نظرات درباره کتاب قوی سیاه و نقد و بررسی خوانندگان | طاقچه
کتاب قوی سیاه اثر نسیم نیکولاس طالب

نظرات کاربران درباره کتاب قوی سیاه

امتیاز:
۳.۳از ۷۹ رأی
۳٫۳
(۷۹)
pasha
از اون کتاباست که باید چندبار بخونی تا متوجه نکاتش بشی متن سخت و ثقیلی داره . کتاب در مورد عدم قطعیت و ظهور و بروز قوهای سیاه و حوادث پیش بینی نشده در جنبه های مختلف زندگی، مخصوصا در اقتصاد و سیاسته ... نسیم طالب نویسنده کتاب با توضیحات و مثال های متعدد تمام الگوریتم های متداول و پیش فرض های stable و مدیریت ریسک رو زیر سوال می بره و یادآوری میکنه ما نمیتونیم قوهای سیاه که همون اتفاقات ناگوار و با پیامد زیاده رو پیش بینی کنیم فقط میتونیم در هر حوزه ای تمام احتمالات حتی به مقدار بسیار کم رو در نظر بگیریم و آماده باشیم تا کمتر آسیب پذیر بشیم. ترجمه زیاد جالب و روانی نداره اما می‌تونه حق مطلب رو ادا کنه .
کاربر ۱۵۵۶۵۰۷
لطفا کتاب پادشکننده رو هم اضافه بفرمایین ممنون
هانی
شما این کتاب رو خوندین؟ حداقل یه چیزی میگفتین متوجه بشیم این کتاب خوبه یا نه
superboy
حتما فقط یکم زمان میبره
abolfazl4001
قبول دارم متنش رون نیست ولی ترجمه انصافاً عالیه و این که میگن گوگل ترنسلیت ترجمه کرده یه حرف مفتههه، نویسنده سبک نوشتاریش به این شکله، با این حال اگر با آرامش و شمرده شمرده، مطالعه کنید، قطعاً از خوندنش لذت خواهید برد و نویسنده کتاب، نسیم طالب، دانش و اطلاعات گسترده ای در اختیارتون قرار میده و حتی اگر بازهم نتونستید ارتباط برقرار کنید، نسخه صوتی از این ترجمه را فراهم کنید و لذتش را ببرید 🥰
کاربر ۴۵۲۹۷۴۸
ترجمه ی کتاب در برخی لغات ساده افتضاحه مثلا bias رو گرایه ترجمه کرده یا random که یکی از لغات کلیدی نسیم طالب هست رو بختی ترجمه کرده چرا واقعا؟ در ترجمه اختراع لغات جاافتاده برای زبان بی معنی است
mojiii
کتاب قوی سیاه، کتابیه که دیدگاه های ما رو به چالش می‌کشه. نظرات جدید و نابی رو ارایه میده و برای نظراتش هم بیان محکمی داره. من کتاب رو با چند ترجمه مختلف خوندم. (از هر ترجمه چند بخش) متأسفانه هیچ‌کدوم از ترجمه ها به نظرم لحن نسیم طالب رو به درستی انتقال نداده‌اند. واقعا یک بخش‌هایی کتاب به شدت خسته کننده میشه ولی در مجموع دیدگاه های چالشی جدید داره و میتونه چنتا کتاب خوب دیگه هم به لیست انتظار خونده شدن آدم اضافه کنه‌.
مهي
یه جاهاییش خیلی جذاب بود و یه جاهاییش به شدت خسته کننده، ولی درکل چون کتاب هایی که ذهن و باورهامو به چالش بکشه و وادارم کنه از زوایای دیگه ای هم به مسائل فکر کنم رو دوست دارم، از این کتاب خوشم اومد و پیشنهادش میکنم.
jahangir Mehrad
خوندن کتاب بسیار حوصله میخواد متن کتاب خیلی خسته کننده بود ،بعضی جملات رو چندین بار باید با دقت کامل بخونی تا یه چیزی بفهمی ازش ،نمیدونم ترجمه ش اینجوریه یا خود نویسنده سبکش اینطوره ،به هر حال کار حضرت فیله طاقت آوردن تا پایان کتاب
bookworm
در کل موضوع اینه که مجموعه ای از عوامل مختلف عینی و غیر عینی در یک رخداد اثر گذارند و لزوما یک الگوی مشخص برای اتفاق های مشابه وجود نداره و رخداد برخی پدیده ها اونقدر عیر منتطره ست که اسم کتاب بر همین اساس انتخاب شده . موضوع جذاب ولی متاسفانه ترجمه روان نییت و کتاب اونجوری که باید راحت پیش نمیره . پیشنهادم شنیدن اپیزود قوی سیاه از پادکست بی پلاس هست. من اود اونو شنیدم و بعد کتاب رو خوندم ولی متاسفانه با ترجمه ش راحت نبودم .
کاربر ۴۲۷۸۰۱۵
عالی
shahram naseri
احتمالا کتاب سختی برای ترجمه بوده ولی مترجم نتوانسته به خوبی از عهده اینکار بر بیاد !
کاربر 6997168
کتاب بسیاری خوبی هست من میخواستم آنلاین بخونم ولی با این ترجمه افتضاح اصلا توصیه نمیکنم کسی خریداری کنه.
mohammad alimohamadi
کتابی خوب از یک نویسنده خوب مخصوصاً برای دوستان معامله گر اما ترجمه کتاب تعریف چندانی ندارد
کاربر ۴۰۹۹۶۸۵
کتاب طولانی بود اما متن روان و خواندنی داشت
احسان
