بهترین جملات زیبا و معروف از کتاب کلان داده | طاقچه
کتاب کلان داده اثر برایان کلگ

بریده‌هایی از کتاب کلان داده

نویسنده:برایان کلگ
انتشارات:نشر نو
امتیاز:
۳.۹از ۱۶ رأی
۳٫۹
(۱۶)
در انگلستان مکانیسمی وجود دارد که به نویسندگان، به ازای تعداد دفعاتی که کتاب‌های آنها در کتابخانه‌های عمومی امانت گرفته شده باشد وجهی پرداخت می‌شود
ستاره
کلِ اهمیت کلان‌داده در این است که فراتر از توانایی و قابلیت اساسی انسان است و بدون کمک دست به ارزیابی می‌زند.
ستاره
کیفیت عملکرد کلان‌داده فقط بستگی به کیفیت داده‌ها و الگوریتم‌هایی دارد که آن را به کار می‌برند.
kia
یکی از اولین عرصه‌هایی که کلان‌داده می‌توانست تأثیرگذار باشد در کاری بود که بیشتر ما هم آن را دوست داریم و هم از آن نفرت. خرید.
kia
هدف کلان‌داده این است که با گردآوری هرچه بیشتر داده‌ها خطر پیش‌بینی ناموفق را کم کند.
kia
کلان‌داده مربوط می‌شود به کاربرد تمامی طیف داده‌هایی که برای دگرگون کردن یک سرویس یا سازمان در دسترس است.
ستاره
حل مشکل هم در جایی است که کلان‌داده موقعیت آن را دارد که خود وارد عمل شود، منتها باید از بی‌طرفی آن آگاه باشیم. کلان‌داده می‌تواند کمک کند که مشکلات حل شود یا بر تأثیر مشکلات بیفزاید؛ بستگی دارد به این‌که ما با کلان‌داده چه می‌کنیم.
kia
مشکل این‌جاست که نمی‌دانیم این الگوریتم‌ها چگونه کار می‌کنند یا چطور آنها را کنترل کنیم. به گمان من در حال حاضر فیسبوک اخلاقی و بی‌طرفانه عمل می‌کند. اما بگذارید تصور کنیم که در آینده یک قدرت شریر این شرکت را می‌خرد، و تصمیم می‌گیرد بر انتخابات کشور شما تأثیر بگذارد. قدرت در دست آنهاست چون ما نمی‌دانیم چیزی را که در رسانه‌های اجتماعی‌مان ظاهر می‌شود چطور انتخاب می‌کنند.
kia
هنگامی که فناوری اطلاعاتی پا می‌گرفت سرواژهٔ جی‌گو از این عبارت ساخته شده بود: «garbage in, garbage out -آشغال وارد کنی، آشغال خارج می‌شود». صغری و کبرای ساده‌ای است -هر قدر هم سیستم شما خوب باشد، اگر داده‌هایی که به آن می‌دهید آشغال باشد خروجی هم آشغال خواهد بود. یکی از خطرهای بالقوهٔ کلان‌داده این است که به اندازهٔ کافی بزرگ نیست.
kia
«قوی سیاه» به مثابهٔ استعاره‌ای برای یک چیز نادر بود. قوی سیاه در اصطلاح آماری یعنی این‌که پیش‌بینی بر اساس داده‌های ناقص -که در عالم واقعیت تقریباً همیشه مصداق می‌یابد- خطر گسستن ناگهانی و غیرمنتظره از گذشته را دارد. این کاربرد آماری به این واقعیت اشاره می‌کند که اروپاییان، تا پیش از کاوش دربارهٔ گیا و زیای استرالیایی، پیش‌بینی می‌کردند که «همهٔ قوها سفید هستند»، و این پیش‌بینی معتبر بود. اما با دیدن یک قوی سیاه استرالیایی کل این فرض باطل شد.
kia

حجم

۳۹۰٫۳ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۱۹۱ صفحه

حجم

۳۹۰٫۳ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۱۹۱ صفحه

قیمت:
۶۹,۰۰۰
تومان
صفحه قبل
۱
۲صفحه بعد