نظرات درباره کتاب تصرف عدوانی و نقد و بررسی خوانندگان | طاقچه
کتاب تصرف عدوانی اثر لنا آندرشون

نظرات کاربران درباره کتاب تصرف عدوانی

نویسنده:لنا آندرشون
ویراستار:ناصر زراعتی
انتشارات:نشر مرکز
امتیاز:
۳.۸از ۶۸ رأی
۳٫۸
(۶۸)
parastoo
چقدر تا حالا با خودمون گفتیم زندگی ما، روایت ما، حال ما باید کتاب می‌شد؟ چرا کسی کتاب ما رو نمی‌نویسه؟ تصرف عدوانی از نویسنده‌ی سوئدی یکی از همین کتاب‌هاست که یکی تو دنیا آرزو کرده کاش می‌نوشتنش. در کنار کتابی به این خوبی و کفایت که فقط با هفت‌بار چاپ تو ایران نمی‌تونم جزء کتاب‌های شناخته‌شده حسابش کنم، اون‌قدر کتاب با اسم‌های بزرگ و دهن‌پرکن هست که نصف این نه ارزش روایی دارن، نه ادبی، نه محتوایی و نه هیچ‌چیز دیگه اما همچنان تبلیغ، خونده و تحسین می‌شن. راستش اینا رو از عصبانیت این که خودم تا حالا هیچی از این کتاب نشنیدم و درنتیجه تا امروز نخونده بودمش می‌گم. که اگر کسی جز دوستی که باهاش سلیقه‌ی مشترک دارم معرفی می‌کرد و یا توی کتاب‌فروشی با این عنوان سخت می‌دیدمش، شانس خوندنش رو پیدا نمی‌کردم هیچ‌وقت. کتابو بستم و فکر کردم کدوم‌وقت بهم کمک بیشتری می‌کرد؟ الآن که بیرون اومدم از مساله‌م؟ یا وقتی گیر کرده بودم؟ اما معتقدم ما کتابی که کمک‌مون می‌کنه رو درست سر وقتش می‌خونیم نه زودتر و نه دیرتر. امسال قرار بوده سال بیشتر حرف‌زدن باشه دیگه؟ به این معنی که حرف‌زدن راه حلی باشه برای وضوح، برای تنها نبودن یا افسرده نشدن. «حرف زدن» ، «بیان کردن» مشقت‌بارترین کار دنیا. اینا رو همه در مقدمه‌ی معرفی کتاب گفتم. فکر می‌کنید کسی توضیحی در زندگیش به شما بدهکاره؟ فکر می‌کنید با اون توضیح و حرف‌زدن خلاص می‌شید؟ فکر می‌کنید اگر بیشتر سعی می‌کردید می‌تونستید کسی رو مجبور کنید به شفاف بودن؟ اگر هیچ فشاری وارد نکردید که بدهی‌تونو بگیرید و مدت‌ها بخاطرش سردرگم موندید تا حال‌تون سرجاش بیاد، راه اشتباهی رو رفتید و عکسش ممکن بود جواب بده؟ فکر می‌کنید همین که فقط یه نفر بخواد حرف بزنه کافیه؟ شما هم آدم‌هایی هستید که از رفتار و گفتار دیگران هزار و یک برداشت دارید و بالاخره یکی‌شو برای خودتون مسجل می‌دونید؟ ساعت‌ها و روزها تو سرتون با خودتون و یکی که به اندازه‌ی رضایت با شما حرف نزده، حرف می‌زنید؟ هوم؟ این کتابو حتما و حتما بخونید. اگر به دردتون خورد، کمک کنید دیگران هم بشناسن و بخونن. چه کتاب مهجورِ خوبی.
کتاب می دوستم
جالب بود.مرسی.خلاصه کتاب رو ک خوندم مشتاق شدم بخونمش و توضیحات شما هم تاییدش کرد.
nahid jahazi
این کتاب شرح عشقی نافرجام هست .عشقی که بیشتر ذهنی یه تا عینی و واقعی.اما در دنیای زنان چنین اتفاقاتی کم نیست.نثر کتاب جذاب و پرکشش هست هر چند ماجرا ها به تفصیل شرح داده می شوند و البته بیشتر فلسفی تا داستانی صرف.. کتاب بیشتر برای دوستانی جذابه که به داستان های فلسفی علاقه مندند یا به تجزیه و تحلیل انسان ها و ماجراها علاقه دارند.از خوندنش لذت بردم.
