بهترین جملات زیبا و معروف از کتاب خودکشی، علل، شیوع و راهکارهای پیشگیری از آن در جوانان و نوجوانان | طاقچه
کتاب خودکشی، علل، شیوع و راهکارهای پیشگیری از آن در جوانان و نوجوانان اثر مصطفی انصاری

بریده‌هایی از کتاب خودکشی، علل، شیوع و راهکارهای پیشگیری از آن در جوانان و نوجوانان

۳٫۸
(۶)
به نوجوانان و جوانان باید آموخت که عواملی در اجتماع وجود دارند که همیشه آن‌ها را تهدید می‌کنند مانند رقابت‌ها، تبعیض‌ها، شکست‌ها، محرومیت‌ها، حسادت‌ها، بد نامی‌ها، دروغ‌ها و سیاست بازی‌ها.
I am
بنابراین در تحلیل دورکیم چهار گروه بیشتر در معرض خطر خودکشی قرار می‌گیرند: ۱.آنان که از جامعه فاصله زیادی گرفته‌اند (بیمارانی که سالها بستری بوده‌اند، سالخوردگان ساکن آسایشگاه‌های سالمندان و...) ۲. آنان که به گروه تعلق خاطر بسیار زیادی دارند و نمی‌توان آنها را از گروه جدا کرد (نظامی ها، شبه نظامی هاو...) ۳. آنان که ناگهان از گروه اخراج شده‌اند (ناگهان بازنشست یا اخراج شدگان، مطلقه‌ها و...) ۴. آنان که بدون اختیار خود به عضویت گروهی درآمده‌اند (زندانیان و...)
Medisa
خودکشی حتی می‌تواند عنصر زیست‌شیمی داشته باشد. در بین بیماران افسرده، اقدامات خودکشی در افرادی فراوان‌تر بود که سطوح سروتونین پایینی داشتند،
I am
گرچه ما اغلب فشار روانی را دارای منشا خارجی می‌دانیم، اما خود حوادث فشارزا نیستند؛ بلکه، شیوه نگرش و تعبیر و تفسیر و واکنش ما، آن‌ها را فشارزا می‌کند.
Medisa
استرس جزء لاینفک زندگی انسان است اما میزان بیش از حد یا طولانی مدت آن مضر بوده و سبب تغییر در رفتار، حالات هیجانی و بحرانی می‌شود که در بروز و افزایش رفتارهای منجر به خودکشی نقش عمده‌ای دارد.
Medisa

حجم

۲۹۶٫۵ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۹۶ صفحه

حجم

۲۹۶٫۵ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۹۶ صفحه

قیمت:
۲۲,۵۰۰
۱۱,۲۵۰
۵۰%
تومان
صفحه قبل
۱
صفحه بعد