بهترین جملات زیبا و معروف از کتاب سید جمال الدین اسدآبادی | طاقچه
کتاب سید جمال الدین اسدآبادی اثر احمد علامه فلسفی

بریده‌هایی از کتاب سید جمال الدین اسدآبادی

امتیاز:
۳.۷از ۳ رأی
۳٫۷
(۳)
سید جمال الدین اسد آبادی جز اولین نفراتی است که برق و موتور برق را به ایران می‌آورد.
اذا ماتوا انتبهوا
اگر به دست و پای انسان زنجیر انداخته شودف بهتر از آنست که اوهام و خرافات، بر عقل او بند و زنجیر بیندازد. کسی که ادعا دارد که دین اسلام به سختی و دشواری دستور می دهد نه سهولت و آسانی و به ضرر امر صادر می کند نه به نفع، قضاوت کورکورانه کرده و خیلی دروغ گفته است. چشم انسان کور باشد بهتر است از آنست که بینش و طرز فکر او کور گردد.
اذا ماتوا انتبهوا
نفوذ و موفقیت این حزب به قدری گسترده بود که کرومر در گزارشی به لندن نوشت: «اگر انجمن حزب الوطنی یک سال دیگر برقرار باشد و سلسله‌جنبان امروز آسیای غربی مرکزی و افریقای شرقی و شمالی، سید جمال همدانی، مرفه‌البال و آسوده خاطر در مصر زیست کند، گذشته از اینکه تجارت و سیاست بریتانیا در قاره افریقا بالمرة معدوم گردد که سهل است، ترس آن است که سیادت قاطبه اروپا از هیمنه این انجمن عجیب، به تاریخ پیوسته و اثری از او در صفحه عالم باقی نماند.»
اذا ماتوا انتبهوا
اگر همین امروز با علوم به علم و صنعت دست پیدا نکنید مشکلات‌تان حل نخواهد شد و تا آخر شما جزء ملت‌های عقب افتاده باقی می‌مانید.
اذا ماتوا انتبهوا
یکی از مبلغان نصارای قاهره با ابراز تعجب از پیشرفت و نفوذ بسیار گسترده افکار سید جمال در قالب «حزب الوطنی»، در گزارش خود نوشت: «در دار خیال، هیچ امری از این واقعه عجیب‌تر رخ نداده که ۷۰۰ میلیون اولاد انجیل با کمال علمیت و اقتدار و غیرت که در خور طبیعت بشر است، در مقابل ۴۰ نفر که در حقیقت روح یک سید درویش ایرانی بیش نیست، مقهور گردند.»
اذا ماتوا انتبهوا
«سید جمال، ادبیات را در مصر دگرگون ساخت. ادبیات اشرافی را که کاری جز مدح پادشاهان و امیران و اشاره به اعمال آنان نداشت، منقلب ساخت و در خدمت خلق گماشت. با زبان قلم از حقوق انسان‌ها بازخواست کرد و با ستمگری و ستمگران به مبارزه برخاست.»
اذا ماتوا انتبهوا

حجم

۱۲۴٫۱ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۹۲ صفحه

حجم

۱۲۴٫۱ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۹۲ صفحه

قیمت:
۱۰,۰۰۰
۵,۰۰۰
۵۰%
تومان
صفحه قبل
۱
صفحه بعد