بریده‌های کتاب راهنمای ازخودمراقبتی برای زنان شاغل و پرمشغله
کتاب راهنمای ازخودمراقبتی برای زنان شاغل و پرمشغله اثر سوزان فالتر

کتاب راهنمای ازخودمراقبتی برای زنان شاغل و پرمشغله

می‌پرسید چطور می‌توانید تشخیص دهید حدومرزتان از کجا آغاز می‌شود؟ این امر به سطح تشویش و اضطراب شما بستگی دارد. زمانی که از شما درخواستی می‌شود، به واکنش بدن خویش دقّت کنید. مانند بسیاری از افراد که در موقعیت مشابه شما قرار دارند، درحالی‌که ذهنتان پاسخ مثبت می‌دهد، بدن شما فریاد نه گفتن سر می‌دهد. همین امر نشان‌گر حدومرزی‌ست که شایسته است به آن احترام بگذارید.
Mina
«بی‌دریغ سخاوتمند باش، آنچه بخشیده‌ای، هرگز به کارت نخواهد آمد.»
Mina
اکثر مردمان خود را غرق در مشغله‌ها می‌سازند تا واقعیت‌های ناخوشایند را از نظر دور بدارند. شاید به همین دلیل است که بیش از هفتاد درصد آمریکایی‌ها فربه هستند زیرا گاهی یک قطعه چیزکیک مرهم خوبی بر روی زخم‌هاست. زندگی بس دشوار است و این واقعیت، غیرقابل انکار است؛ امّا به جای پذیرفتن و سازگاری یافتن با آن، عموم ما با فرو رفتن در مشغله‌ها، از این امر طفره می‌رویم. به این نتیجه می‌رسیم که با سخت‌کوشی توان‌کاه، می‌توانیم استادانه بخش‌های ناخوشایند زندگی را تحت‌الشعاع قرار دهیم. با همهٔ سخت‌کوشی، نمی‌توانید از واقعیت بگریزید. دیر یا زود خانهٔ کاغذی شما فرو خواهد ریخت. پس روی فرو رفتن در مشغله‌ها حساب باز نکنید. خبر خوش اینکه خود شما می‌توانید تعیین‌کننده باشید که به آن نقطه برسید یا نه و نیک‌بختانه همواره می‌توانید از کمک برخوردار شوید.
Mina
کار من در حاشیهٔ زندگی و مراقبت از خویشتن در جریان بود، زیرا خودم این‌طور خواسته بودم.
Mina
در این دنیا فردی باش که عاشق مهرورزی به خویشتن است!
habibi
بدن تو به مثابه یک معبد مقدس است. مواد شیمیایی ناسالم، داروهای سمّی و شکر سفید را به آن سرازیر نکن. با مصرف مواد غذایی طبیعی و ورزش کردن برای او حرمت قائل شو. بگذار به وی ثابت شود که حقیقتاً او را مقدس می‌دانی.
Mina
ممکن است نیاز باشد در ابتدای راه، چند تغییر مختصر ایجاد کنید و تعدادی روال تازه، به زندگی خود بیفزایید. این تغییرات به این معناست که برای مدت‌زمان کوتاهی، از حاشیهٔ امن خود فاصله می‌گیرید.
Frida
از نظر دور ندارید شخصی که از او درخواست می‌کنید، هیچ الزامی به پذیرفتن آن ندارد. درخواستی که صادقانه مطرح می‌شود، هم می‌تواند پاسخ مثبت بگیرد و هم پاسخ منفی. پاسخ هرچه که باشد، باید متوجه بود که آن را شخصی برداشت نکنید. در اغلب موارد ما قادر نیستیم آنچه که در ذهن دیگران می‌گذرد را ذرّه‌ای درک کنیم و اکثر دلایل آنها کوچک‌ترین ارتباطی با شخص خود ما ندارند.
Mina
ما همواره رنج را برمی‌گزینیم، زیرا با آن آشنایی داریم. با این وجود همواره می‌توان به گزینش رنج پایان داد. همیشه فرصت داریم شیوه‌ای از زندگی را برگزینیم که سهولت، آزادی و رضایت خاطر بیشتری را به دست دهد و به‌جای رنج، آسایش و فرصت تازه کردن نفس را به ما ارزانی دارد. ما همواره می‌توانیم ذهن خویش را برای پذیرش اموری کاملاً متفاوت، بازگذاریم. به خاطر داشته باشید ابهام و گمی سنگری مناسب برای پنهان کردن خویش است. چه قادر نباشیم تصمیمی اخذ کنیم که به کجا برویم و چه در صورت توان تقبّل هزینه‌ها، ندانیم با تعطیلات و مرخصی خویش چه کنیم، فرقی نمی‌کند، محتوا یکی است، با منجمد شدن در این حالت هرچه رشته بوده‌ایم را پنبه کرده‌ایم و حس خوشایند ناشی از قدرت تصمیم‌گیری را زایل نموده‌ایم.
Mina
زمانی که مراقبت از خویشتن را پشت گوش می‌اندازیم، به این دلیل است که درمورد خود، دقت‌نظر کافی نداریم. در عوض تمام توجهمان معطوف به دیگران است و امان از دیگران که خواسته‌هایشان تمامی ندارد
Mina

حجم

۳۰۷٫۰ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۲۸۷ صفحه

حجم

۳۰۷٫۰ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۲۸۷ صفحه

قیمت:
۱۶,۰۰۰
تومان
صفحه قبل
۱
۲صفحه بعد