بهترین جملات زیبا و معروف از کتاب شهید فاطمی | صفحه ۲ | طاقچه
کتاب شهید فاطمی اثر محمدرضا انصاری

بریده‌هایی از کتاب شهید فاطمی

دسته‌بندی:
امتیاز:
۴.۸از ۱۲ رأی
۴٫۸
(۱۲)
فاطمه علیهاالسلام مانده بود و آغوش بی محسن علیه‌السلام. فاطمه علیهاالسلام مانده بود و چشمان خیس از اشک علی علیه‌السلام. فاطمه مانده بود و نگاه‌های غمزده کودکانش بر سر قبر محسن علیه‌السلام. فاطمه علیهاالسلام مانده بود و سکوتی سرد که باید با صدای محسنش شکسته می‌شد. فاطمه علیهاالسلام مانده بود و بازویی که برای شانه زدن موهای کودکانش بالا نمی‌آمد. فاطمه علیهاالسلام مانده بود و حسرت شنیدن صدای خنده و گریه پسرش محسن علیه‌السلام، و فاطمه علیهاالسلام مانده بود و دنیایی از درد. وفاداری امت را به یاد آورد و فرمود: امتی که عهد و پیمان خدا و پدرم پیامبر صلی‌الله‌علیه‌و‌آله را درباره امیرالمؤمنین علیه‌السلام شکستند هرگز بر من نماز نخوانند. این امت عمر و قنفذ و خالد را بر در خانه ما فرستادند تا پسر عمویم را برای بیعت به سقیفه ببرند.
f_altaha
مُفَضَّل است و دنیای سؤال، و این بار سوره تکویر آیات هشتم و نهم: «وَ إِذَاالْمَوْؤُدَةُ سُئِلَتْ، بِأَی ذَنْبٍ قُتِلَتْ»: «وقتی درباره زنده به گور بپرسند که به چه جرمی کشته شد»؟ صادق آل محمد علیهم‌السلام لب می‌گشاید و تا دنیا دنیاست نام محسن بن علی علیه‌السلام رادر قرآن می‌درخشاند و ظلم سقیفه را نمایان می‌کند. فرمود: به خدا سوگند، منظور از «موؤدة» محسن علیه‌السلام است؛ مصداق این آیه ما اهل بیتیم.
f_altaha
آن روزها که طناب سقیفه گلوی حیدر علیه‌السلام را می‌فشرد، بشارتی زیبا برای دوستداران محسنش فرمود! داغ فرزند، قلبش را سوزانده است؛ و این زخم هرگز التیام نخواهد یافت، مگر...! آری، حیدر علیه‌السلام خبر از روزهای رجعت می‌دهد که عدل مهدوی سراسر جاری گشته و امیرالمؤمنین علیه‌السلام باز خواهد گشت برای حکمرانی؛ باز می‌گردد تا قصاص کند قاتلین جگرگوشه‌اش را. او فرمود: من، علی بن ابی‌طالب بنده خدا و برادر پیامبر، در عالم رجعت باز می‌گردم. آنگاه دشمنانم و قاتلین فرزندم محسن علیه‌السلام را زنده می‌کنم و آنها را برای قصاصِ پسرم به قتل می‌رسانم.
f_altaha

حجم

۱۶٫۷ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۲

تعداد صفحه‌ها

۴۴ صفحه

حجم

۱۶٫۷ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۲

تعداد صفحه‌ها

۴۴ صفحه

قیمت:
۱۰,۰۰۰
تومان
صفحه قبل۱
۲
صفحه بعد