Sol mi
به نظرم این کتاب رو همه‌ی خانم‌ها باید بخونن. و خودم افسوس می‌خورم که چرا زودتر از این‌ها نخونده بودمش. داستان پر کشش و ترجمه‌ی روان و عالی. این داستان در مورد برداشت‌های یک زن عاشق است از رفتار و گفتار معشوقش، و نحوه‌ی تعبیر و تفسیرش و در نتیجه رفتار کردنش، که در زندگی هر انسان عاشقی ممکن است پیش بیاید. و در نهایت رسیدن به نقطه‌ای که چشمانش را به حقیقت باز می‌کند.
mary.sa
یک عزیز دل بسیار دوست داشتنی که الان در حبس هست این کتاب رو به ما معرفی کرد ای کاش در بی‌نهایت قرار بدید که افراد بیشتری دسترسی داشته باشند💚
سیما زیارانی
کتابا فقط واسه لذت‌بردن و سرگرمی‌ نیستند؛ باید خوند و در خیال تجربه کرد و درس گرفت، چون تجربه‌ در واقعیت’ بعضی ‌وقتا خیلی گرون تموم میشه. . . . خانوما بی‌مقدمه و درنگ’ این کتاب رو بخونید.
nushin
✔️نثر کتاب بسیار ساده و روان هست و تفکرات شخصیت اصلی داستان "آستر" در رابطه با عشق به زیبایی با جزئیات بیان شده که نزدیک به باور های ذهنی و انتزاعی خانم ها در رابطه با عشق می باشد، حتی زمانی که پاسخ عینی از معشوق دریافت نمی کنند، بنابراین این کتاب جاذبه و کشش بیشتری برای خانم ها خواهد داشت. ✔️باورهای امیدوارانه آستر نسبت به معشوقش، نشان میداد که چگونه امید دست از سر آدم بر نمیدارد و از هر راه باریکی درون قلب نفوذ می کند و آدمی را سر پا نگه می دارد. طعم کتاب
Mary gholami
خواندنش توصیه میکنم خیلی خوب بود
کاربر ۴۱۲۵۷۷۳
خب برای باردوم خوندمش .خیلی کتاب پرمحتوایی بود فقط' غبطه میخورم ک چرا نمیتونم همه خانوم هارو مجاب به خوندش کنم.انقد داستان عمیق و دردناک نوشته شده البته با وجود خلاصه گویی ها ولی انقدر جذاب روایت شده ک هرلحظشو خودمو جای استر قرار دادم و رنج کشیدم‌.واقعا رنج بی پایان..رنجی ک فقط'کسی درکش میکنه که داخل گود باشه ..امیدوارم ک همه دخترا و زنان سرزمینم تو هر سنی ک هستن موفق ب خوندن این کتاب بشن
دنیا
واقعا دوست عزیزی که گفته بودند این کتاب انگار بخشی از زندگی بیشتر زنان جهان است و انگار هر کسی زمانی خواسته باشد آنرا بنویسد ولی بلاخره کسی در این میان این وظیفه را تقبل کرده است، درست گفته‌اند. در چنین رابطه‌هایی که اغلب زنان تجربه کرده‌اند (می گویم زنان چرا که زنان یا به تمامی در یک رابطه هستند یا نیستند. زنان نمی‌توانند نصفه نیمه باشند). در چنین روابطی انگار قلب در برابر عقل طغیان میکند. می دانی که چکار نباید بکنی ولی دقیقا همان را انجام‌ میدهی .. آنهم نه یکبار و دوبار.. بارها ..تنها به این دلیل که امید هست.. امید..امان از امید یا باید پروارش کنی یا باید از ریشه بزنی‌اش چرا که شیره جانت را می‌مکد* چرا که آدمی با پاسخ قطعی بهتر کنار می‌آید تا پاسخ مبهم*.. بخوانیدش و بدانیم که رابطه ناقص و معیوب از همان اول باید دورش انداخت.. چرا تنها به میل یک نفر راه به جایی نمی‌برد.. یکنفر که سرشار از میل و نیاز باشد و یک نفر پر از نخواستن و نشدن و رفتن..
