نظرات درباره کتاب آنچه در مدرسه یاد نگرفته اید و نقد و بررسی خوانندگان | طاقچه
کتاب آنچه در مدرسه یاد نگرفته اید اثر آلن دوباتن

نظرات کاربران درباره کتاب آنچه در مدرسه یاد نگرفته اید

۴٫۸
(۲۹)
bookbuff
باز هم کتابی زیبا از آلن دوباتن. در این کتاب به اهمیت یادگیری چیزهای کوچکی که در زندگی ما بسیار مهم هستند پرداخته شده است. چیزهایی که در مدرسه به ما یاد نداده‌اند. کتابی آرامش‌بخش و آموزنده. با ترجمه‌ای ر‌وان و عالی
Parissa Zamanii
سلام ایا فایل صوتیش هم موجوده؟
Bibliophile.
کتابای آلن دوباتن خیلی قشنگن ، مخصوصا کتاب معماری شادمانه ، ولی این کتابه معماریش رو باید چن بار خوند.
Mehraban
این ترجمه قابل فهم تر از باقی ترجمه ها هست
دو روح در یک بدن (شیلا)
از خوندن کتاب های آلن دوباتن خیلی خوشحالم چیزهایی زیادی ازشون دارم یاد میگیرم. اکثر ما استعداد فوق‌العاده ای در متنفر بودن از خودمان داریم، اگر با یک غریبه همانگونه رفتار کنیم که با خودمان رفتار می‌کنیم، امکان دارد به جرم خشونت دستگیر شویم. 111_
امیرعلی واعظی
* به نظر من نوشته‌های "آلن‌ دوباتن" ارزش وقت‌گذاشتن و خواندن را دارند؛ چونکه راجع به "خوب زیستن" همیشه حرفی برای گفتن دارد و چقدر هم خوب و با مهارت این‌کار را می‌کند. * کتاب می‌گوید محتوای آموزشی مدارس مارا برای معضلات بزرگسالی و زندگی واقعی آماده نمی‌کند؛ ما یاد نمی‌گیریم چگونه روابط عاطفی‌مان را سامان دهیم، شغل مناسبی پیدا کنیم که شب سرخورده به منزل نریم و ...؛ سپس شروع به گفتنِ آنچه می‌کند که در مدرسه گفته نمی‌شود! کتاب خودش مدرسه‌ای می‌شود به سبک آلن دوباتن و به ما می‌آموزد. * شبیه مدرسه فیلسوف مونتنی هست که دنبال حکمت برویم نه صرفا علم. * [ترجمه بسیار روان و عالی] * مخلص کلام اینکه به نظر من از خوانش کتاب لذت و بهره را باهم می‌برید!
sh kh
قطعا و حتما کتاب خوبیست، بخشهای متفاوتی راجع به زندگی، روابط اجتماعی، شغل، ازدواج، حس خوشبختی و مباحث دیگر دارد که همه ما در زندگی با آنها برخورد داشته و داریم. اما باید هر بخش و جمله را به خوبی درک کنیم به آن فکر کنیم روی افکار و نگرشمان کار کنیم وگرنه خواندن و تمام کردن و کنار گذاشتن کتاب چه سودی دارد. به همه توصیه می‌کنم حتما بخوانید و تامل کنید.
Elnaz Abdolrahimi Niari
حقیقتا آلن دوباتن جادو میکنه⭐.خیلی چیزها هست که تو بچگی بهمون یاد دادن و ممکنه تو اون دوران کاربرد داشته اما الان که بزرگ شدیم لازمه دیوارهای ذهنیمون رو بشکافیم❤و راه حل های جدید پیدا کنیم.
pink lotus
عنوان کتاب همه چیز رو در موردش توضیح میده این که ما در مدارس برای مهارت های اساسی زندگی مثل مهارت عاطفی، مالی، شادکامی و... آموزش نمی بینیم و از جامعه یاد میگیریم خودمون و احساساتمون رو سرکوب کنیم تا پذیرفته و مقبول باشیم. در هر بخش آسیب هایی که ممکنه دیده باشیم رو میگه و راه حل هایی براش ارائه میده.
Amirhossein
مطالعه این کتاب برای همه ما میتونه خیلی لذت بخش باشه و دید متفاوتی راجب تمام تصمیماتی که همیشه میگیرم بهمون بده . کتاب همونجوری که اسم اون مشخصه موضوعاتی رو بررسی و گوشزد که میکنه که به اشتباه توی مدرسه و خانواده یادگرفتیم و متاسفانه نسل به نسل اونهارو منتقل میکنیم
Mohammad
موضوع این کتاب مهارتهای زندگی است، همان چیزی که در هر لحظه از زندگی بدان نیاز داریم و البته که در مدرسه و خانواده آموزش داده نشده و حتی در مواردی روشها و رفتارهایی خلاف آنچه باید آموزش داده شده است. کتاب همچون سایر آثارِ مدرسه فلسفه(آلن دوباتن) ساده و روان است. از آن کتابهایی که هرچه زودتر، تعداد بیشتری، باید آنرا بخوانند و آموزه های آنرا رفتار کنند.
یلدا
این کتاب بی‌نظیره. برای رها شدن از خیلی چیزها که فرصت «زندگی کردن» رو ازمون گرفته لازم داریم که این کتابو بخونیم و با خودمون، با جهانمون به صلح برسیم:)
M.s Gholizade
آلن دوباتن به نظر من قلم بسیار گیرایی داره،فلسفه و روانشناسی رو با هم ترکیب میکنه و حرف های بی نظیری میزنه ،این کتاب آلن دوباتن هم بسیار عالیه و پیشنهاد میکنم حتما بخونیدش.
taraneh moghaddam
مثل همه کتاب های دوباتن درس های کاربردی زندگی رو خلاصه توضیح میده:)
neginjan
این کتاب روحمو تسکین داد و انگار که تازه متولد شدم و دید بهتری ب اطرافم دارم متنش به شدت روان بود و منو با خودش همراه کرد و تو ۳ روز با وجود مشغله زیاد تمومش کردم و رفت تو لیست بهترین کتابایی که خوندم❤☺
@shaparak
کتاب با عنوان جذاب و کاربردی. متن کتاب روان و ترجمه خوب. محتوای جذاب و عالی. یکی از بهترین کتاب‌هایی که خوانده ام و به همه توصیه میکنم.خلاصه و مفید. بدون اضافه گویی.
فروغ
آلن دوباتن در کتاب انچه در مدرسه نیاموختیم در مورد اثرات زندگی دوران کودکی و مدرسه توضیح میدهد و اینکه ما به صورت ناخداگاه در قوانین و بایدها و نباید هایی که بزرگسالان برای ما تعین کرده اند خود را حبس کرده ایم و برای رسیدن به آزادی واقعی (به معنی رفتار کردن به صورتی است که باعث خوشنودی ما باشد نه دیگران) توصیه هایی دارد. کشش خوبی داشت و مطالب ساده و عامیانه بیان شده بود.

حجم

۲۱۵٫۲ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۱۳۶ صفحه

حجم

۲۱۵٫۲ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۱۳۶ صفحه

قیمت:
۳۹,۰۰۰
۱۹,۵۰۰
۵۰%
تومان
صفحه قبل
۱
صفحه بعد