نظرات درباره کتاب نام من سرخ و نقد و بررسی خوانندگان | طاقچه
کتاب نام من سرخ اثر اورهان پاموک

نظرات کاربران درباره کتاب نام من سرخ

دسته‌بندی:
امتیاز:
۳.۷از ۱۳ رأی
۳٫۷
(۱۳)
adelnia60
به دستور سلطان سلیم دوم قرار است کتابی نقاشی بصورت پنهانی تهیه شود با سبک نقاشی واقعگرای ونیز که اصلا مقبول نگارگران سنتی و متعصب نیست و آن را گناه و خلاف سنت میدانند.بخاطر همین نگاه خطاط این کتاب کشته میشود و حالا رمان با راویان متعددش به دنبال قاتل این خطاط است .رمان سفری اسرار آمیز به دنیای نگارگری شرق خصوصا ایران عصر صفوی و تیموری و هنرمندان آن دوره ست با سیری بر آثار مکتوبی مثل شاهنامه و خمسه نظامی و ...رمان متاثر از رمان نام گل سرخ امبرتوست با فضایی شبیه به همان فضا و قصه با روایتی متفاوت با همان جذاب و روایت تو در تو .در نهایت اینکه با یک شاهکار بی بدیل طرفید با ترجمه ای متوسط به بالا که صد البته خیلی بهتر از ترجمه عین الله غریب و نشر چشمه است .
zahraa
ترجمه عالی کاش همه کارهای اورهان پاموک را خانم زاردشت ترجمه کنند
miss_yalda
داستان از این قراره که دو نفر که روی یک کتاب نقاشی کار میکنن، کشته میشن و سه نفر از اساتید نقاشی، مشکوک به قتل اونها هستند و قارا و ما باید از طریق نقشهایی که کشیدن و حرف‌هایی که می‌زنن، قاتل رو پیدا کنیم. اینکه راوی‌های مختلف وجود داره و هر کدوم به نوعی غیرقابل اعتماد هستن و مستقیم با خواننده صحبت میکنن، خیلی جذاب بود. کتاب طولانیه و خوندنش کمی سخت، شاید به خاطر توصیفات و گفتگوهای زیاد و طولانی باشه. اما خوندن همین توصیفات و بحث‌ها راجع به نقاشی، هنر، ایران و شاعران و حکایت‌هاش، اسلوب و شرق و غرب، درسته سخت، ولی دلنشین بود.
ساکورا
کتاب یه جورایی انگار ادای دین نویسنده به هنر نقاشی و فرهنگ غنی و آثار ادبی مشترک ایران و ترکیه زمان عثمانی هست که در مقابل هنر غرب قرار گرفته بوده. (مثلا اینکه تو هنر غربی به علت رعایت پرسپکتیو باید خرمگس و مسجد به این بهانه که مسجد دورتر است به یک اندازه کشیده بشه و این توهین‌ه!) خط اصلی داستان هم تا حدودی جذابه و کشش داره ولی یه جاهایی زیادی بحث تخصصی میشه و حوصله سربر هست. اینکه انقدر تو دنیا از کتاب استقبال شده عجیبه واسم چون خیلی خیلی وابسته به نکاتی هست که حداقل ما به عنوان خواننده ایرانی بخش زیادیش رو درک میکنیم، ولی واسه کسی که با این فرهنگ آشنا نیست خیلی شاید سخت و مبهم باشه. چند جمله پایانی داستان رو دوست داشتم، و درنهایت کتاب رو به کسانی که با هنر نقاشی سروکار دارند بیشتر از بقیه توصیه میکنم :)
milad
برنده جایزه نوبل ادبیات سالِ ۲۰۰۶ 🌱

حجم

۵۵۵٫۸ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۱

تعداد صفحه‌ها

۵۹۴ صفحه

حجم

۵۵۵٫۸ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۱

تعداد صفحه‌ها

۵۹۴ صفحه

قیمت:
۱۶۰,۰۰۰
تومان
صفحه قبل
۱
صفحه بعد