Ra Ta
عاشقانه هایی که فقط در خیال شکل میگیرند ...!!!
Tina
تفکرات استر خیلی آشنا بود بنظرم بارها تجربه کردم. حتما بخونیدش دوستان.
کاربر ۵۸۶۸۳۱۱
من نسخه چاپی این کتاب رو خواندم.به همه خانم ها شدیدا توصیه میشه.عالیه این کتاب عالی
النازجعفری
👌🏻🤍
سعیدا
یک ماجرای ساده اما بیه خاطر ویزگی‌ شخصیت‌هاش، پر از گفت‌وگوهای خاص؛ توی یک رابطه‌ که پر از احساس هست اما تلاش طرفین به این هست که عمیق، شاید اخلاقی /فلسفی با هم به بهانه‌های مختلف هم‌کلام باشند و در تلاطم‌های مختلف هیجانات، سعی کنند استدلالی برای رفتارشان داشته باشند. نویسنده هم این میان حودش، نگاهی ظریف و عمیق و جذاب به عنوان یک راوی و تماشاگر به ماجرا دارد.
maryam
بار سومه که این کتاب رو میخونم و هر بار به خودم میگم ای کاش تو تمام لحظه ای زندگیم این کتاب به خاطرم میومد درباره امید بسیار دقیق توصیف میکنه معلق بودن تو رابطه ای که طرف هم هست هم نیست، که چطور امیدواری میتونه مدتهای مدیدی زندگیت رو آکنده از غم و اندوه کنه واقعا دوست دارم این ک.تاب رو به همه زنهای دنیا معرفی کنم که یک بار نه بلکه چند بار بخوننش.
کاربر 4444275
کتاب بسیار خوبیست و قادر است تا تاثیر عمیقی بر خواننده بگذارد و چشم عقلش را باز کند و مدام به او تلنگر بزند. داستان درباره عشق و علاقه ای یکطرفه است که به علت خطا و بی تجربگی و سادگی و ناآگاهی، از سوی عاشق ناپخته، دوطرفه تعبیر می شود و در آخر باعث سرخوردگی و غم و اندوه او.این کتاب حتا می تواند به عنوان یک کتاب در حیطه روانشناسی معرفی شود و درمانگران آن را به کسانی(خصوصا زنان) که مدتهاست درگیر عشقهای نافرجام هستند و توان خارج شدن و عبور از آن را ندارند، توصیه شود. مقاله ای که استر در اواخر داستان در نشریه ای چاپ می کند نیز، بسیار خواندنی و آموزنده است و دربردارنده حقایق جالبی در مورد رابطه بین زن و مرد.
Pariya Ahmadi
رمان بسیار دوست داشتنی و جذابیه! آگاهی از لحاظ سیاسی و علوم اجتماعی رو با مخاطب به اشتراک می‌ذاره در حالی که جریان عاشقی رو روایت می‌کنه!
Rachel Mah
خاص👌🏻
کاربر ۱۴۲۰۶۰۹
کتاب بسیار خوبیه ولی نمیتونم به همه توصیه کنم باید به فلسفه ومباحثش علاقه داشته باشید،شرح حال زنی که زندگی ارومش تحت تاثیر عشقی رویایی که تمام ذهنشو درگیر کرده قرار میگیره،اگه اهلش باشید مباحث جالبی با مرد مورد نظرش و حتی با خودش داره که در حوصله همه نیست خدا رو شکر طولانی نبود😊👍
کاربر 6190808
کتاب،داستان خارق العاده ای ندارد،ولی مطمئنم هیچ فردی تابحال نتوانسته این‌گونه عشق را به طور ملموسی به تصویر بکشد.

حجم

۱۵۷٫۱ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۱۷۶ صفحه

حجم

۱۵۷٫۱ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۱۷۶ صفحه

قیمت:
۳۳,۰۰۰
تومان
صفحه قبل
۱
۲صفحه بعد