نام "میرجام" میرود که خانواده خود را در درگیری با نازی ها از دست داده و خود فراری است.دختری که همیشه کتی آبی به تن دارد. سپس درگیر اتفاقات ناخواسته ای میشود که مربوط به گروه مقاومت ضد نازی هاست. با پیش رفتن کتاب، داستان حالتی معماگونه پیدا میکند و بارها احساس ناامیدی به خواننده القا میشود ولی بعد این ناامیدی به امید تبدیل و روند داستان عوض میشود. در کل داستان خوبی بود. ترجمه اش هم اذیت کننده نبود.
Nina1938
توضیحاتتون مفید ودوست داشتنی بود!🌼 البته برای کسایی که میخوان خلاصه ی داستانِ کتاب روبدونن ...
Yasaman
سلام کاش داستان رو برای کسانی که نخوندن اسپویل نمیکردین😊همه کتاب رو گفتین تقریبا
sokot
سلام وقت بخیر ببینید شما توضیح کاملی دادید ولی تقریبا همه کتاب رو گفتید😅 و این بر خلاف قوانینه تا اونحایی ک اطلاع دارم🌹
n
نکته ای که دیده نمیشه معمولا اینه که چرا در تمام رمان هایی که در بهبوهه جنگ های جهانی هستن انقدر سعی شده که یهودی ها رو مظلوم نشون بدن؟! چرا نباید محوریت داستان در مورد عامه ی مردم هلند یا کشورهای دیگه باشه؟ فقط یهودی ها مورد ستم قرار گرفتن و کشته شدن؟ حتی در کتاب دزد که اثر مارکوس زوساک هست هم این موضوع به عینه دیده میشه درحالی که در جنگ جهانی میلیون ها مسیحی هم کشته شدن، در ایران هم مردم ما با وجود بی طرفی کشته شدن بنابراین اینکه انقدر نویسنده ها سعی دارن محور داستانشون ظلم به یهود باشه بدون شک غرض ورزانه و یک جانبه ست، درثانی رونده داستان بیش از حد یکنواخته و اطناب بیهوده ای به کار رفته،موضوع هم چندان جذابیتی نداره نسبت به عمده ی کتابها در همین حوزه.
فقط حیدر امیرالمومنین است
با اینکه داستان رو واقعا دوست داشتم ولی این سوگیری رو جدی نمیشه نادیده گرفت:)
کاربر ۳۵۴۰۴۷۷
فکر میکنم این ظاهر اتفاقی هست که افتاد.مثل قضیه ۱۱سپتامبر
safyeh
خب هدف و کلیت جنگ جهانی دوم کشتن یهودی ها بود
behmorad
من تا حالا رمانی درباره هلند تحت اشغال نازی ها نخوانده بودم. گره های داستانی که معمای اصلی کتاب را تشکیل می داد خیلی قوی و ظریف بود. دیگر اینکه به خوبی روی پیکربندی اجتماعی، تاریخی و احساسی داستان و قهرمانهایش نشسته بود. من خیلی پسندیدم.
javid
توصیه می کنم کتاب رو مطالعه کنید، زبان محاوره اش آزاردهنده نیست، ترجمه خوبه و روند داستان خسته کننده نیست، طی مطالعه کتاب دلزده نمیشین، فضای داستان طوری تعریف و ترجمه شده که می‌تونید خیلی از صحنه ها رو حتی مجسم کنید، کتاب ترسناک نیست ولی می تونید ترس آدم ها، امید، حس فرار و خیلی از عواطف شخصیت های داخل داستان رو حس کنید، کتاب خسته کننده و حوصله سر بری نیست، در انتها باز هم توصیه می کنم کتاب رو مطالعه کنید.
🌟 najme🌟
رمان زیبا و جذابی بود و پایانی غیرقابل حدس داشت.
پریسا
همین الان این کتاب رو تموم کردم. اول این که کتاب معماییه و در زمان اشغال هلند توسط نازی ها روایت میشه. راوی یک دختر حدود ۱۸ ،۱۹ ساله است. نیمه ی اولش ریتم کند تری داره و نیمه دوم رو پشت سر هم خوندم چون نمیتونستم بیخیالش بشم اصلا !! تا صفحات پایانی کتاب سوپرایز داره برای خواننده ! به نظرم امتیاز ۴.۵ مناسبشه
