نظرات درباره کتاب زخم داوود و نقد و بررسی خوانندگان | طاقچه
کتاب زخم داوود اثر سوزان ابوالهواء

نظرات کاربران درباره کتاب زخم داوود

انتشارات:نشر آرما
دسته‌بندی:
امتیاز:
۴.۳از ۱۶ رأی
۴٫۳
(۱۶)
عاطفه مجیدی
هیچ کجای کتاب، نوشته ای مبنی بر حقیقی بودنِ شخصیت های داستان وجود ندارد، اما می‌دانیم که در حقیقت همه این ها و بدتر از این ها هم اتفاق افتاده اند و آرزو می‌کنیم کاش هیچ کدام واقعی نبود... کتاب، قلبتان را لمس می‌کند و به درد می آورد و از خودم هشداری می‌نویسم که اگر قلب و روحیه حساسی دارید، شاید لازم باشد احتیاط کنید... کتاب می‌تواند برای نوجوانان دبیرستانی، جوانان و آشنا شدن با فضایی که در حقیقت در فلسطین و برای فلسطینی ها بوجود آوردند، خوب باشد اما نقاط تاریک داستان آنقدر زیاد است که نمی‌شود به راحتی و به هر کسی توصیه اش کرد... نویسنده توانایی بسیار خوبی در همراه کردن مخاطب با تراژدیِ به بندِ قلم درآمده و ایجاد حس همدردی در مخاطب داشت و من کتاب را در کمتر از ۲۴ ساعت خواندم و با وجود همه نقاط تاریکش، پیشنهاد می‌کنم بخوانیدش. برش هایی از کتاب: - واقعیت انکارناپذیر این بود که فلسطینیا به یهودیا پناه داده بودن و یهودیا فلسطینیا رو می‌کشتن... - تکه کوچکی از زمین که از زمان قطع شده بود و برای همیشه، تو سال بی انتهای ۱۹۴۸ زندانی شده بود. - مگه می‌شه دنیا این همه کشت و کشتار رو نبینه؟ نمی‌شه دنیا این همه وحشی گری و خرابی رو نبینه. دیر یا زود، همه می‌فهمن و یه کاری می‌کنن، همه چی تموم میشه، همه چی عوض می‌شه... - چون زیاد عمر کردی، باید زیر چرخ بولدوزر له بشی؟ این معنای فلسطینی بودنه؟ - اما مثل همه داستان های فلسطین، این داستان هم زیر سایه سنگین سکوت تمام شد و گذشت. - نیروهای سازمان ملل هیچ وقت نیامدند... - فراموش کردن و فراموش شدن، این معنای فلسطینی بودنه...
میم مثل حنانه
این کتاب رو با اشک تموم کردم :) وقتی آدم‌میخونه می بینه تو دنیا هیچ چیزی برای موندن نیست.. هیچی.. از دست می دی و این زمانه که فقط کمک می کنه دردش کمتر بشه. توی دنیایی که یه دختر بچه باید آرزوهاش رو با خودش زیر خاک و انفجار دفن کنه چیزی برای نگهداری وجود نداره. فلسطین...فلسطین عزیزِ من.. و چه أمل ها و یوسف هایی که رنج ندیدن.. راستش غریب ترین شخصیت کتاب برای من‌ یوسف بود.. کتاب صحنه هایی از درد و عشق رو به تصویر میکشه. عشق و درد و فراموشی ای که به فلسطین و درختای زیتونش گره خورده.
حامد اشرفی نسب
سرنوشت اعضای یک خانواده که فلسطین و عشق بازگشت به فلسطین همه ی اونها رو به هم وصل می‌کنه. ترجمه خیلی عالی و روان بود. اگر کمی زهرماری جنسی قاطی رمان نمیکرد خیلی بهتر بود.
Mr.F
داستان عشق، امید، غم، از دست دادن ترجمه ساده و روان، قلم زیبای نویسنده، توصیف های دقیق و زیبا از فضا و حس و حال آدم ها، همه با هم باعث شده تا کتاب به شددت زیبا و دلنشین باشه با این کتاب میتونی با فلسطین همراه بشی، شکوه و زیبایی اش، غم و رنجش، عشق و امیدش رو با پوست و گوشتت احساس کنی و تازه اون موقع اس که عمق فاجعه ای که اتفاق افتاده رو میفهمی برای هر کسی که دوست داره ذره ای نسبت به دنیای اطرافش آگاه تر بشه (و خیلی هم حوصله خوندن کتابای تاریخی و علمی نداره مثل من😅) به شددددت پیشنهاد میکنم.
مریم فراهانی
بی نهایت کتاب زیبایی بود
کاربر ۳۱۳۲۳۳۲
قلم ساده و قابل فهم، ترجمه خوش خوان، و داستان ِ همیشه واقعی فلسطین ِ عزیز و غریب و تنها... فقط به نظرم زخم دیوید، خیلی وجه تسمیه خوبی نداشت!

حجم

۱٫۰ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۴

تعداد صفحه‌ها

۴۰۰ صفحه

حجم

۱٫۰ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۴

تعداد صفحه‌ها

۴۰۰ صفحه

قیمت:
۴۵,۰۰۰
۳۱,۵۰۰
۳۰%
تومان
صفحه قبل
۱
صفحه بعد