بریده‌های کتاب نق نق کردن ممنوع حتی برای شما!
کتاب نق نق کردن ممنوع حتی برای شما! اثر جان گوردون

کتاب نق نق کردن ممنوع حتی برای شما!

۴٫۵
(۲)
فقط به خوبی‌ها و زیبایی‌های زندگی متمرکز شوید. مثلاً نگاه خود را از اشتباهات دیگران بردارید و بر امتیازات مثبت آنها بدوزید و به جای انتقاد، تشویق کنید.
مشکات
نالیدن بی‌هدف بر مشکلات تمرکز می‌کند و نالیدن هدفمند بر راه‌حل‌ها
مشکات
قسمت ۱۳: ۳ ابزار طلایی عدم نالیدن - ابزار اول: روش تبدیل منفی به مثبت برای تبدیل افکار منفی به مثبت کافی است کلمهٔ اما را به جمله‌های اضافه کنید. مثلاً به عبارت منفی که با کلمهٔ اما مثبت شدند در ادامه توجه کنید: - برایم سخت است که یک ساعت تا محل کارم در ترافیک بمانم؛ اما خدا را شکر که شغلی دارم و ماشینی که با آن رانندگی کنم. - من هیکلی متناسب و خوش استایل ندارم، اما شوق زیادی دارم که با ورزش کردن و رژیم به هدفم برسم. - ابزار دوم: به جای «باید» بر «فرصت داشتن» تمرکز کنید وقتی ما شروع به نالیدن می‌کنیم اغلب بر چیزهایی تمرکز می‌کنیم که باید انجام دهیم و جملاتی مثل «من باید این کار را انجام دهم» را با خود می‌گوییم یا «من باید این لباس را بپوشم» یا «من باید این حرف را بزنم» یا «من باید این رفتار را داشته باشم». شما باید یادتان باشد که موضوع اصلی در این
meraj ahmadi
مسئله باید یا نباید در انجام کارها نیست بلکه مسئلهٔ اصلی این است که شما فرصت دارید این کارها را انجام دهید. مثلاً شما فرصت دارید این لباس را بپوشید در حالیکه بسیاری از مردم لباسی برای پوشیدن ندارند، شما فرصت دارید که این رفتار را داشته باشید در حالیکه بسیاری از مردم آزادی انجام این کار را ندارند. منظور این است که به جای تمرکز بر سختی‌های انجام یک کار و ایجاد فشار تازه برای خود بر روی خوشبختی‌های ناشی از انجام دادن آن کار تمرکز کرده و خدا را با تمام وجود سپاسگزار باشیم. - ابزار سوم: از گله‌گزاری‌ها به عنوان کلید حل مسئله بهره ببرید همانطور که نمی‌توان ترس را به صورت کلی در وجود خود از بین برد (زیرا به حماقت تبدیل می‌شود) امکان حذف کامل منفی‌بافی و نالیدن هم در زندگی وجود ندارد. بلکه شما می‌توانید با توجه به نقطهٔ روبروی منفی‌نگری‌تان آنها را به مثبت‌نگری تبدیل کنید.
meraj ahmadi
به عبارتی شما می‌توانید با توجه به نقطهٔ مقابل هر منفی‌نگری می‌توانید به مشکل اصلی این نگرش دست پیدا کنید. پس هر منفی‌نگری را فرصتی بدانید برای کشف دلایل آن و قرار گرفتن در مسیر مثبت‌اندیشی.
meraj ahmadi
در گرما گرم کارهای روزانه دقایقی چند را به سکوت کردن و تمرکز بر دم و بازدم خود اختصاص دهید. توصیه می‌شود که این کار را کاملاً به صورت آگاهانه و هوشمندانه انجام دهید. با هر نفس نعمت‌ها و توانایی‌های بی‌شمار خود در زندگی را بشمارید.
مشکات
انسان این توانایی را در وجود خود دارد که بدترین شرایط را به بهترین شرایط تبدیل کند.
مشکات
یکی از راه‌های کاهش فشار و تنش در زندگی روزانه دعا کردن است. دعا کردن باعث افزایش مثبت‌نگری، شادی، سلامتی و متعاقباً طول عمر می‌گردد. همیشه نالان بودن تنش‌های احساسی را به شدت افزایش می‌دهد. چند لحظه‌ای تأمل کنید و به زبان خود با خدا راز و نیاز کنید و باور کنید که یاد خدا آرام کنندهٔ قلب‌هاست. ارتباط خود را به خدای خود قطع نکنید.
مشکات
توجه و تشویق شما باعث رشد و ترقی دیگران می‌شود. اگر می‌خواهید از دیگران انتقاد کرده و اشکالات کاری را به آنها گوشزد کنید دقت کنید که میزان تشویق‌هایتان ۳ برابر انتقادات‌تان باشد.
مشکات
بر اساس تحقیقات انجام شده در صورتیکه شما روزانه فقط ۳ نعمت را پیدا کرده و از بابت داشتن آنها سپاسگزار باشید میزان شادمانی، روحیه و انرژی شما هم چند برابر می‌شود.
مشکات

حجم

۱۱۱٫۶ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۹۶ صفحه

حجم

۱۱۱٫۶ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۹۶ صفحه

قیمت:
۴۰,۰۰۰
تومان
صفحه قبل
۱
۲صفحه بعد