بهترین جملات زیبا و معروف از کتاب یک ساتوشی | طاقچه
کتاب یک ساتوشی اثر محمد آذرنیوار

بریده‌هایی از کتاب یک ساتوشی

انتشارات:راه پرداخت
امتیاز:
۳.۱از ۴۸ رأی
۳٫۱
(۴۸)
همان‌طور که «یووال نوح هراری» در کتاب خود می‌نویسد، مجموع کل پول جهان به‌طور تقریبی ۶۰ تریلیون دلار است. با این وجود، مجموع کل سکه‌ها و اسکناس‌ها کمتر از شش تریلیون دلار است. بیش از ۹۰ درصد از تمام پول دنیا نیز، بیش از ۵۰ تریلیون دلاری که در حساب‌های ما به چشم می‌خورد، صرفاً در سرورهای رایانه‌ای وجود دارند. به همین شکل، بیشتر تراکنش‌های مربوط به کسب‌وکارها با انتقال داده‌های الکترونیکی از یک فایل رایانه‌ای به دیگری و بدون هیچ‌گونه مبادله پول نقد فیزیکی انجام می‌شوند.
esrafil aslani
تعداد زیادی معامله‌گر و شرکت دانه‌درشت در بازار بیت‌کوین که به «نهنگ» مشهور هستند، می‌توانند با ثبت سفارش‌های سنگین خرید یا فروش و اقداماتی از این قبیل، قیمت را در جهت منافع خود دست‌کاری کنند.
Amirreza ghamilouei
«ساتوشی» یاد می‌شود. یک ساتوشی جزئی از صد میلیون واحد کوچک دیگر است که در کنار یکدیگر یک واحد بیت‌کوین را تشکیل می‌دهند.
Ali Karimi
هر خدمتی که پیش‌تر تنها با نظام بانکداری یا سیستم‌های سازمان متمرکز امکان‌پذیر بود، هم‌اکنون با ترکیب بلاکچین و رمزنگاری خارج از بانک‌ها قابل پیاده‌سازی است. نمی‌توان منکر آن شد که شکل دنیای ما در سال‌های آینده به‌شدت تحت تأثیر فناوری بلاکچین و ارزهای دیجیتال قرار خواهد گرفت
Ali Karimi
به عصر ارزهای دیجیتال و تمرکززدایی سلام کنید.
.خدایا.
خطر امنیت «کلاهبرداری، هک و دزدی» سه واژه‌ای هستند که مدت‌هاست با روح بازار ارزهای دیجیتال عجین شده‌اند. با هر هک یا حمله بزرگی که بیشتر اوقات روی صرافی‌ها و برخی کیف پول‌های غیرمعتبر اتفاق افتاده، ارزش ارزهای دیجیتال و صرافی‌ها زیر سؤال رفته است. شبکه‌های بلاکچینی بزرگی مثل بیت‌کوین و اتریوم تاکنون هک نشده‌اند و حمله به آنها با هدف سرقت دارایی کاربران تقریباً غیرممکن است، اما حمله به یک صرافی متمرکز ممکن است و این امر اگرچه تأثیری بر کار شبکه‌های بلاکچینی ندارد، اما در احساسات سرمایه‌گذاران تأثیرگذار است. ارزهای دیجیتال از نظر امنیت با سه چالش اساسی مواجه هستند که در ادامه هر یک را به‌طور مختصر مرور می‌کنیم.
Jamshid Sohrabi
فاد اصطلاح «فاد» نیز از ابتدای کلمات «شک، عدم قطعیت و تردید» گرفته شده است. این احساس زمانی به وجود می‌آید که بحرانی حول یک دارایی رخ می‌دهد یا منتقدان و رسانه‌ها با انتشار برخی اخبار باعث سقوط قیمت‌ها می‌شوند. در چنین مواقعی، برخی سرمایه‌گذاران دچار فاد شده و خیلی سریع شروع به فروش می‌کنند. برای نمونه، اخبار مربوط به ممنوعیت‌های چین در سال ۲۰۱۷ بخش بزرگی از اخبار منفی آن سال را تشکیل می‌داد که بیشتر اصلاحات قیمت همراه با آن اخبار اتفاق می‌افتاد. ناگفته نماند تأثیر اخبار چین روی قیمت‌ها در سال‌های بعد کاهش یافت.
Jamshid Sohrabi

حجم

۱٫۴ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۲۹۶ صفحه

حجم

۱٫۴ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۲۹۶ صفحه

قیمت:
۱۰۴,۰۰۰
تومان
صفحه قبل
۱
صفحه بعد