نظرات کتاب همه چیز فرو می پاشد
کتاب همه چیز فرو می پاشد اثر چینوا آچه‌به

کتاب همه چیز فرو می پاشد

۴٫۲
(۲۴)

نظرات کاربران

r.g
این کتاب که نویسنده اش برنده جایزه نوبل هم هست یکی از شاهکارهای ادبی دنیاست ولی متاسفانه در کشور ما چندان عنایتی بهش نشده متاسفانه مثل کلبه عمو تام واقعا آثار جوجو مویز با ارزشه یا این آثار ماندگار حالا یه عده اعتراض می کنند که سلیقه ها متفاوته و ازین حرفهای کلیشه ای
فائزه
دوست دارم درباره این کتاب از منظر دیگری بنویسم. از ایستادگی در برابر تغییرات سیل آسا، و تنهایی ناشی از همراه نشدن اکثریت جامعه برای مقابله با ظلم. از حسرت همیشگی از دست رفتن ارزش های گذشته، اکنکوی داستان شاید انسان کاملی نباشد و پر از اندیشه های خرافی و قدیمی اما، آرمان گرایی ش به یاد ماندنی خواهد شد.
mehregan
داستان در مورد وضعیت کشور های استعمار شده آفریقایی است ، این روایت یک نمونه از موقعیت جوامع آفریقایی را نمایش می دهد که در هنگام ورود مبلغان مسیحی و استعمارگران اروپایی دچار بحران و فرو پاشی شدند ، نویسنده در لابه لای روایت اصلی خود نگاه جزئی به آداب و سنن جامعه اش می اندازد ، نویسنده تلاش دارد بفهماند جوامع آفریقایی جامعه هایی یکسر بدوی و خشن و پیچیده در توحش نبوده اند که استعمارگران بخواهند با تبلیغ اندیشه های آزادی بخش آنها را از این توحش بیرون بیاورند . کتاب خیلی جالبی بود و با فرهنگ مردم آفریقا آشنا میشوی .
Farnaz Bagherlou
ترجمه ی "علی هداوند" از نشر نیکا، از این کتاب ‌‌بهتر است
zohre golmohammadi
مخالفم
amir
ممنون از اطلاع رسانیتون
شلاله
من این کتاب رو قبلا با یک ترجمه ی دیگه خوندم. یکی از بهترین کتابها در زمینه استعمار در افریقا . رمان بینظیری هست.
❦︎𝑭𝒂𝒓𝒏𝒂𝒛❦︎
داستانی و راجع به آداب و رسوم قبائل بدوی آفریقایی، بدون جزئیات اضافی و بسیار عالی، فقط بخوانید و تعمق کنید.
sin.ha
نسخه چاپی این کتاب رو قدم‌زنان و چند ساعته خوندم، انقدر برام جذاب بود که نمی‌تونستم رهاش کنم، از شرح دقیق رسم و رسوم مردمان آفریقا گرفته تا شخصیت‌پردازی و داستان رئال اما جذابش، هر کدوم یه جوری جذبم کرد. نویسنده که هم اصالت افریقایی داره و هم استاد دانشگاه بوده خیلی خوب تونسته فرهنگ قبایل آفریقایی رو با همه خوبیها و بدیهاش نشون بده، و همینطور موفق شده به خوبی نتیجه تقابل این فرهنگ رو با تحولات ناشی از ورود استعمارگران به تصویر بکشه
saeid
باسلام کتاب بیشتر درمورد زندگی شخصی به نام اکنکو ، که اواخر عمر با استعمارگران روبرو می شود. در کتاب نحوه نفوذ و استعمار مردم بومی را به خوبی بیان می کند.
❤ محمد حسین ❤
اولین کتابی هست ک از یک نویسنده آفریقایی میخونم و از خوندنش خیلی لذت بردم. با خوندن هر کتاب، یک زندگی جدید رو تجربه و لمس میکنیم و چون این کتاب، مربوط به قسمتی از تاریخِ کشورِ آفریقایی نیجریه هست، ما با فرهنگ و رسوم گذشته گان این کشور آشنا میشیم. داستان در مورد مقطعی هست ک مردم این کشور آفریقایی در حالتِ سنتیِ قبایل خودشون با مراسم و فرهنگ و آدابِ مردمِ آفریقا زندگی میکنن و ممکنه با خوندن کتاب و آشنا شدن با مراسم و اعتقاداتشون کمی تعجب کنیم، ولی به هر حال اینم قسمتی از تاریخ اون کشور بوده و هست. بعد به مرورِ زمان و با ورود مبلغان دینی، تغییرات شگرفی در همون اعتقادات و فرهنگ و مراسم و آداب‌شون اتفاق میفته و فاصله بین نسل قدیم و جدید زیاد میشه و اتفاقهای جالبی در طول داستان میفته ک ما رو مثل موجی به پیش میبره و متوجه میشیم این تغییرات ممکنه در تمام کشورها، بین نسلها اتفاق بیفته. خوندن این کتاب تجربه خوبی بود و به شما دوستان هم توصیه میکنم بخونید و لذت ببرید.
سید محسن موسوی
شاید براتون جالب باشه یکی از این ضرب المثل های کتاب رو ما هم در کرمان منطقه بافت و بزنجان بکار می‌بریم . از آتش خاکستر بر میخیزد .این ضرب المثل را ما وقتی بکار می‌بریم که انسان زرنگ و باعرضه ای فرزند تنبل و بی عرضه ای داشته باشد.

حجم

۱۶۶٫۳ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۰

تعداد صفحه‌ها

۲۰۸ صفحه

حجم

۱۶۶٫۳ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۰

تعداد صفحه‌ها

۲۰۸ صفحه

قیمت:
۶۰,۰۰۰
تومان
صفحه قبل
۱
۲صفحه بعد