بهترین جملات زیبا و معروف از کتاب خاطرات حسین فردوست | طاقچه
کتاب خاطرات حسین فردوست اثر مصطفی جوان

بریده‌هایی از کتاب خاطرات حسین فردوست

۳٫۴
(۳۶)
محمدرضا آن‌قدر با حسین احساس دوستی و صمیمیت داشت که حتی مسائل جنسی خود را با وی مطرح می‌کرد. یکی از این مسایل هنگامی پیش آمد که محمدرضا با یکی از دختران خدمتکار مدرسه له‌روزه رابطهٔ نامشروع برقرار کرده در نتیجه دخترک باردار شد. محمدرضا به حسین التماس کرد کاری کند که این موضوع به گوش رضاشاه و سایر درباریان نرسد، در غیر این صورت پدرش پوست از کله او می‌کند. او نیز با یک داستان ساختگی که خانواده‌اش در تهران در مضیقهٔ مالی هستند از مؤدب‌الدوله نفیسی (پیشکار محمدرضا در سوئیس) مبلغ پنج هزار فرانک گرفت تا به عنوان حق‌السکوت به دختر بدهد.
وحیدعبدلی
شاه در کتاب «مأموریت برای وطنم» تنها کسی را که به عنوان دوست صمیمی خود معرفی کرد، فردوست بود. در دوران سلطنت محمدرضا پهلوی، فردوست نه فقط صمیمی‌ترین دوست او بود بلکه تنها فردی بود که با شاه و ملکه بر سرِ یک میز غذا می‌خورد و محرم اسرار محمدرضا و رابط او در مخفیانه‌ترین ارتباطات نیز بود.
وحیدعبدلی
حادثهٔ فیضیهٔ قم، قیام ۱۵ خرداد در روز اول فروردین سال ۱۳۴۲ که مصادف با شهادت امام جعفر صادق (ع) بود، رژیم شاه با حمایت ساواک برای سرکوب علما و روحانیون چندین اتوبوس از افراد گارد جاویدان را با لباس مبدل روستایی و کارگر به قم اعزام نمود تا علاوه بر اختلال در مراسم مدرسه، به ساحت علما و روحانیت در ملاءعام توهین نمایند. سرهنگ مولوی رئیس ساواک تهران به دستور مستقیم شاه مأمور شد تا با نیروهایش جهت سرکوب روانهٔ قم شود.
کاربر ۵۹۶۳۰۳۰

حجم

۱٫۴ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۴

تعداد صفحه‌ها

۲۱۶ صفحه

حجم

۱٫۴ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۴

تعداد صفحه‌ها

۲۱۶ صفحه

قیمت:
۵۰,۰۰۰
۲۵,۰۰۰
۵۰%
تومان
صفحه قبل
۱
صفحه بعد