بهترین جملات زیبا و معروف از کتاب در جست و جوی معنای زندگی | طاقچه
کتاب در جست و جوی معنای زندگی اثر ویل دورانت

بریده‌هایی از کتاب در جست و جوی معنای زندگی

۲٫۷
(۱۴)
بدون شاگردی در ساحت شک و تردید، کسی شایستگی به باور رسیدن را به دست نخواهد آورد
احسان رضاپور
هر چیز روحانی وقتی فروخته شود یا تزئین شود، از بین می‌رود
احسان رضاپور
با وجود علم است که ثروت به دست می‌آید و موجب خوشبختی انسان می‌شود، با وجود علم است که حقیقت به دست می‌آید و موجب آزادی انسان می‌شود. آموزش همگانی یافته‌های علم را گسترش داده، انسان را از خرافات نجات می‌دهد و زمینه را مناسب استقرار دموکراسی می‌کند.
احسان رضاپور
ذات الهی حاصل جمع تمام زندگی‌هاست.
AZIZIAN s
در مه، روی دماغهٔ صخره‌ای ایستاده و با جدیدترین دوربین به دنبال اقیانوسی می‌گردد که قادر به دیدن آن نیست، پس به دوستان مکانیست پشت سرش فریاد می‌زند که آخر دنیا را کشف کرده است.
AZIZIAN s
عبادت کردن، آن‌طور که مسیحیان انجام می‌دهند، به نظرم بیشتر حقارت است تا تجلیل. این کار مستلزم زانو زدن در مقابل حضوری است که تازه اگر وجود داشته باشد، مستحق تحقیر است نه تقدیر. در این دنیا من شواهد زیادی از به‌اصطلاح نیکی‌های خدا نمی‌بینم. برعکس، به نظرم می‌رسد که با توجه به توانایی کارهای روزانه‌اش، باید از احمق‌ترین، بی‌رحم‌ترین و نالایق‌ترین افراد باشد.
احسان رضاپور
به جهان دیگر اعتقاد داشته باش، اما خیلی اصرار نکن از آن سر در بیاوری، تا با یأس و ناامیدی به آن زندگی دیگر وارد نشوی.
AZIZIAN s
من این نامه را با تغییراتی، به داخل و خارج از کشور برای اشخاص مشهوری فرستادم که هوش و ذکاوت آن‌ها نزد من بسیار قابل‌احترام بوده است. نیویورک، ۱۵ جولای، ۱۹۳۱
AZIZIAN s
دموکراسی به چنان فسادی کشانده شده است که فقط مایلو رومی می‌داند و رؤیاهای جوانی ما از یک آرمان‌شهر سوسیالیستی با دیدن عطش سیری‌ناپذیر هرروزهٔ انسان، بیشتر رنگ می‌بازد. هر اختراعی قوی را قوی‌تر و ضعیف را ضعیف‌تر می‌کند، هر فناوری‌ای انسان را بی‌خانمان و ترس از جنگ را چند برابر می‌کند. خدا که زمانی تسلای زندگی کوتاه ما و پناه محرومیت‌ها و رنج‌هایمان بود، آشکارا از صحنه ناپدید شده است.
amin_ghafari
فکر می‌کنم اشتباه است که اصولاً نیاز به دینی داشته باشیم که زندگی را ارزشمند کند، و یا در نومیدی به ما تسلی بدهد
احسان رضاپور

حجم

۱۱۱٫۳ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۱۲۴ صفحه

حجم

۱۱۱٫۳ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۱۲۴ صفحه

قیمت:
۴۵,۰۰۰
۲۲,۵۰۰
۵۰%
تومان
صفحه قبل
۱
۲صفحه بعد