نظرات درباره کتاب یادگیری را یاد بگیرید و نقد و بررسی خوانندگان | طاقچه
کتاب یادگیری را یاد بگیرید اثر باربارا اوکلی

نظرات کاربران درباره کتاب یادگیری را یاد بگیرید

۳٫۵
(۲۲)
علی
تعدادی از روش‌های کتاب برای یادگیری بهتر: . ۱. قبل از خواندن هر فصل یک گردش تصویری انجام دهید. یعنی فصل را پیش نمایش کنید. به تصاویر و توضیحات زیرشان، نمودارها، عناوین بخش‌ها، کلمات بولد و پررنگ‌ شده، خلاصه و سوالات آخر فصل نگاه کوتاهی بیندازید. . ۲. مغز به دو حالت عمل می‌کند: متمرکز و غیرمتمرکز. برای یادگیری بهتر لازم است بین این دو حالت تفکر، تغییر حالت دهیم. برای رفتن به حالت غیرمتمرکز مدتی مساله رو رها کنید و به کارهای دیگر بپردازید. می‌توانید سراغ موضوع دیگری بروید، استراحت کنید، بخوابید، دوش بگیرید یا پیاده‌روی کنید. . ۳. از یادآوری فعال استفاده کنید. بعد از خواندن هر بخش، کتاب را ببندید و سعی کنید نکات و ایده‌های مهم آن بخش را به یاد بیاورید. برای انجام بهتر این تکنیک‌ می‌توانید نکات مهم هر صفحه را به صورت سوال درآورید و بدون نگاه کردن به صفحه سعی کنید به هر سوال جواب دهید. همین‌طور از خود تست و آزمون بگیرید. . ۴. از یادآوری و تکرار با فاصله استفاده کنید. مطالب را در فواصل زمانی مختلف یادآوری و مرور کنید. . ۵. سعی کنید مطلبی که خوانده‌اید را به فرد دیگری توضیح و یاد دهید. . ۶. از استعاره، تشبیه و تمثیل برای یادگیری بهتر استفاده کنید.
Kamand Kamoei
من از اون دسته آدم هایی هستم که اصولا با این کتاب ها ارتباط برقرار نمیکنم ولی این کتاب یه چیز دیگه بود. متن بسیار روان و دوستانیِ ای داشت به طور که من خیلی راحت تونستم باهاش ارتباط برقرار کنم و از خیلی توصیه هاش استفاده کنم به نظرم مهمترین توصیه ش یادآوری فعال ( بعد از خوندن یک صفحه کتاب را ببند و هرچیزی یادت هست رو بگو) و پیاده روی سریع (قبل از اینکه شروع به خواندن کنی یه دور سریع عکس ها سر فصل ها و توضیحات کتاب را به صورت روزنامه دار بخون) از همه بیشتر به من کمک کرد و باعث شد که بیشتر به مرور توجه کنم.
کاربر ۶۰۵۴۵۴۹
کتاب خوبیه ولی حتما باید ادم نسخه چاپی‌ش رو تهیه کنه چون این فایل کیفیت بالایی نداره کتاب در مورد چیزهایی درباره یادگیری صحبت میکنه که جسته و گریخته شنیدیم ولی هیچوقت اونقدر روشون فکر نکردیم تا به کار ببندیم شون اما نکات خیلی مهمی ان و به خصوص برای کسایی که توی یادگیری مشکل دارن میتونن نجات دهنده باشن یه نکته دیگه اینه که این مطلب برای بچه ها نوشته شده و اگه دانش اموزی دورتونه که دوستش دارین به نظرم این کتاب خیلی میتونه براش مفید باشه اما خب من به عنوان یک بزرگسال با کتاب اوکی بودم و به نظرم بچگونه و ازاردهنده نیومد البته یک سری مشکل هم داشت که باز بک سریش مختص نسخه الکترونیک بود مثلا خیلی از مطالب تایپ نشدن و به صورت عکس قرار گرفتن و مطالبی هم جا افتاده و توی فایل نیست در حالی که توی کتاب بهشون اشاره شده توی ترجمه هم از عبارات معمول مثل سلول و دندریت و... استفاده نشده و به جاش یاخته و دارینه و... اومده
msafarian
ممنون میشم در قسمت بی نهایت قرارش بدین.
rokxane
خیلی کتاب خوبی هستش، با مثال های جذابش حافظه رو تقویت میده حتما بخونید چون تمرکز رو هم بالا میبره از داستان هاش خیلی درس میشه گرفت و عالی هستش، سرگذشت هاشون روش صحیح تمرکز و... در کل عالی هستش
kimia
کتابی بود که علاوه بر مفید بودن، لذت بخش بود و نکاتی داشت که شاید اکثرا جدید نبودن ولی نحوه کاربردشون به شکلی متفاوت و قابل فهم با تاکیدهای به جا و مثال های جالب توضیح داده شده بود :)

حجم

۳٫۲ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۲۴۰ صفحه

حجم

۳٫۲ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۲۴۰ صفحه

قیمت:
۵۵,۰۰۰
۲۷,۵۰۰
۵۰%
تومان
صفحه قبل
۱
صفحه بعد