نظرات درباره کتاب عاشورا چگونه و چرا؟ و نقد و بررسی خوانندگان | طاقچه
کتاب عاشورا چگونه و چرا؟ اثر محمدعلی جاودان

نظرات کاربران درباره کتاب عاشورا چگونه و چرا؟

انتشارات:ایمان ماندگار
دسته‌بندی:
امتیاز:
۴.۸از ۴۱ رأی
۴٫۸
(۴۱)
maryhzd
کتاب مختصر و بسیار عالی است. واژه واژه اش با دقت انتخاب شده است و حاصل تتبع عمیق و دقیق تاریخی است. برای شکل گیری یک نگاه کلان از چرایی قیام کربلا حتما بخوانید. وقت زیادی نمی گیرد ولی یک خط کش خوب برای بررسی سایر نظرات و روایات و نتیجه گیری های جزیی از حادثه کربلا به دست می دهد.
⬛ INFINITE ⬜
👌
⬛ INFINITE ⬜
یه متاب فوق العاده برای شناخت نقطه بسیار مهم تاریخ، این کتاب را در کنار کتاب (انسان 250 ساله ) پیشنهاد می کنم. خواندنش دید تازه ای به من بخشید.
miiimkaaaf
کتاب بسیار خوبی بود. موضوع اصلی کتاب، شرح و تحلیل قیام امام حسین (ع) است. طبق تحلیل آیت الله جاودان بر اساس روایات و ...، حرکت امام حسین (ع) برای اصلاح و هدایت امت و برای امر به معروف و نهی از منکر است. در حقیقت بعد از خلافت یزید، وضعیت به حدی رسیده‌است، که جامعه جز با شهادت حضرت بیدار نخواهد شد و این دلیل اصلی قیام امام حسین (ع) است. نظریه‌های دیگری در مقابل این نظریه مثل عهد الهی، قیام شهادت‌خواهانه و قیام حکومت‌خواهانه مطرح است. منبع‌دهی کتاب بسیار عالی و دقیق است. هر شخصیتی که اسمش در متن آمده‌است، در پاورقی توضیحات کاملی راجع به آن آورده شده‌است. صفحه‌آرایی و رنگ‌ها بسیار زیبا است. کتاب شامل شش فصل است: ۱. ماجرای کربلا: شرح ماجرای کربلا با روایات و وقایع تاریخی از ابتدا تا انتها ۲. قیام امام حسین (ع) اقدام مسلحانه نبود. ۳. قیام امام حسین (ع) حکومت‌خواهانه نبود. ۴. دلایل قیام امام حسین: --- خلافت یزید، یک بدعت بزرگ --- خلافت یزید، نابودی اسلام --- تبدیل جایگاه خلافت به ربوبیت ۵. قیام امام حسین (ع) نهی از منکر بود. ۶. آثار و نتایج قیام: مواردی از تأثیر امر به معروف و نهی از منکری که حضرت کردند.
sajad rezvani
عالی حقیقتا تاریخ رو مستند بیان کرده در ابتدا و بعد هم به تحلیل ماجرا پرداخته
INFINITE
بله،همینطوره👍
کمترین
لطفاً این کتاب را در این ایام محرم به طاقچه بی نهایت اضافه کنید
zeinab
بسیار عالی
بیدل هیچکس
این کتاب کوشیده تا اولا تصوری کلی و صحیح و مرتب از اتفاقات عاشورا ؛ از شروع حرکت اباعبدالله الحسین علیه السلام تا منزل کربلا ارائه دهد(چگونگی) ثانیا به تحلیل این واقعه عظیم پرداخته است.(چرایی)
Leily Feizi
سال ها شنیدیم و خوندیم که، امام حسین ع گفتن، من برای امر به معروف و نهی از منکر است که قیام کردم،.. برای هر شیعه ای که اعتقاداتش براش اهمیت داره و اهمیت افزایش آگاهی درمورد اعتقاداتش رو میدونه، به نظرم خوندن این کتاب و پیروش درک این حدیث ، تکان دهنده، ارزشمند و لازمه.
کاربر ۵۶۵۸۰۴۷
این کتاب درباره واقعه مهم عاشورا است خطوط این کتاب واقعه عاشورا را به خوبی توصیف می‌کند
علی علوی
سلام این کتاب نوشته استاد جاودان هم بررسی تاریخی واقعه کربلاست و هم تحلیل که دید منطقی ایشان در این کتاب واقعا عالی و دقیق است .
Fatema
کتاب بسیار عالی و پر مفهومی بود، خیلی مفید و با جزییات بود
iMohsen
بقیه کتب استاد رو هم اضافه کنید لطفا
محمد
کتابی کوتاه و پرمغز چند بار خوانده ام آن را مسایل مهمی را در مورد علل حماسه عاشورا با بیانی کوتاه و مستدل روشن میکنند خدا حفظ کند حاج آقای جاودان را
Arsalan.kh
این کتاب از نظر تاریخی، واقعه کربلا، زمینه ها و عللش رو مورد بررسی قرار میده. با زبانی بسیار شیوا و رسا اطلاعات خوبی رو به خواننده میده. این کتاب برای کسانی که سوالات و ابهامات زیادی درباره کربلا دارن بشدت پیشنهاد میشه. عزیزانی هم که تمایل دارن مطالعه بیشتری راجب کتاب داشته باشن بهشون پیشنهاد میکنم بعد از این کتاب، کتاب حماسه حسینی شهید مطهری رو بخونن که تخصصی تر به واقعه کربلا پرداخته و بنظرم قبل از مطالعه اون کتاب، باید این کتاب رو خوند.

حجم

۳٫۸ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۱۴۲ صفحه

حجم

۳٫۸ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۱۴۲ صفحه

قیمت:
۳,۰۰۰
تومان
صفحه قبل
۱
صفحه بعد