Soheyla
داستان کتاب جالب و خواندنی بود ولی ترجمه اش اصلا به دلم نمی نشست هرچند که اینم یه سبک ترجمه هست ولی به نظر من نباید متن کاملا محاوره ای باشه پس اون موقع فرقش با دفترخاطره چیه؟ ما کتاب میخونیم تا از وقایع و حقایق درس بگیریم مخصوصا این رمانها که هرچند مرجع تاریخ نیستن و حتی سندیت هم ندارن ولی بازهم کتاب هستند .از نویسنده به خاطر پایان شگفت انگیزش متشکرم داستان انچنان که باید کشش نداره ( که البته شاید به خاطره نوع ترجمه اش بود که منو جذب نمیکرد) نمیدونم این مشکل برای تایپ هست یا خود ویراستار کتاب ،علامت گذاری، نقطه گذاری خیلی مورد توجه نبوده که بعضی وقتا باعث گیج شدن و گمراه شدن خواننده میشدو به نظرم به کتاب دختری که رهایش کردی هیچ شباهتی ندارن نه در موضوع، نه در شخصیت... در کل کتاب سرگرم کننده ای بود و سه ستاره به نظرم خوبه اونم فقط داستان و بخصوص برای پایانش.
sokot
بله درسته با نظر شما موافقم منم در ابتدا نمیتونستم کتاب رو بخونم بخاطر سبک گفتاریش ولی کم کم عادت کردم
مرضيه
کتاب قشنگی بود. هم داستان رو دوست داشتم و هم ترجمه رو (با این که خیلی تو ترجمه تخصص ندارم). و از همه مهم تر این که متن کتاب کامل بود ........
Narges
عالی
زی زی
بنظرم اصلا خوب نبود. تا آخرش منتظر چیزی بودم که داستانو جذابتر کنه ولی نبود
گل پسر طاقچه
صحیح 🙂
SARA
خوب بود ، پایان جالبی داشت. ولی خیلی توصیفات و اتفاقات هیجان انگیز نداشت.
Ali
خوندنش رو به شدت پیشنهاد میکنم.
ayda
واقعا عالی بود، ممنونم از طاقچه و نشر میلکان عزیز❤
Yasaman
کتاب خیلی قشنگی بود. از همون صفحه اول جذبتون میکنه من تو ۷ ساعت تمومش کردم. اگه به ژانر تاریخی مخصوصا جنگ جهانی علاقه دارین پیشنهاد میکنم این کتاب رو از دست ندین
atiye hoseyni
نسخه چاپی این کتاب رو خوندم و لذت بردم . کتاب مقاومت هلندی هارو در برابر نازی ها به تصویر می کشه و حالت معمایی داره
majid askari
عالیه
Niloufar Rezaie
خیلی کتاب رو دوست داشتم، فضایی بود که تا حالا هیچ دیدی نسبت بهش نداشتم و با خوندنش کاملا مردمی رو که تحت تاثیر جنگ بودن رو درک کردم.
س
کتاب راز مادرم رو هم بخون اونم تو همین ژانر و خیلی زیباست
Emma
نوع داستان پردازی رو خیلی دوست داشتم حوصله ام از خوندنش سر نرفت، از خوندنش راضی ام
آیناز ر
عالی بود اصلا فکر نمیکردم ژانر جنایی باشه داستانش احساسی و قوی بود و لوس بازی نداشت تو کمتر از هشت ساعت میشه خوندش
nina61
کتاب جالبی بود از خوندنش لذت بردم .این کتاب رو به اونهایی که داستانهای جنگ جهانی رو دوست دارن پیشنهاد میکنم
ناهید
کتاب خوبی بود و ارزش خوندن داشت

حجم

۲۳۷٫۳ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۲۵۲ صفحه

حجم

۲۳۷٫۳ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۲۵۲ صفحه

قیمت:
۵۹,۰۰۰
تومان
صفحه قبل
۱
۲
...
۵صفحه بعد