نظرات درباره کتاب لیلیان و موزه مزه ها و نقد و بررسی خوانندگان | طاقچه
کتاب لیلیان و موزه مزه ها اثر اریکا بائورمایستر

نظرات کاربران درباره کتاب لیلیان و موزه مزه ها

انتشارات:نشر البرز
دسته‌بندی:
امتیاز:
۳.۹از ۱۵ رأی
۳٫۹
(۱۵)
بنفشه آریاراد
غذا همانطور که بخشی از فرهنگ یک کشور محسوب میشه بخش خصوصی تر از علایق شخصی نیز می باشد. همانطور که یک بو میتونه ما را به خاطره ای فراموش شده برگردونه، طعم یک غذا نیز پتانسیل ایجاد یک رویا، فکر، خاطره و حتی برانگیختگی احساسی فراموش شده را نیز دارد. کتاب به نحوی دقیق به جزئیات طعم در غذا اشاره دارد و علاقمندان به آشپزی ازش خسته نمیشن. داستان کتاب در هر بخش به سراغ زندگی شخصی شخصیت‌ها می رود و آنها را با طعم های که تجربه می‌کنند به خاطرات دور و گذشته شان که شامل عشق، اندوه و غم است سوق می دهد. دیگر ویژگی کتاب توجه به جزئیات که شامل احساس درونی انسانی و حالات روحی است و توجه و بکار بردن کلماتی ظریف و پر احساس است که می توان نویسنده و کتاب را در سبک نئورمانتیسم قرار داد. ویژگی دیگر استفاده هماهنگ نویسنده از کارکترهای که شامل زوجها، فرد تنها، افراد سردرگم یا با روحیات وابسته و حتی ایتالیایی که ایتالیایی ها، معروف به غذاخوردن خانوادگی می باشند، است. که همانطور که داستان را پیش می برد توجه به خوردن غذا و فرهنگ غذا خوردن را نیز جلو میبرد. مثلا رستوران چینی که بی توجه به انتخاب مشتری بر اساس روحیات فعلی برای مشتری غذا می‌برد و عجیب که مشتری راضی نیز است. در کتاب از اسم غذاهای زیادی یاد شده که مترجم فهیم تا حدامکان آنها را ترجمه و پانویس کرده تا خواننده تنها با یک سری اسم مواجه نشود. اگر از خواندن کتاب‌های با احساسات ظریف، تک موضوعی لذت می‌برید این کتاب خواسته شما را برآورده می‌کند.
Tina
سپاس از توضیحات کامل و جامع🙏
بنفشه آریاراد
پس از خواندنش لذت می برید.
sepid sh
ممنون از توضیحات کامل و خوبتون🙏🏻 من که عاشق آشپزیم ترغیب شدم حتما بخونم
Alma
با اینکه برای خریدن کتاب دودل بودم کتاب رو خریدم واز خریدم راضیم . اگه از توصیف درباره ی غذا و مزه ها لذت می برید و غذا براتون فراتر از یک روند تکراریه بهتون توصیه میکنم کتاب رو بخونید . آشپزخونه لیلیان جایی بود که من در تصوراتم از یک رستوران داشتم گرم و صمیمی پر از رنگ و بو . آدما هر چقدر که متفاوت باشند باز هم نقاط مشترک اون ها رو دور هم جمع میکنه که یکیش غذا خوردن و آشپزیه .
شهرزاد مجدی
این کتاب شوق و شور داره. ترجمه‌ش هم عالیه. خوندنش لذت‌بخشه و وادارم می‌کنه به تجربیاتی که از طعم‌ها دارم فکر کنم. نویسنده کارش رو بسیار ماهرانه انجام داده. غذا پختن جادوگریه. اون لحظه که مواد خام رو ترکیب می‌کنی و به اندازه منتظر میمونی تا معجزه اتفاق بیفته. بخونش.
کاربر ۳۷۸۲۶۳۸
خیلی خوشحالم که این کتاب رو خوندم ،داستان با احساسی که به زیبایی آشپزی و عواطف انسانی را به هم می آمیزد وزیباترین لحظات را به تصویر می کشد، توصیه ای که به شما میتونم بگم این هستش که داستان را با آرامش وبا احساس بخونید و تمام توصیفات رو در ذهنتون به تصویر بکشید اون وقته که شما هم از خواندن کتاب لذت خواهید برد.
Naghmeh
ترجمه عاااالی داستان فوق‌العاده و پر از استعاره‌های زیبا احساس آرامش و لذت داشتم در حین خوندنش. مثل یه تراپی بود

حجم

۱۸۴٫۰ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۲۰۸ صفحه

حجم

۱۸۴٫۰ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۲۰۸ صفحه

قیمت:
۲۶,۰۰۰
۱۳,۰۰۰
۵۰%
تومان
صفحه قبل
۱
صفحه بعد