نظرات درباره کتاب نه تنبیه، نه تشویق و نقد و بررسی خوانندگان | طاقچه
کتاب نه تنبیه، نه تشویق اثر الفی کهن

نظرات کاربران درباره کتاب نه تنبیه، نه تشویق

۳٫۹
(۳۷)
سهیلا
با احترام برای تمام دوستانی که این کتاب براشون مفید بود باید عرض کنم : نثر این کتاب برای من به عنوان یک مادر سنگین بود. به نظر من کتاب بیشتر برای دوستانی است که در این حوزه به صورت حرفه ای کار می کنند.البته به زبان بسیار علمی به بررسی پرداخته و همین امر متن را سنگین نموده و لازم است کتاب چندین بار مطالعه شود تا اصل مطلب منتقل گردد. من مطالعه کتابهایی نظیر "به بچه ها گفتن و از بچه ها شنیدن" و "تربیت بدون فریاد" و "موهبت شگفت انگیز خشم" را بیشتر توصیه می کنم چرا که با زمان و انرژی کمتر، مطالب مفید بیشتری را آموزش میدهد. خوشحال میشم دوستان کتابهای مفیدی رو که مطالعه فرمودند رو پیشنهاد کنند.
هامون
مادر کافی من دیگر ما باغبان و نجار
کاربر 3045206
کتاب تنبیه آری یا خیر
کاربر 1289548
من کارگاه های دکتر علوی نژاد رو توصیه میکنم
محمدحسین
مطالعه این کتاب واقعا برای همه پدر و مادرها و مدیران در سطوح مختلف ضروریه و شواهد بسیار مستدل علمی در تاثیر منفی پاداش در تربیت فرزند، دانش آموز و کارمندان ارائه میده
محسن
احتمالا بیشتر ما می‌دانیم که تنبیه شیوهٔ خوبی برای تربیت بچه‌ها یا مدیریت کارمندها و... نیست. اَلفی کُهن در حوزهٔ آموزش، والدگری و رفتارهای انسانی فعالیت می‌کند و در این کتاب نشان می‌دهد که تشویق هم شیوهٔ مناسبی برای کنترل رفتار نیست، نه برای بچه‌ها و نه برای بزرگ‌ترها. ایدهٔ «این کار رو بکن تا جایزه بگیری» نه تنها تاثیر مثبتی روی رسیدن ما به هدف نمی‌گذارد بلکه تاثیر منفی دارد؛ مهم نیست که پاداش ما نمره باشد یا پول یا مدال. پاداش‌ها انگیزه‌های بیرونی هستند که با هدف کنترل کردن رفتار به کار گرفته می‌شوند. پاداش‌ دادن کار ساده‌ای است و می‌تواند تغییرات سریعی در رفتار به وجود بیاورد به همین دلیل زیاد استفاده می‌شود، اما این رفتارها پایدار نیستند و مشکلِ واقعی را حل نمی‌کنند. اَلفی کُهن با بررسی پژوهش‌های زیادی این موضوع را به خوبی نشون می‌دهد و در انتهای کتاب راه‌حل‌های جایگزینی به جای تشویق و تنبیه پیشنهاد می‌دهد. در حالت تخصصی‌تر موضوع کتاب نقدی است بر رفتارگرایی اسکینر و پیروانش. از خواندن کتاب لذت بردم. به نظرم یک جاهایی تکرار داشت و کتاب می‌توانست کوتاهتر باشد، اما چیزی از جذابیت کتاب کم نمی‌کرد.
حسین(ع) همه جا با ماست
خیلی کتاب جالبیه برام .پیشنهاد میکنم حتما بخونیدش. آموزه های خیلی جدید و متفاوتی رو درک کردم.
elise
به عنوان یک معلم که در این زمینه مطالعات زیادی انجام دادم بسیار جالب و جامع بود.
کاربر ۹۸۸۹۵۷
این کتاب برای افرادی که تخصصی در حوزه روانشناسی درس خوندن و کار می‌کنن مفید هست. چون بیشتر نظریه‌های رفتاردرمانی رو تحلیل می‌کنه و مثال می‌زنه. به‌نظرم این کتاب برای افراد دیگه مثل پدر و مادرها ممکنه خسته کننده باشه چون با نظریه‌ها آشنایی ندارن و از طرفی تعداد صفحات کتاب بالاست و کاملا تخصصی. من این کتاب رو به مدیران هم پیشنهاد می‌دم تا بدونن در محیط کار صرفا پاداش دادن و تنبیه کردن نمی‌تونه محرک کارمندان باشه و همون طور که توی کتاب هم گفته این‌ها به‌طور کوتاه مدت جواب می‌دن. در پایان اینکه طبق گفته کتاب انسان حیوان و موش آزمایشگاهی آزمایشگاه اسکینر نیست که بتونید با این ترفندها کنترل‌ش کنید. بعد از مدتی این شما هستید که کنترل می‌شید نه کنترل شونده.
مریم قاسمی
کتاب؛کتاب خوبیه
panah
مدام داره یک حرف رو با جمله های مختلف تاکید میکنه،راهکار مشخص نمیکنه
دارسی
خوب بود
V
یکی از همکاران معرفی کرد به نظرم خوب باشه
طلوع زندگی
کتاب خوب و کاربردی بود
neda
من نمیتونم کتابو بخونم تا انتخابش میکنم برنامه طاقچه کلا بسته میشه

حجم

۳۷۶٫۸ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۲

تعداد صفحه‌ها

۳۵۲ صفحه

حجم

۳۷۶٫۸ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۲

تعداد صفحه‌ها

۳۵۲ صفحه

قیمت:
۱۱۲,۰۰۰
تومان
صفحه قبل
۱
صفحه بعد