بریده‌های کتاب زنان نامرئی
کتاب زنان نامرئی اثر کرولاین کریادو پرز

کتاب زنان نامرئی

انتشارات:نشر برج
دسته‌بندی:
امتیاز:
۴.۲از ۴۵ رأیخواندن نظرات
مثلاً نقاشی در غارها اغلب از حیواناتی است که شکار می‌شوند و درنتیجه پژوهشگران فرض گرفته‌اند مردان -شکارچیان- آن‌ها را کشیده‌اند. اما تحلیل جدیدی از اثر دست‌ها که روی این نقاشی‌ها در غارهای فرانسه و اسپانیا انجام شده، نشان می‌دهد که عملاً اکثرشان به‌دست زنان نقاشی شده‌اند.
Elaheh
«پیمایش‌های جرم و مطالعات تجربی از نقاط مختلف دنیا نشان می‌دهد که اکثر زنان وقتی در فضاهای عمومی حضور دارند، از خشونت بالقوه‌ای که ممکن است بر ایشان اعمال شود می‌ترسند.»
حمیدرضا
زنان «برای رهبری مناسب‌تر از مردان هستند.» این نتیجهٔ تحقیقی بود که مدرسهٔ کسب‌وکار بی‌آی نروژ انجام داد و پنج ویژگی کلیدی (ثبات خلق، برون‌گرایی، استقبال از تجربه‌های جدید، توافق‌پذیری و وجدان کاری) یک رهبر موفق را تعیین کرد. زنان در چهار تا از این پنج ویژگی امتیاز بالاتری از مردان داشتند
شراره
در ۲۴ اکتبر هیچ زنی در ایسلند دست به سیاه‌وسفید نزد. نه کار دستمزدی و نه آشپزی، و نه تمیزکاری و مراقبت از کودکان. تا مردان ایسلندی ببینند چطور بدون کار نامرئی‌ای سر می‌کنند که زنان هرروزه برای به‌حرکت‌انداختن کشور انجام می‌دادند. نود درصد از زنان ایسلندی در این اعتصاب شرکت کردند. بیست‌وپنج‌هزار زن برای راهپیمایی (بزرگ‌ترین تجمع بین بیش از بیست رویداد در سراسر کشور) در میدان مرکزی ریکیاویک جمع شدند؛ رقم چشمگیری برای کشوری که در آن زمان فقط ۲۲۰ هزار نفر جمعیت داشت. یک سال بعد در سال ۱۹۷۶ ایسلند قانون برابری جنسیتی را تصویب کرد که تبعیض جنسی در محیط کار و مدارس را منع می‌کرد. پنج سال بعد ویگدیس فینبوگادوتر در رقابت با سه مرد دیگر نخستین رئیس دولت مؤنث در جهان شد که به شیوه‌ای دموکراتیک انتخاب شده بود. و امروزه ایسلند پارلمانی را با بیشترین برابری جنسیتی در دنیا بدون وجود یک نظام سهمیه‌بندی دارد. سال ۲۰۱۷ این کشور برای هشتمین سال متوالی رتبهٔ نخست را در شاخص شکاف جنسیتی جهانی مجمع جهانی اقتصاد کسب کرد.
yasaman
حضور زنان سر میز مذاکره نه‌تنها احتمال رسیدن به توافق را بالا می‌برد، بلکه دوام صلح را هم محتمل‌تر می‌کند. تحلیلی بر ۱۸۲ پیمان صلح که از ۱۹۸۹ تا ۲۰۱۱ امضا شده بود نشان داد که وقتی زنان در فرآیندهای صلح گنجانده می‌شوند ۲۰ درصد به احتمال اینکه توافق دست‌کم دو سال طول بکشد افزوده می‌شود و احتمال اینکه توافق دست‌کم پانزده سال به طول بینجامد ۳۵ درصد بیشتر می‌شود.
Fateme
حتی جایی که زنان گنجانده می‌شوند در اقلیت می‌مانند و از جایگاه‌های قدرت حذف می‌شوند
Fateme
یک اسکلت وایکینگ قرن‌دهمی که با نام «جنگجوی بیرکا» شناخته می‌شد -به‌رغم داشتن لگن ظاهراً زنانه- بیش از صد سال مرد فرض شده بود، چون در کنار مجموعهٔ کاملی از سلاح‌ها و دو اسب قربانی دفن شده بود.
Elaheh
روی صفحات ویکی‌پدیای زبان‌های مختلف نشان داد مقالاتی که دربارهٔ زنان هستند شامل کلماتی مثل «زن»، «مؤنث» یا «خانم» می‌شوند، اما مقالاتی که دربارهٔ مردان‌اند کلماتی مانند «مرد»، «مذکر» یا «آقا» ندارد (چون جنس مذکر بدیهی فرض می‌شود
mahdieh
بی‌محبت‌بودن برای زنان تخطی از هنجار تصور می‌شود، اما برای مردان این‌طور نیست.
شراره
اما چرا باید بپذیریم شیوه‌ای که مردها کارها را انجام می‌دهند، شیوه‌ای که خودشان را می‌بینند، شیوهٔ درست است؟ پژوهش‌های جدیدی انجام شده که نشان می‌دهد درحالی‌که زنان تمایل دارند هوش خود را به‌دقت ارزیابی کنند، مردانی با هوش متوسط تصور می‌کنند از دوسوم جمعیت باهوش‌ترند.
Fatemeh_J

حجم

۴۴۲٫۷ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۴۵۰ صفحه

حجم

۴۴۲٫۷ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۴۵۰ صفحه

قیمت:
۴۷,۰۰۰
۲۳,۵۰۰
۵۰%
تومان
صفحه قبل
۱
۲
...
۱۹صفحه بعد