بهترین جملات زیبا و معروف از کتاب پسری که دور دنیا را رکاب زد؛ سفر به آمریکا (کتاب دوم) | طاقچه
کتاب پسری که دور دنیا را رکاب زد؛ سفر به آمریکا (کتاب دوم) اثر الستر هامفریز

بریده‌هایی از کتاب پسری که دور دنیا را رکاب زد؛ سفر به آمریکا (کتاب دوم)

۴٫۴
(۱۸)
وقتی انجام کاری سخت به نظر می‌رسد فقط کافی است قدم کوچک اول را برداری.
کلاشینکف
این‌که فقیر باشد یا پولدار برایش مهم نبود. احساس می‌کرد پولدارترین آدم روی زمین است چون یک ماجراجویی ناب را تجربه می‌کرد و روزهایش را به انجام دادن کاری که از دل و جان دوست داشت می‌گذراند.
nastaran zolfaqari
دوباره سوار دوچرخه‌اش شد که جایزهٔ رکاب زدن تا بالای کوه را بگیرد. جایزهٔ تام، پایین آمدن از آن سرازیری و کیف کردن بود.
nastaran zolfaqari
اگر فکر می‌کنی نمی‌توانی یک کار بزرگ و سخت را انجام بدهی، بهتر است به‌جایش یک کار کوچک و آسان بکنی. یک مرحلهٔ کوچک را انجام بده. یک بار رکاب بزن. از پس آن بر می‌آیی. حالا یکی بیشتر. بیشتر و بیشتر. همیشه می‌توانی یکی بیشتر هم انجام بدهی.
nastaran zolfaqari
اما از همه سخت‌تر هم همین است: به فکر کارهای کوچک باشی تا مأیوس نشوی و کارهای کوچک را شوع کنی اما مطمئن باشی که واقعاً شروع کرده‌ای. بقیهٔ کارها خودش آرام‌آرام درست می‌شود. بزرگ فکر کن اما قدم‌های کوچک بردار.
کلاشینکف
تام از پشه‌ها متنفر بود.
ن. عادل
و اما راز تام، رازی که می‌تواند هر پسر یا دختر معمولی را وادار به انجام کاری بسیار خارق‌العاده کند. او یک رؤیای بزرگ داشت؛ این‌که بتواند قارهٔ آمریکا را در مسیر سفرش به دور دنیا رکاب بزند. داشتن یک رؤیای بزرگ، مهم است اما فقط داشتن یک رؤیا کافی نیست. تام مهم‌ترین کار را هم انجام داده بود. او شروع کرد. با یک کار کوچک شروع کرد. فقط سوار دوچرخه‌اش شد و به سمت شمال رکاب زد. کاری که هم ساده بود هم آن‌قدر کوچک که هر کسی می‌تواند آن را انجام دهد اما از همه سخت‌تر هم همین است: به فکر کارهای کوچک باشی تا مأیوس نشوی و کارهای کوچک را شوع کنی اما مطمئن باشی که واقعاً شروع کرده‌ای. بقیهٔ کارها خودش آرام‌آرام درست می‌شود. بزرگ فکر کن اما قدم‌های کوچک بردار.
nastaran zolfaqari
کوه میز از قدیمی‌ترین کوه‌های دنیاست، با بیشتر از ۶۰۰‌ میلیون سال قدمت.
𝐹..
بزرگ فکر کن اما قدم‌های کوچک بردار.
k.mehrabi
اگر می‌خواهی در زندگی کارهای سخت و هیجان‌انگیز انجام بدهی، باید خیلی با دقت و منظم کارهایی که واقعاً توانایی انجام دادن‌شان را داری امتحان کنی. باید یاد بگیری که فکر کنی آیا کار مورد نظرت اصلاً ارزش خطر کردن دارد؟ یا این‌که احمقانه است؟ لازم است بدانی چطور خطر کنی که بهت لطمه نخورد. باید شجاع باشی و جرئت امتحان کارهایی را داشته باشی که قبلاً فکر می‌کردی انجام‌شان سخت است. اگر این کارها را انجام بدهی تازه می‌فهمی خیلی بیشتر از چیزی که تصور می‌کردی توانایی داری. تو می‌توانی. همهٔ ما می‌توانیم.
nastaran zolfaqari

حجم

۱٫۷ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۱۳۹ صفحه

حجم

۱٫۷ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۱۳۹ صفحه

قیمت:
۴۷,۰۰۰
۳۷,۶۰۰
۲۰%
تومان
صفحه قبل
۱
صفحه بعد