اگر برگردیم به سال 1398 و تمام متخصصان و فعالای بازار رو جمع کنیم و فراز و فرود بورس سال بعدشو بهشون بگیم، احتمالا به ما بخندن. نسیم طالب میگه ما باید همیشه منتظر چنین حوادثی باشیم. وقتی همه فکر می کنن همه قو ها سفیدن، یکدفعه یک قوی سیاه همه فرضیاتو به هم میریزه. طالب در این کتاب سعی میکنه به ما بگه چرا ما در برابر قوی سیاه، نابیناییم. قوی سیاه سه ویژگی داره قوی سیاه سه ویژگی دارد: ناگهانیه و همه رو غافلگیر میکنه. پیامدهای سنگینی داره. در عین اینکه پیش بینیش خیلی سخته، پس از وقوع قابل پیش بینی به نظر میاد. اما رفتار ما به گونه ای است که انگار قوی سیاهی وجود ندارد. نه فقط در انسانهای عادی. بلکه حتی در متخصصین و اهل علم. اما چرا؟ این به تمایلات نیمه ارادی ما آدمها مربوط میشه که دانشمندان علوم رفتاری به این رفتارها، سوگیری میگن. سوگیری ها، مادر بسیاری از خطاهای ما هستن. مثلا سوگیری تاییدی! اینکه ما زمانمون رو برای جمع آوری اطلاعاتی می ذاریم که نظر ما رو تایید کنن و ناخواسته اطلاعاتی که نظر ما رو نقض می کنن، کنار میذاریم. طالب در این کتاب بر اساس تجربه های شخصی خود سعی می کنه این موضوعات رو با ما در میون بذاره: - سوگیریهایی که منجر به این میشن که ما قوی سیاه رو نبینیم چی هستن؟ - چرا انقدر متخصصین در پیش بینی قوی سیاه مشکل دارن؟ - چطوری خودمون را برای قوی سیاه آماده کنیم و از انها نفع ببریم؟ با خوندن این کتاب، منتظر این باشید که طالب برخی از پیش زمینه های شما را نابود کنه و بینش اقتصادی بر اساس ریسکهای بزرگ بازار براتون بسازه.
Karow Rezvani
این کتاب واقعا باارزشه و خواندنش اتلاف وقت نیست. اما این چه ترجمه‌ی احمقانه‌ایست؟ به فارسیِ کجا ترجمه شده؟ چه کسی به مترجم اجازه‌ی خلق واژه داده؟ ««دان گلداستاین این میان‌برها را که چابک‌یابی نام گرفته‌اند، «فوری و کم هزینه» می‌داند. دیگرانی هم آن را «فوری و نابکار» خوانده‌اند.»» این از متن کتابه... «چابک‌یابی» چیه این وسط؟ «نابکار» که معنای جاافتاده‌‌ای در زبان فارسی داره چرا ازش یک معنای بی‌ربط استخراج کردی؟ و تمام کتاب با این واژه‌بازی‌های مترجم به گند کشیده شده. «پویندگی تراکم برخالی» یعنی چی؟!
javadi
تا حالا حدود بک‌سوم کتاب را خواند‌ام، موضوع کتاب فوق‌العاده جذاب، ترجمه قابل فهم، ویرایش متوسط و در کل کتابی است تاثیر‌گذار.
کاربر ۱۳۰۸۳۵۸
ترجمه کتاب اصلا خوب نیست. وقتتون رو با این ترجمه هدر ندید
Nima yazdi
کتاب خوب و مفیدی است. اما ترجمه و حروف چینی چنگی به دل نمی‌زند. ترجمه پر از حجو و ترکیب لغات نامعمول است که مطالعه را خسته کننده می‌کند.
Mahdi Azimi
ترجمه افتضاح من یه ترجمه دیگه رو می‌خوندم احساس کردم متن یکم (نه زیاد) سنگینه و گفتم یه ترجمه دیگه رو امتحان کنم شاید بهتر باشه این ترجمه رو دیدم تو مقدمه‌اش با بوق و کرنا و سنج که ترجمه دکتر فلانی، با حساسیت آن‌چنانی در انتخاب کلمات و... پیش خودم گفتم لابد این خوبه ولی متن رو با این ترجمه که خوندم دیدم پر از کلمات ساختگیه، جملات همدیگه رو و پاراگراف‌ها همدیگه رو اصلا تکمیل نمی‌کنن، انسجام متن به خاطر نحوه‌ی ترجمه از بین رفته واسه همین از عقرب جراره (این ترجمه) پناه بردم به مار سه سر (ترجمه قبلی) 😄
Mahdi Azimi
فرخ بافنده
ftm
اسم مترجم هم بگین لطفا
کاربر 2682961
متن واقعا ثقیل بود تلاشش برای اینکه بگه آینده پیش بینی ناپذیره قابل قبول هست ولی نه تا جایی که برنامه ریزی و آینده نگری رو از دور خارج کنیم به اسم اینکه آینده که مشخص نیست پس بهش فکر نکن و براش برنامه نریز!! قطعا اثری که برنامه ریزی کلان روی عملکرد ما در آینده میذاره قابل مقایسه با یلخی جلو اومدن نیست.
abolfazl4001
کجا گفته برنامه نریز ؟!؟ میگه که با چشم باز قدم هاتو بردار و حواست جمع باشه

حجم

۹۵۷٫۸ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۳

تعداد صفحه‌ها

۳۹۲ صفحه

حجم

۹۵۷٫۸ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۳

تعداد صفحه‌ها

۳۹۲ صفحه

قیمت:
۸۹,۰۰۰
تومان
صفحه قبل
۱
۲صفحه بعد