بهترین جملات زیبا و معروف از کتاب قدرت خواندن؛ از سقراط تا توییتر | طاقچه
کتاب قدرت خواندن؛ از سقراط تا توییتر اثر فرانک فوردی

بریده‌هایی از کتاب قدرت خواندن؛ از سقراط تا توییتر

نویسنده:فرانک فوردی
امتیاز:
۲.۸از ۱۳ رأی
۲٫۸
(۱۳)
تاریخ مطالعه نشان می‌دهد که خواندن، بیش از آنکه پاسخ به دست دهد، پرسش برمی‌انگیزد.
کاربر ۲۲۴۹۲۲۷
در سال ۱۶۰۰ میلادی، نویسندهٔ انگلیسی، بارنابی ریچ، چنین تأسف می‌خورد: «یکی از بلایای بزرگ این عصرْ انبوه کتاب‌هاست، که چنان دنیا را پر کرده‌اند که دنیا از پس هضم محتواهای بیهوده‌ای برنمی‌آید که هر روز زاده شده و پا به دنیا می‌گذارد».
محمد بهرامی
سقراط می‌گفت نوشته‌جات قدرت تمییز ندارند چرا که «به همه‌جا سرک می‌کشند»؛ نوشته میان خواننده‌ای که آن را می‌فهمد و از محتوایش سود می‌برد با کسی که گمراه و سردرگم می‌شود فرق نمی‌گذارد. او اخطار می‌داد که هر نوشته هم به دست آن‌هایی می‌رسد «که آن را می‌فهمند و هم آن‌هایی که به دردشان نمی‌خورد».
Mehrbology_youtube
کتاب‌خوانی همواره سوژهٔ ابهام اخلاقی بوده، چون تأیید فایدهٔ سواد همراه با اضطراب‌هایی پیرامون اثراتش بر خوانندگان بوده است. در طول قرون متوالی، این دودلی پیرامون سواد همراه با یک دل‌مشغولی مدام به چیزی متبلور شد که امروزه به آن «تأثیر رسانه» می‌گوییم. به همین خاطر است که بسیاری از ملاحظات افلاطون همچنان در عصر اینترنت و ارتباطات دیجیتال نیز به‌نوعی بیان می‌شوند. ایدئال‌سازی از عشق به مطالعه به موازات نگرانی عمیق دربارهٔ اثرش بر نظم اخلاقی پیش می‌رود.
esrafil aslani
سنکا، فیلسوف رواقی روم، توصیه می‌کرد که «مطالعهٔ کتاب‌های فراوان مایهٔ حواس‌پرتی» است، که خواننده را «گم‌گشته و ضعیف» می‌سازد، و می‌گفت: «اگر می‌خواهید به ایده‌هایی برسید که محکم در ذهنتان جاگیر شوند، باید در میان تعداد محدودی از بزرگ‌متفکران پرسه بزنید و آثارشان را هضم کنید». (۹)
محمد بهرامی
مطالعه همواره قابلیت براندازی پیش‌فرض‌ها را دارد. همچنین وعده می‌دهد که به تجربهٔ بشری معنا دهد. اما چون متن مکتوب طالب نقد است، معنایی که از مطالعه حاصل می‌شود اغلب گذراست.
کاربر ۲۲۴۹۲۲۷
جست‌وجوی معنا چنان گریزپاست که نسل‌ها یکی پس از دیگری اعلام می‌کنند: «اطلاعات موجود بیش‌ازحد است». سابقهٔ این شکایت حتی از ابداع دستگاه چاپ نیز قدیمی‌تر است، چه رسد به اینترنت.
محمد بهرامی
سنکا، فیلسوف رواقی روم، توصیه می‌کرد که «مطالعهٔ کتاب‌های فراوان مایهٔ حواس‌پرتی» است، که خواننده را «گم‌گشته و ضعیف» می‌سازد، و می‌گفت: «اگر می‌خواهید به ایده‌هایی برسید که محکم در ذهنتان جاگیر شوند، باید در میان تعداد محدودی از بزرگ‌متفکران پرسه بزنید و آثارشان را هضم کنید
محمد بهرامی
نگرانی‌های امروزی پیرامون اثر مضر فناوری دیجیتال و اینترنت بر سواد و افراد کتاب‌خوان نابجاست. پرورش هویت فردی، از طریق مطالعه، امکان‌های بی‌شماری برای رشد فردی فراهم می‌سازد، و چالش فراروی جامعهٔ امروزْ فرهنگی و سیاسی است، نه فناورانه.
seymosa
در قرن هجدهم، برای بسیاری از مفسران اروپایی روشن شد که همه به مطالعه روی آورده‌اند. آن‌ها به انفجار رسانه‌ای در حوزهٔ انتشارات نوآورانهٔ جدید مانند رمان‌ها و روزنامه‌ها اشاره می‌کردند که این ادعا قابل راستی‌آزمایی بود. در بازهٔ ۱۷۸۹ تا ۱۷۹۹، بیش از ۲۰۰۰ روزنامهٔ جدید در پاریس منتشر شدند، و تیراژ روزنامه‌ها در انگلستان در بازهٔ ۱۷۱۲ تا ۱۷۵۷ هشت‌برابر شد. تجاری‌سازی عرصهٔ نشر، که ابتدا در انگلستان پا گرفت، یک بازار ادبی آفرید که به تعداد فزایندهٔ خوانندگان خدمت می‌رساند. یک روایت از این جماعت تازه‌تأسیسِ قادر به خواندن می‌گوید که تبلیغ نیز با خلق تقاضا برای کتاب‌ها «ذوق تازگی را پروراند». (۴) ظهور کتابخانه‌های امانی و باشگاه‌های کتاب، در نیمهٔ دوم آن قرن، تسهیلگر این انقلاب رسانه‌ای شد.
فواد انصاری

حجم

۳۵۰٫۲ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۳۲۸ صفحه

حجم

۳۵۰٫۲ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۳۲۸ صفحه

قیمت:
۳۶,۰۰۰
تومان
صفحه قبل
۱
۲صفحه بعد