بهترین جملات زیبا و معروف از کتاب چگونه برندها ما را شستشوی مغزی می دهند | طاقچه
کتاب چگونه برندها ما را شستشوی مغزی می دهند اثر مارتین لیندستروم

بریده‌هایی از کتاب چگونه برندها ما را شستشوی مغزی می دهند

امتیاز:
۴.۸از ۵ رأی
۴٫۸
(۵)
در سال ۲۰۰۸ پژوهش‌گران در دانشگاه بَث انگلستان دریافتند که «ترس از شکست» محرّکی قوی‌تر از «امید به موفقیت» برای مصرف‌کنندگان است.
Sarah S
ابتدا تصاویری را از «آنچه وحشت داریم در آینده به آن تبدیل شویم» نشان می‌دهند؛ مانند: مردی که درحال طاسی است، زنی که اضافه‌وزن دارد و یا کودکی غمگین و پریشان، آن‌ها آشکارا نگاهشان را از ما می‌دزدند. به‌محض آنکه هریک از این افراد شروع می‌کند به استفاده از آن دارویی که برای بهبود ظاهرش، تغییر روحیه‌اش و یا تسکین دردش به آن نیاز دارد، نه‌تنها سرزنده‌تر، شادتر و جذاب‌تر به‌نظر می‌رسد، بلکه مستقیم به دوربین خیره می‌شود.
mahdidesigner
روش‌های تبلیغی‌ای که در دهه ۱۹۲۰ محبوبیت یافتند عبارت‌اند از: ۱. مشکلی را شناسایی کنید که شاید مصرف‌کنندگان خودشان هم از وجود آن آگاه نباشند؛ ۲. نگرانی درمورد آن مشکل را تشدید کنید؛ ۳. چاره مشکل را به آنها بفروشید.
mahdidesigner
«ترس از شکست» محرّکی قوی‌تر از «امید به موفقیت» برای مصرف‌کنندگان است.
mahdidesigner
پژوهشی چهارساله در آلمان نشان می‌دهد که یکی از عوامل مهم در اعتیاد به خرید، افزایش اعتمادبه‌نفسی است که خریداران از تعامل با فروشندگان دریافت می‌کنند!
Sarah S
«می‌توان ردپای کودکی بهانه‌گیر را در ۷۵ درصد از خریدهای ناگهانی و بی‌برنامه مواد غذایی یافت. برانگیختن میل و هوسی در کودک به معنای برانگیختن هوسی در کل خانواده است.»
Sarah S
چند ماه پس از آنکه نخستین موارد آنفلوآنزای خوکی تیتر خبرها شد، در تلاش برای بهره‌برداری از این باور غلط که «برای در امان ماندن از آنفلوآنزای خوکی باید سیستم ایمنی سالمی داشته باشیم»، شرکت کِلاگز خوراکی‌هایی را معرفی کرد که سرشار از آنتی‌اکسیدان و مواد مغذی برای تقویت سیستم ایمنی بود اما متأسفانه درصد شکر بالایی را در خود داشتند. بدین‌ترتیب، برای کسب سود به این باور غلط دامن زده می‌شد.
ziba

حجم

۳۷٫۸ کیلوبایت

تعداد صفحه‌ها

۲۷ صفحه

حجم

۳۷٫۸ کیلوبایت

تعداد صفحه‌ها

۲۷ صفحه

قیمت:
۱,۰۰۰
تومان
صفحه قبل
۱
صفحه بعد