بهترین جملات زیبا و معروف از کتاب آدمی | صفحه ۲ | طاقچه
کتاب آدمی اثر روتگر برگمن

بریده‌هایی از کتاب آدمی

نویسنده:روتگر برگمن
انتشارات:نشر نو
امتیاز:
۳.۵از ۶۸ رأی
۳٫۵
(۶۸)
اگر فیلمی دربارهٔ مردی که زنی را می‌دزدد پنج سال به شوفاژ زنجیر می‌کند -اتفاقی که شاید فقط یک‌بار در تاریخ اتفاق افتاده باشد- بسازید، می‌گویند تحلیلی با واقع‌گرایی کوبنده از جامعه است. اگر من فیلمی مثل در واقع عشق بسازم که دربارهٔ عاشق شدن افراد است، و همین امروز هم در بریتانیا یک میلیون نفر عاشق می‌شوند، آن را نمایش احساساتی دنیایی غیرواقعی خواهند خواند.» ریچارد کورتیس
hamex
روسو باور داشت که «تمدن» نه‌تنها نجات ما نیست، همان چیزی است که ما را به نابودی می‌کشد.
amir mojiry
اخبار برای سلامت فکری خطرناک است.
zohreh
طفلک سرشت بشر، چه جنایات وحشتناکی به بهانهٔ تو مرتکب شده‌اند!
rain_88
حداقل سه‌چهارم جمعیت جهان تا سال ۱۸۰۰ در بردگی اربابی ثروتمند زندگی می‌کردند.
لیلی مهدوی
اولین گروه داوطلب را پشت فرمان یک میتسوبیشی یا فورد پینتوی درب و داغان گذاشتند و آنها را به سوی یک خط عابر پیاده فرستادند که فرد پیاده تازه داشت پیاده‌رو را ترک می‌کرد. همهٔ رانندگان طبق قانون توقف کردند. اما در بخش دوم، داوطلبان فرصت راندن بنزهایی شیک و پیک یافتند. این دفعه، ۴۵ درصد برای پیاده توقف نکردند. در واقع هرچه اتومبیل گران‌تر بود، راننده هم رفتار بی‌ادبانه‌تری داشت.
محسن
ما همان چیزی هستیم که به آن باور داریم.
محسن
در این عصر دیجیتال، اخباری که به ما می‌رسد مدام افراطی‌تر می‌شود. قدیم‌ها، خبرنگاران چیز چندانی از فردفرد خواننده‌های نوشته‌های خود نمی‌دانستند. برای توده‌ها می‌نوشتند. اما افراد پشت فیسبوک و تویتر و گوگل شما را به‌خوبی می‌شناسند. می‌دانند چه چیزهایی شما را مبهوت و وحشت‌زده و چه چیزهایی توجهتان را جلب می‌کند. می‌دانند چگونه باید شما را متوجه خودشان کنند و نگاه دارند تا بتوانند جلویتان سودآورترین سهمیهٔ آگهی‌های شخصی‌شده را بگذارند.
mghf
طرفدار ژانر خودیاری نیستم. اگر از من بپرسید می‌گویم در دورانی زندگی می‌کنیم که بیشتر از لزوم به درون خود می‌نگریم و کمتر از لزوم به محیط بیرون. جهانِ بهتر با من آغاز نمی‌شود، با همهٔ ما آغاز می‌شود، و وظیفهٔ اصلی ما ساختن نهادهای متفاوت است. صد اندرز دیگر برای صعود از نردبان شغلی یا تجسم مسیر خود به سوی ثروت ما را به جایی نخواهد رساند.
محسن
در نروژ، هدف زندان جلوگیری از رفتار بد نیست، جلوگیری از تمایلات بد است. نگهبانان درک کرده‌اند که وظیفهٔ آنها این است که تا جای ممکن زندانیان را برای یک زندگی عادی آماده کنند. طبق این «اصل عادی بودن»، زندگی داخل حصار باید تا جای ممکن شبیه زندگی در بیرون باشد.
محسن

حجم

۸۳۱٫۱ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۴۹۵ صفحه

حجم

۸۳۱٫۱ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۴۹۵ صفحه

قیمت:
۱۷۸,۰۰۰
تومان