نظرات درباره کتاب شاعران مرده رمان پلیسی نمی نویسند و نقد و بررسی خوانندگان | طاقچه
کتاب شاعران مرده رمان پلیسی نمی نویسند اثر بیورن لارسون

نظرات کاربران درباره کتاب شاعران مرده رمان پلیسی نمی نویسند

انتشارات:نشر نیماژ
امتیاز:
۴.۲از ۵ رأی
۴٫۲
(۵)
فاطمه.م
شاعری برجسته ولی فقیر به درخواست ناشرش رمان پلیسی می نویسد ولی قبل اتمام کتابش به قتل می رسد و کمیسر پلیسی که طبع شعر دارد پیگیر پرونده اوست، بهانه ایی که در کل داستان درباره مفهوم شعر و جایگاه ادبیات، صنعت نشر کتاب و تجاری شدن آفرینش شعر و رمان، ایده پردازی شود که گاهی کسل کننده است، انگار بهانه اصلی نوشتن رمان همین هاست و به همین دلیل نویسنده کتاب را جای نامناسبی به پایان می رساند، هویت قاتل برای خواننده، پلیس و دیگران آشکار می شود ولی نویسنده حوصله نداشته بخش دستگیری قاتل توسط پلیس را روایت کند و نوعی پایان باز می سازد که ارزش داستان را کم می کند. اما در کل شخصیت پردازی خوب، نثر وزین ادبی، تاملات فلسفی و روانشناختی درباره ماهیت روابط انسانی با ترجمه بی نقص این کتاب را در خاطرم ماندگار کرد. بیشتر از نویسنده مترجم کتاب را تحسین کردم.
هانی
مرسی از توضیحات کاملتون، باعث شد ترغیب بشم کتاب رو بخرم حتما
mojgan1395
داستان را دوست داشتم. به اندازه ای کنجکاوی برانگیز بود که بی وقفه خواندم.شیوه روایت جوری بود که ، هرچند بعضی جاها توضیحات زیادی داده میشد که می توانست نباشد ، اما آنها را هم جا نمی انداختی و با دقت میخواندی. اغلب شخصیت ها خیلی با حوصله تعریف شده بودند. پایانی کمی غافلگیر کننده داشت ولی بهرحال میشود با قوه تخیل آن را هدایت کرد و به نتیجه رسید. به عنوان یک کتاب پلیسی - جنائی حسابش نمیکنم.
مایلزِ آلاسکا
بنظرم پایانش زیادی باز موند قاتل رو فهمیدیم کیه که زیاد هم دور از حدس نبود ولی دلیل کارش رو خیلی دقیق معلوم نشد که چی بوده ۲/۵ از ۵
agu
کاپی من یسوال ازت راجب کتاب ما دروغگو بودیم داشتم اعلانی برات اومد؟

حجم

۳۵۴٫۸ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۴۲۴ صفحه

حجم

۳۵۴٫۸ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۴۲۴ صفحه

قیمت:
۸۰,۰۰۰
۴۰,۰۰۰
۵۰%
تومان
صفحه قبل
۱
صفحه بعد