نظرات درباره کتاب از فرانکفورت تا رقه و نقد و بررسی خوانندگان | طاقچه
کتاب از فرانکفورت تا رقه اثر هادی معصومی زارع

نظرات کاربران درباره کتاب از فرانکفورت تا رقه

امتیاز:
۴.۳از ۱۷ رأی
۴٫۳
(۱۷)
حسین قادری
در خوب و یکتایی محتوا و قلم نویسنده که حرفی نیست و حتما کتاب را مطالعه کنید. اما یک انتقاد داشتم به طاقچه‌ی گرامی که متاسفانه در قسمت مشخصات کتاب آقای دکتر هادی معصومی با عنوان گردآورنده آمده در حالی که ایشان نویسنده‌ی کتاب هستند. تمامی گفت‌وگوهای این کتاب، توسط شخص ایشان انجام شده. لطفا اصلاح بفرمایید.
عارف
حتما بحونید. با خوندن این کتاب مشتاق شدم کتابهای بیشتری هم از نویسنده و هم در موضوع مقاومت و داعش تهیه کنم، ممکنه تاالان داعش در ذهن شما چیز دیگه ای باشه!
کاربر ۲۰۵۴۵۸۹
کتاب های انتشارات خط مقدم کلا کتاب‌های منحصر به فرد و جذابی هست
فدایی رهبر😊😉
کتاب خوبی هست قبلا چاپیش رو خوندم ♥ ولی چرا اینجا انقد گرون ؟
Sepanta MahjuobMottagi
کتاب خوبیه ولی کاشکی میشد صوتیشم میزاشتید
Laya Sadegh
مصاحبه کننده، با چندین زندانی داعشی مصاحبه کرده و ازشون در مورد زندگی و عواملی که باعث شده بود به داعش رو بیارن رو بررسی کرده.. به جز عده ی معدودی که از روی عقیده و با رویکرد جهاد این راه و رفتن، بقیه و مخصوصا جوان ها مهمترین دلیل پیوستنشون به داعش، تبلیغات تهیجی فوق‌العاده داعش، عدم شناخت نسبت به شیعیان، عدم آموزش و سواد کافی و از همه مهمتر دغدغه ی مالی بوده.. در یک زمان خاص، به صورت همزمان تمام زمینه ها فراهم شدن و جوون ها به این سمت کشیده شدن. امیدوارم این کتاب و این سرگذشت ها برای ماهم اینه عبرتی باشه تا جامعه و کشورمون به این سمت و سو کشیده نشه خدایی نکرده.
اسما
نویسنده کتاب چون معتقد بود که ما تو ایران منابتی که برای تحقیقات استفاده میکنیم ، معمولا یه منابع با واسطه هستن یا ترجمه کتاب ها و مستندهای خارجی ، درنتیجه تحلیل چنین منابعی ممکنه نتیجه ای متفاوت با واقعیت داشته باشه بنابراین نیاز به یکسری منابع دست اول داریم که خودمون جمع آوریشون کرده باشیم به همین خاطر ایشون سفر میکنن به عراق و با تعدادی از داعشی ها، خانواده هاشون و حتی همسران رهبران داعش مثل همسر ابوعمر البغدادی(کسی که هم رهبر القاعده بوده هم اولین رهبر داعش) دیدار و مصاحبه میکنه . خوندنش بهتون کمک میکنه که هم تاحدودی زمینه پیوستن افراد بع اینگونه گروه های تکفیری رو متوجه بشید و ماهیت این گروه ها رو. یه انتقاد هم به کسانی که ایبوک کتاب رو تهیه کردن صحبت های نویسنده و سوالاتشون به صورت بولد باید باشه و جواب های فرد با فونت عادی ، که این موضوع یه جاهایی رعایت نشده بود
محمد برومند
از یک جایی به بعد حالت تکرار و کسل کننده به خودش می گیره
کاربر 1502681
هفتاد درصد شصت درصد مطالب تکراری بود انتظار بیشتری داشتم
سید حمید رضا تفتی
برداشت من از کتاب: ۱. بیشتر یک کتاب تحقیقاتی تا یک کتاب عامه پسند به نظر می‌آید و جذابیت خیلی بالایی ندارد ۲. شخصیت‌های اخلاقی و پایبندی بالا به آداب اجتماعی و مردمداری در میان جماعت دواعش نشانگر از کارکرد ایمانی در بروز و ظهور رفتاری افراد دارد و صرفا تفکر تکفیری صرفاً منجر به خروجی عجیب غریب از این دواعش شده است ۳. سطح سواد پایین و اثر یرپذیری عوام از تفکر داعش بسیار بالا بوده و انگیزه‌های ایمانی و جذابیت‌های دینی نقش بسزایی در جذب حداکثری مردم عادی به داعش را داشته است ۴. در کتاب در ابتدا سعی شده نقش نیروهای آمریکایی در تقویت و پرورش تفکر تکفیری را نشان دهد در پایان کتاب میبینیم که این تفکر تکفیری در مقابل آمریکایی‌ها هم قرار می‌گیرد و به آنها ضرباتی می‌زند.

حجم

۸۶۶٫۸ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۴۱۲ صفحه

حجم

۸۶۶٫۸ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۴۱۲ صفحه

قیمت:
۵۰,۰۰۰
۲۵,۰۰۰
۵۰%
تومان
صفحه قبل
۱
صفحه بعد