نظرات درباره کتاب فصل استخوان (کتاب اول) و نقد و بررسی خوانندگان | طاقچه
کتاب فصل استخوان (کتاب اول) اثر سامانتا شنن

نظرات کاربران درباره کتاب فصل استخوان (کتاب اول)

۴٫۷
(۳)
mahdavi.sefat
دنیایی که سامانتا شنن ایجاد کرده، دنیاییست بی عیب و نقص که فکر همه جایش را کرده، انگار در دنیایی ماورائی تناسخ رخ داده و خود شنن آن را تجربه کرده! این حجم بالای اتفاقات زاده تخیل و ذهن باز نویسنده ست، اینکه چگونه درباره رویاسارها، آب سیاهی ها و روشن بین ها و رفائیم ها شرح تفضیل کند کاریست بس صعب و دشوار. شخصیت حارس شخصیتی پیچیده است، چه زیبا و بدون ترحم و شفقت آرام آرام به پیج اعتماد میکند، نویسنده اصلا برای وابسته شدن این رف به انسان هول نبوده و گذاشته خود شخصیت به تدریج نرم شده و حتی مهربان شود و احساسات عمیقش را با مخاطب به اشتراک بگذارد. با ضد قهرمانی بی احساس در ظاهر و پر از درد در درون مواجه هستید، این اندوع عمیق به گونه ای نقطه اتصالی میان شما و حارس ایجاد میکند و مجذوبش میشوید. برای رسیدن به نقطه اوج کتاب نویسنده کار را به خود شخصیت ها سپرده و خود از بازی کناره گیری کرده و این است که داستان را دلچسب میکند. شخصیت منفی داستان(ناشره) به خوبی شخصیت پردازی شده و شرارت بر او حقا که جایز بود، امیدوارم در جلد های بعدی مثل برخی از شخصیت های منفی سایر کتاب های فانتزی[مثل گدارد در داس مرگ] شاهد افت در رفتارهایش نباشیم. جهت گیج نشدن دوستان در مطالعه کتاب. انسان ها دارای چنین ناحیه هایی در ذهن و روح خودشون هستند [رویانوردها قابلیت واردشدن به آن را دارند] شامل:آفتابگیر(اصلی ترین و هسته ذهن و روح آنها) شفق ، نسار ، نسارساز ، هاویه( که بیرونی ترین بخش ذهنی شون هست)
شیوا
چقدر خوشحالم پیش از خواندن کتاب، نظر شما رو نخوندم! خیلی خوب نوشتید، خیلی جامع داستان رو توضیح دادید، ولی لطفا اول متن؛ اضافه کنید «اسپویل»! اگر خواننده ها این کامنت که نه، خلاصه نویسی شما رو بخونن عملا هیجان کتاب براشون بی معنی می شه.
شیوا
رمانی سراسر هیجان و جذابیت. یک ستاره کم دادم فقط برای این که چه خوب بود اگر توضیح واژه ها و اصطلاحات به شکل پانویس معمول طاقچه در متن اضافه می شد نه به شکل فصلی جداگانه در آخر کتاب. همین نقص باعث شد من یک چهارم کتاب رو به سختی و با صبر و شکیبایی! بخونم تا یه جایی بالاخره بفهمم رفاییم جمع رفایی هست و رف عامیانه رفایی! و بسیار بسیار موارد از این دست. برای همین؛ به دوستان توصیه می کنم قبل از خواندن رمان، فصل آخر رو که توضیح کلمه های عجیب و نامانوس هست بخونن و بعد در دنیای کتاب غرق بشن. حدس می زنم خواندن جلد بعدی به مراتب آسون تر و شیرین تر از این جلد اول باشه.
bookjoy3
یکی از فانتزی های جالب و عجیبی بود که خوندم.

حجم

۵۲۲٫۷ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۳

تعداد صفحه‌ها

۶۰۰ صفحه

حجم

۵۲۲٫۷ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۳

تعداد صفحه‌ها

۶۰۰ صفحه

قیمت:
۱۳۳,۰۰۰
تومان
صفحه قبل
۱
صفحه بعد