نظرات درباره کتاب ایگو دشمن شماست و نقد و بررسی خوانندگان | طاقچه
کتاب ایگو دشمن شماست اثر رایان هالیدی

نظرات کاربران درباره کتاب ایگو دشمن شماست

امتیاز:
۳.۳از ۹ رأی
۳٫۳
(۹)
مترجم بهادر قریشی
کتابی زیبا ، دلنشین و با قلمی روان ترجمه شده است. این کتاب را به افراد بیست سال به بالا توصیه میکنم که تازه پا به دانشگاه نامریی زندگی گداشته اند و هنوز آن نخوت و تبختر و تفرعن نوجوانی در وجودشان موج می‌زند.
زهرا کریمی
این کتاب رو در سه موقعیت حتما بخونید: ۱. زمانی که خواسته های بزرگی در سر دارید. ۲. زمانی که به تازگی موفقیتی کسب کردید. ۳. زمانی که به تازگی شکستی رو تجربه کردید. من آشنا شدنم با این کتاب رو یک خوش شانسی بزرگ می دونم و با خودم میگه اگه دقیقا یک سال و نیم پیش، این کتاب رو زودتر خونده بوده بودم، شاید این یکسال و نیمی که گذشته رو خیلی راحت تر پشت سر میگذاشتم و به معنای واقعی زندگیش می کردم و رنج درونی زیادی رو متحمل نمی شدم. این کتاب رو یک هدیه قلمداد می کنم و میخوام از این لحظه از رهنمود های طلاییش در زندگیم استفاده کنم.
Mahdi
از نام کتاب ، بلافاصله و بدون هیچ شناختی از نویسنده متوجه شدم او از ساده ترین اصطلاحات روانشناسی درکی ندارد ، متاسفانه زیاد در فضای مجازی میبینم از ایگو و نابودی آن و دشمنی آن می گویند ، اساسا در علم روانشناسی اگر فردی ایگو ضعیف داشته باشد مستعد اختلالات روانی است و تقویت ایگو برای عزت نفس و افزایش اعتماد به نفس بسیار کارآمد است و حتی از هیپنوتراپی برای این مهم بهره می بریم .ایگو متعادل کننده ای است بین اید ( نهاد و غرایز ) و سوپر ایگو ( من برتر ) و ایده ال ها و کمالگرایی و در واقع تمدن انسانی به کمک ایگو پدید می آید وگرنه تمام انسان ها به سمت غرایز حیوانی و قهقرا می رفتند و تمدن انسانی به جنگل هبوط می نمود . حتی در عرفان ؛ هنر سیر بین وحدت و کثرت است و گرنه ارزش های اخلاقی معنایی نداشت ، در ابتدای نوزادی که ( من ) شکل نگرفته و نوزاد شناختی از خود ندارد اساسا ارزش ها معنایی ندارد .
سید سروش حقی
تعریف نویسنده از واژه ایگو تعریف روانشناسی نیست.
DorSa
کتاب جایگزینی میشناسید که خوب باشه ؟
yalda
عالی

حجم

۲۵۳٫۳ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۲۴۰ صفحه

حجم

۲۵۳٫۳ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۲۴۰ صفحه

قیمت:
۹۱,۰۰۰
۴۵,۵۰۰
۵۰%
تومان
صفحه قبل
۱
صفحه بعد