بهترین جملات زیبا و معروف از کتاب دیگر اخبار نخوانید! | طاقچه
کتاب دیگر اخبار نخوانید! اثر رولف دوبلی

بریده‌هایی از کتاب دیگر اخبار نخوانید!

نویسنده:رولف دوبلی
انتشارات:نشر نو
امتیاز:
۳.۹از ۱۱ رأی
۳٫۹
(۱۱)
اخبار با ذهن همان کاری را می‌کند که قند با بدن: اشتهاآور، به‌راحتی قابل هضم و بسیار مضر است. رسانه‌ها تنقلاتی به خوردمان می‌دهند که طعم خوبی دارند اما هیچ تأثیری در فرونشاندن عطش ما برای دانستن ندارند. بر خلاف کتاب‌ها و مقالات بلند تحقیقی، اخبار نمی‌تواند ما را سیراب کند.
AliAkbarAbdolrahimi
«بعضی چیزها تحت کنترل ماست و برخی دیگر نه». لبّ کلام؟ پرداختن به اموری که خارج از اختیار ماست، حماقت است. تقریباً هر آنچه را در اخبار می‌شنویم خارج از حوزهٔ نفوذ ما است. بنابراین با خیال راحت می‌توانید از آن چشم‌پوشی کنید.
Arias 1994
هیچ خبری آن‌قدر مهم نیست که بدون آن نتوانید زندگی کنید.
AliAkbarAbdolrahimi
سعی کنید هفته‌ای یک کتاب بخوانید. اگر آن کتاب بعد از بیست صفحه نتوانست جهان‌بینی شما را گسترش یا تغییر دهد، یا موفق به جلب‌توجه شما نشد، آن را کنار بگذارید. اما اگر کتابی پیدا کردید که در هر صفحه چیز جدیدی به شما می‌گوید، از ابتدا تا انتها بخوانیدش. سپس بلافاصله دوباره آن را بخوانید. وقتی مطلبی را بار دوم می‌خوانید، اثربخشی‌اش دو برابر دفعهٔ اول نیست -تجربه به من نشان داده که بیش از ده برابر قدرتمند است. همچنین توصیه می‌کنم که مقالات بلند را دوبار بخوانید.
نیلو
می‌توانیم هرچقدر که بخواهیم مقالات خبری را ببلعیم، اما این نهایتاً چیزی نیست جز پرخوری کردن با شیرینی‌جات.
Fateme Nahavandi
نود درصد همهٔ آنچه منتشر می‌شود چرند است
AliAkbarAbdolrahimi
دو هزار سال پیش، سنکا همین را گفت: این فیلسوف بزرگ می‌اندیشید که وقتی سخن از پول به میان می‌آید ما خسیس هستیم. بااین‌حال وقتی پای زمان در میان باشد، تا آنجایی که بتوانیم ولخرجی می‌کنیم -گرچه زمان تنها کالایی است که باید در موردش به معنای واقعی خسیس باشیم.
Arias 1994
وقتی مطلبی را بار دوم می‌خوانید، اثربخشی‌اش دو برابر دفعهٔ اول نیست -تجربه به من نشان داده که بیش از ده برابر قدرتمند است
Fateme Nahavandi
شما با محدود کردن مصرف اخبار چیزی را فدا نمی‌کنید بلکه چیزهای ارزشمندی به دست می‌آورید: زمان بیشتر و نگرشی تازه برای تشخیص آنچه واقعاً مهم است، آنچه شما را واقعاً خوشحال می‌کند.
Fateme Nahavandi
«شما بدل به چیزی می‌شوید که بدان اعتنا می‌کنید... اگر خود انتخاب نکنید خود را در معرض چه افکار و صوَری می‌گذارید، شخص دیگری این کار را خواهد کرد.»
Arias 1994

حجم

۱۳۷٫۳ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۱۵۲ صفحه

حجم

۱۳۷٫۳ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۱۵۲ صفحه

قیمت:
۵۴,۰۰۰
تومان
صفحه قبل
۱
۲صفحه بعد