بهترین جملات زیبا و معروف از کتاب گریه‌های مسیح | صفحه ۲ | طاقچه
کتاب گریه‌های مسیح اثر مجید پورولی کلشتری

بریده‌هایی از کتاب گریه‌های مسیح

انتشارات:عهد مانا
دسته‌بندی:
امتیاز:
۳.۹از ۴۲ رأی
۳٫۹
(۴۲)
- اگر ادعا کنی که مسلمان‌ها پر از خطا و گناه و غفلت هستند، من صد در صد با تو موافقم. امّا اسلام و شخصیّت محمّد از هر زشتی و پلیدی و خطایی به دوره! خداوندِ پاک برای مردم، رسولِ پاک و دینِ پاک می‌فرسته!
!...𝙼𝚎𝚑𝚛𝚊𝚗
عقلِ انسان مرکز تمام خلقت نیست. ما یک ذرهٔ ناچیز از یک کل هستیم. ما قادر به قضاوت کُل نیستیم. توماس نیم‌نگاهی به کتی می‌اندازد که توی آشپزخانه دارد فنجان‌ها را کنار هم می‌چیند. جاستین ادامه می‌دهد: - اتفاقاتی در عالم هست که از حیطهٔ قضاوت و درکِ عقل خارجه! سؤال اصلیِ من که با ورود شما ناتمام موند این بود که، آیا چون عقل قادر نیست برخی پدیده‌ها را درک کنه، باید اون‌ها را تکذیب کنه؟
امیر حسین
- بهتره یک نگاهی به تاریخ ایران بیندازید. چند ماه قبل توی یکی از دانشگاه‌ها، یک ایرانی را دیدم که می‌گفت اسلام با شمشیر ایران را فتح کرده و به زن‌ها تجاوز کرده و کتابخانه‌ها را به آتش کشیده! جاستین سری تکان می‌دهد. - بله. کاملاً درسته. امّا ایران را خلیفه دوم مسلمان‌ها فتح کرد که بویی از اسلام و فرهنگ و دین محمّد نبرده بود. شاید کسی به ظاهر اسمش مسلمان باشه اما معلوم نیست که تمام رفتارهاش منطبق با اسلام باشه. مگر تمام مسیحی‌های اروپا رفتارشون منطبق با رفتار مسیح بوده؟!
fetemh zhra
این‌که آدم فکر کنه قراره چی به سرش بیاد، دقیقاً همون قدر سخته که اون چیز واقعاً به سرش بیاد.
مهسا
عقلِ ما گاهی کار می‌کنه و گاهی نه. همه ما گاهی از این جمله معروف استفاده می‌کنیم که «الان عقلم کار نمی‌کنه!» حالا سؤال مهم و کلیدی این‌جاست که چطور عقلی که گاهی کار نمی‌کنه، می‌تونه مرجع تصمیم‌گیری‌های مهم انسان باشه؟ هانا و توماس نگاهی به هم می‌اندازند. جاستین ادامه می‌دهد. - انسان به داشتن عقل افتخار می‌کنه. عقل برترین هدیهٔ خداوند به انسانه. امّا انسان در مجموعهٔ خلقت یه ذره ناچیزه. آیا عقلِ انسانِ ناچیز قابلِ قضاوتِ تمام گسترهٔ خلقت هست؟! همه به هم نگاه می‌اندازند. جاستین ادامه می‌دهد.
امیر حسین
وطن اوّل و آخر هر آدمی باید عشقش باشه.
آیه
تو برای عقاید آدم‌ها احترام و آزادی قائل نیستی؟ توماس نگاه حق‌به‌جانبی می‌کند و می‌گوید: - من از آزادی دادن به برخی عقاید وحشت دارم مادر.
fetemh zhra

حجم

۱۴۱٫۷ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۲۴۰ صفحه

حجم

۱۴۱٫۷ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۲۴۰ صفحه

قیمت:
۵۴,۰۰۰
۲۷,۰۰۰
۵۰%
تومان
صفحه قبل۱
۲
صفحه بعد