بهترین جملات زیبا و معروف از کتاب هلهله فرشته ها | طاقچه
کتاب هلهله فرشته ها اثر سعید شریف یزدی

بریده‌هایی از کتاب هلهله فرشته ها

انتشارات:نشر معارف
دسته‌بندی:
امتیاز:
۴.۰از ۲ رأی
۴٫۰
(۲)
امام صادق علیه‌السلام دراین‌باره می‌فرماید:  أَیمَا مُؤْمِنٍ نَفَّسَ عَنْ مُؤْمِنٍ کرْبَةً نَفَّسَ اللَّهُ عَنْهُ سَبْعِینَ کرْبَةً مِنْ کرَبِ الدُّنْیا وَ کرَبِ یوْمِ الْقِیامَةِ. هر مؤمنی که گرفتاری مؤمنی را برطرف کند، خداوند هفتاد گرفتاری از گرفتاری‌های دنیا و آخرت را از او دور می‌کند. حضرت در رو
آیه
همسر شهید آوینی نقل می‌کند: زمان ما هم مثل همیشه، رسم‌ورسوم ازدواج زیاد بود. ریخت‌وپاش هم که بیداد می‌کرد؛ ولی ما از همان اول ساده شروع کردیم. خریدمان، یک بلوز و دامن برای من بود و یک کت‌شلوار برای مرتضی. چیز دیگری را لازم نمی‌دانستیم. به حرف‌وحدیث‌ها و رسم‌ورسوم هم کاری نداشتیم؛ خودمان برای زندگی‌مان تصمیم می‌گرفتیم. همین‌ها بود که زندگی‌مان را زیباتر می‌کرد.
آیه
در این مراسم نورانی، زنان مهاجر و انصار، حجلهٔ ساده‌ای برای عروس و داماد فراهم کرده، عروس را زینت دادند. رسول خدا صلی‌الله‌علیه‌وآله نیز بلال را مأمور کرد تا گوسفندی را ذبح و مقدار اندکی نان تهیه کند؛ سپس تمام مهاجران و انصار در مسجد حضور داشتند و گروه‌گروه از آن غذا خوردند و سیر شدند، بدون آنکه چیزی از غذا کاسته شود. رسول خدا صلی‌الله‌علیه‌وآله عمار را نیز مأمور تهیهٔ لوازم اولیهٔ زندگی کرد. در آغاز زندگی، امیرمؤمنان علیه‌السلام منزل مستقلی نداشت. یکی از انصار به‌نام حارثة‌بن‌نعمان خانه‌ای در اختیار آن حضرت و همسرش فاطمه سلام‌الله‌علیها نهاد تا زندگی مشترکشان را در آن آغاز کنند. البته مدتی بعد، کنار حجره‌های رسول خدا صلی‌الله‌علیه‌وآله خانه‌ای برای علی علیه‌السلام و فاطمه سلام‌الله‌علیها بنا شد تا در آن سکنی گزینند.
آیه
خداوند والامرتبه نیز در قرآن وعده داده است که نگران مسائل اقتصادی نباشید؛ چنان‌که در آیهٔ ۳۲ سورهٔ نور می‌فرماید: ﴿وَ أَنْکحُوا الْأَیامی مِنْکمْ وَ الصَّالِحینَ مِنْ عِبادِکمْ وَ إِمائِکمْ إِنْ یکونُوا فُقَراءَ یغْنِهِمُ اللَّهُ مِنْ فَضْلِهِ وَ اللَّهُ واسِعٌ عَلیمٌ﴾ [مردان و زنانِ] بی‌همسرتان و غلامان و کنیزانِ شایستهٔ خود را همسر دهید؛ اگر تهیدست‌اند، خدا آنان را از فضل خود بی‌نیاز می‌کند و خدا بسیار عطاکننده و داناست.
آیه
یکی از عوامل اصلی تأخیر ازدواج جوانان، همین سخت‌گیری‌ها و انتظارهای زیاد آنان و خانواده‌هایشان است
آیه
دختر و پسرهای امروزه. نباید این‌قدر به پدر و مادراشون و خودشون سخت بگیرن. ما بالاتر و والاتر از حضرت علی علیه‌السلام و حضرت زهرا سلام‌الله‌علیها که در عالم نداریم
آیه

حجم

۱۱۲٫۹ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۱۲۰ صفحه

حجم

۱۱۲٫۹ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۱۲۰ صفحه

قیمت:
۲۷,۰۰۰
تومان
صفحه قبل
۱
صفحه بعد