نظرات درباره کتاب ضیافت و نقد و بررسی خوانندگان | صفحه ۲ | طاقچه
کتاب ضیافت اثر افلاطون

نظرات کاربران درباره کتاب ضیافت

۴٫۰
(۸۳)
ali
با سلام این کتاب واقعا کتاب بسیار تاثیر گذاری هست بر طریقه ی نگاه فیلسوفان و عارفان سرزمین خودمان و حتی بو علی سینا ی بزرگ هم از طرز تفکر افلاطون درباره ی عشق در کتاب فلسفی خودش استفاده کرده است و کاملا واضح است که این طرز فکر و اندیشه در ادبیات فارسی هم نمود پیدا کرده است . خواندن این کتاب به شدت توصیه می شود.
Zahra
سلام لطفا صفحه مشخصات کتاب رو داخل کتاب الکترونیکی قرار بدید! سال چاپ و ناشر و مترجم و ...
پروا
کتاب ضیافت که بر خلاف اسمش گفتگویی در مورد عشق میان سقراط و دوستانش می باشد ، از جمله کتابهای نادری است که خواندنش برای آنهایی که به فلسفه علاقه دارند یا در بارۀ شناخت عشق کنجکاو هستند ، لذت بخش است. افلاطون از زبان سقراط و سقراط از زبان دیوتیما بیان می کند که عشق در جستجوی چیزی است که خود فاقد آن است و این چیز همان زیبایی است.از نظر افلاطون عشق جستجوی عاشق برای به چنگ آوردنِ زیباییِ ابدی است که مصداق آن در ابتدا عشق به یک چهرۀ زیبا ، و بعد از آن عشق به اخلاق ، و در مرحلۀ بالاتر عشق به دانایی یا فلسفه و در انتها عشق به مجردِ زیبایی یا زیبایی مطلق است. در فلسفۀ افلاطون ، زیبایی مطلق مفهومی فرازمینی و خارج از دنیاست.ایده ای است که در عالم مُثُل وجود دارد و زیبایی های دنیا(در وجوهِ گوناگون آن)بازتاب و انعکاسی از آن ایده است.عشق در این میان ، رابطۀ انسان با این ایده را فراهم می کند و مسیر آن از زمین به عالم مُثُل است.به عبارت دیگر ، عشق از زمین شروع می شود و در آسمان یا همان عالم مُثُل به غایت خود می رسد. با این وصف ، وظیفۀ انسانِ عاشق ، ماندن و ساکن شدن در مصادیقِ عشقِ زمینی نیست بلکه وظیفۀ او حرکت کردن در این مسیر و عبور از مراحل مختلف عشق و نهایتا درک و دریافتِ غایتِ آن در عالم مُثُل می باشد.
Amir Reza Rashidfarokhi
سرآغازی بر زیبایی‌شناسی، تفکر و روش استدلال
Ulaanbaatar
بی نظیر، عالی، فوق العاده. در این کتاب علاوه بر دست پیدا کردن به درست ترین مفهوم از عشق، شاهد گفت و گوهای دیالکتیک بسیار قوی خواهید بود.
امین اسبقی
من که خوشم نیومد
hoda.family
خوب بود
منتظر
عالی
امیرحسین
من این کتاب رو نسخه چاپیش رو خوندم. یه کتاب فلسفی داستانی... جالبه ولی خسته کنندس.
Nathan
واقعا با اختلاف 200 تا تک تومنی چرا باید به جای خرید نسخه چاپی، دانلودش کرد؟!..این روش قیمت گذاری بی معنیه!!!
جواد
کتاب خوب و جالبی بود.
nh74
خیلی کتاب خوب و جالبی بود.
کتاب دوست
بخش پیشگفتار خیلی طولانی بود به نظرم نباید یه متن طولانی رو به یک کتاب اضافه کنن حداقل چند صفحه توضیح کافیه
کاربر ۲۱۹۶۳۷۶
خوب بود
کاربر 4697699
از اون دسته کتاب هاست که باید چندین بار خوانده بشه،بسیار کتاب خوبیه،توصیه میکنم حتما
Kourosh
نسخه‌ی چاپی این کتاب رو با ترجمه‌ی محمد علی فروغی خوندم و از ترجمه هم راضی بودم. راجع‌به کتاب هیچی نمی‌تونم بگم جز این که سقراط جزو یکی از اصلی ترین خدایان و بنیان گذار اندیشه، فلسفه، منطق و سیاستِ. خوندن این کتاب رو به شدتتتتت توصیه می‌کنم.
M khataei
به طور کلی جالبه ولی در مواردی فهم مطالب سخت می‌شه‌. پیش‌گفتار مرحوم فروغی هم در شناخت افلاطون مفید هست. تفاوت چندانی هم بین ترجمه این نشر و نشر کوله پشتی نیست.
Marya Morrevna
سخنان سقراط مرا یاد این بیت حافظ انداخت: در مکتب حقایق پیش ادیب عشق هان ای پسر بکوش که روزی پدر شوی
کاربر ۱۳۴۰۶۷۸
م
Ocean
امان از اسم های فوق‌العاده سختشون ! رشته ی کلام و فکر آدم پاره میشه😄 سخنان سقراط در مورد عشق خیلی قشنگ بود ولی خیلی سخت بود. باید بارها خوند تا بهتر فهمید !
Aminm
تعداد صفحات کتاب رو نوشتید 144 ، در صورتی که در فایل46 صفحه بیشتر نیست. در توضحات نوشتید کتاب روایتی از عشق است که افلاطون و بزرگان یونان آن را روایت می کنند. در صورتی که از همین 46 صفحه اکثرا توضیحاتیست از زندگینامه و کارهای افلاطون و دیگر بزرگان یونان...

حجم

۱۶۴٫۹ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۸۹

تعداد صفحه‌ها

۱۴۴ صفحه

حجم

۱۶۴٫۹ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۸۹

تعداد صفحه‌ها

۱۴۴ صفحه

قیمت:
۳۷,۰۰۰
۲۵,۹۰۰
۳۰%
تومان