نظرات درباره کتاب دکترهای اعصاب و نقد و بررسی خوانندگان | طاقچه
کتاب دکترهای اعصاب اثر جفری لیبرمن

نظرات کاربران درباره کتاب دکترهای اعصاب

۳٫۴
(۳۱)
محسن
این کتاب دربارهٔ تاریخچهٔ روانپزشکی است. جِفری لیبرمن روانپزشکِ سرشناسی است که توضیح می‌دهد روانپزشکی چه مسیری را از گذشتهٔ تاریکش تا امروز طی کرده و احتمالا به خاطر همین گذشته‌ٔ تاریک است که بعضی از مردم هنوز به روانپزشکی اعتماد ندارند. لیبرمن نشان می‌دهد که چطور روانپزشکی به سمت کارهای شبه علمی رفت. از علمی نبودنِ طرح‌واره‌های یونگ می‌گوید و همین‌طور خدمت و خیانت بزرگی که فروید به علم روانپزشکی کرد. در فصل آخر کتاب از پیشرفت‌ها و تحول روانپزشکی در سال‌های اخیر می‌گوید. برای خودم کتاب جالبی بود. روانپزشکی (روانشناسی و روانکاری) موضوعی است که آدم‌های زیادی در موردش نظر می‌دهند و جاهای زیادی پیش می‌آمد که در مورد علمی بودنشان شک و تردید داشتم. خواندن این کتاب کمک خوبی بود که بتوانم برخی از این علم را بهتر درک کنم و مواردی که روانپزشکی مسیر اشتباهی رفته را نیز ببینم.
فاطمه
کتاب پیش رو سیر تکاملی علم زیبا اما شاید کمتر شناخته شده روانپزشکی رو بیان میکنه بدون تعصب بدون سانسور حقایق...
زهرا نریمانی
این کتاب تاریخچه روانپزشکی را به زبان ساده روایت میکند. اگر اهل مطالعه و علاقه مند به روانشناسی و روانپزشکی هستید بسیار توصیه میکنم. ترجمه روان و عالی و روایت بسیار جالب نویسنده از این سیر تکاملی. همچنین به شناخت منبع برخی از نظریات شبه علم به من کمک کرد.
کاربر ۴۸۵۴۰۱۳
کتاب بسیار جذابی بود به همه کسانی که از بیماری روانی رنج می‌برند توصیه میکنم حتما این کتاب را مطالعه کنند تا اگر احساس می‌کنند که تاکنون نتوانسته اند از شر این بیماری خلاص شوند امیدوار باشند به قول مولانا: کوی نومیدی مرو امید هاست سوی تاریکی مرو خورشید هاست
Maryam Hosseini
توی این کتاب با سیر پیشرفت روانپزشکی از خرافات تا تبدیل شدن به یکی از جذاب ترین علم های روز اشنا میشین... متن کتاب بسیار روان و زیبا نوشته شده... البته در مورد ترجمه به نظرم بهتر بود به جای استفاده از لغات فارسی از معادل انگلیسی که خیلی کاربردی تر و قابل فهم تر هست استفاده میشد ، اما در کل خوندن این کتاب مثل یه سفر هیجان انگیز در تاریخ علمه 😉
محمد جواد اخباری
کتاب خوبی بود که اختلالات و آشفتگی های روانی و از منظر «روانپزشکی » نه روانشناسی بیان کرده بود ،سیر تحولی جالبی داشت و به گونه ای تعریف شده بود که گویی رمان است ،ساده ،گیرا و جذاب اما حقیقتا در پشت پرده این کتاب ما به طور جد پزشکی شدن آسیب های روانی و میبینیم و روان درمانی را عضوی کوچک در درمان میپندارد و معتقد است که درستاست هنوز به طور کامل نمیتوان ادعا کرد که ما بر اساس زیست شناختی میتوانیم به تشخیص دقیق برسیم اما در حرکتیم به این سمت و همه چیز مربوط به ژنتیک ،مغز ،نروترنسمیتر ها و .... زیستی است .این از یک منظر که حتی سخنلنی و از طرف اریک کندل اورد در مقابل این نظریه ولی در مجموع ما شاهد پزشکی شدن روان درمانی و اختلالت روانی هستیم و همچنین جبه بسیار قوی ای و متحجرانه ای نسبت به فروید و سنت روانکاوی داشت و خود این جای شک ایجاد میکندکه چرا ؟ اما در کل این کتاب را به متخصصان روان ائم از روانشناسان ،روانپزشکان ، مددکاران اجتماعی و .... پیشنهاد میکنم ‌.
عباس اعرابی
اگر دنبال خواندن کتابی هستید که نشان دهد روش علمی و تغییرات پارادایم شیفت در تاریخ علم چقدر با زیر و بم.ها و فراز و نشیب‌های متنوعی روبرو بوده است کتاب دکترهای اعصاب را در برنامه مطالعاتی قرار دهند. کتاب با سیر ر ایی فوق‌العاده و ریزنگری مولف مسیرهای جذابی را طی می‌کند.
زهرا علیمحمدی
کتاب متن روان ترجمه عالی وجذابیت زیادی دارد با وجودیکه حجم کتاب بالاست خوندنش مثل یک رمان راحت و سریع میگذرد من کتاب را سه روزه خوندم اطلاعات خیلی خوبی در خصوص سیر تکامل روانپزشکی و به ویژه داروهای اعصاب به دست اوردم و به ویژه به خاطر ترسی که در مردم ما در مورد خوردن داروی اعصاب و مراجعه به روانپزشک وجود داره شدیدا توصیه میکنم
Zeinab
این کتاب تاریخچه علم روانپزشکی رو به نحوی جذاب و دوست داشتنی روایت می کنه، حتی اگه علاقه کمی هم به این موضوع داشته باشین باز هم این کتاب شما رو شگفت زده می کنه و دیدتون رو نسبت به خیلی مسائل تغییر میده. به شدت توصیه‌ش می کنم،‌ پشیمون نمیشین.
nazanin
از دستش ندید مطمعنا براتون جذاب و کمک کننده خواهد بود

حجم

۷۵۰٫۹ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۳۷۶ صفحه

حجم

۷۵۰٫۹ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۳۷۶ صفحه

قیمت:
۱۳۵,۰۰۰
تومان
صفحه قبل
۱
صفحه بعد