بهترین جملات زیبا و معروف از کتاب صحیفه‌ی سجادیه | صفحه ۸ | طاقچه
کتاب صحیفه‌ی سجادیه اثر محمد مهدی رضائی

بریده‌هایی از کتاب صحیفه‌ی سجادیه

انتشارات:نشر جمال
دسته‌بندی:
امتیاز:
۴.۴از ۲۹ رأی
۴٫۴
(۲۹)
۸) ستایش برای خدایی‌ست که اگر در برابر نعمت‌های پیاپی که بر بندگانش ارزانی داشته و بخشش‌های مکرّر که در حقّ آنان به اتمام رسانده، ستایش خود را به ایشان نمی‌آموخت، از نعمت‌هایش بهره می‌بردند و سپاسش به جای نمی‌آوردند، و از روزی‌اش فراخی می‌جستند و شکرانه آن نمی‌گزاردند. ۹) در این صورت، از مرزهای انسانی پا به وادی حیوانی می‌نهادند، و آنگونه می‌شدند که خدا در کتابِ استوار خود فرمود: ﴿آنان مثل چارپایان‌اند، نه بیشتر، بلکه گمراه‌ترند.﴾ [فرقان / ۴۴]. ۱۰) ستایش برای خداست که ما را با خود آشنا کرد، و شیوه سپاسگزاری از خود را به یادمان آورد، و درهایی از علمِ به پروردگاری‌اش را بر ما گشود، و ما را به اخلاص‌ورزیدن در توحیدِ خود راه نمود، و از انحراف و تردید درباره خویش نگاه داشت.
نیلوفر معتبر
۴۱) بدرود، چه مشتاق بودیم به تو دیروز و چه آرزومند خواهیم بود به تو فردا!
شمع
۳) ای بی‌نیاز بی‌نیازان! اینک ما بندگانِ توایم در پیشگاهت، و من از همه محتاج‌ترم به [نگاه] ت. پس به توان‌گری‌ات، بینوایی ما را چاره‌سازی کن و به منع خویش، ناامیدمان مکن؛ که اگر چنین کنی، آن را که از تو سعادت خواسته، شوربختی داده‌ای، و آن را که از احسانتْ چشمِ بخشش داشته، محروم ساخته‌ای.
گرگ کتاب خور
۱) خدایا! اگر خواهی که ما را بیامرزی، این به زیاده‌بخشی توست، و اگر خواهی که ما را کیفر دهی، این نتیجه دادگری توست. ۲) پس به منّت خود بخششت را بر ما آسان کن و به عفوِ خود ما را از عذابت رهایی بخش؛ که ما را طاقتِ عدلِ تو نباشد، و بی‌گذشتِ تو، هیچ‌یک از ما را رستگاری نشاید.
گرگ کتاب خور
ای آن‌که شگفتی‌های بزرگی‌ات به پایان نرسد!
nedsalehani
خدایا! اگر خواهی که ما را بیامرزی، این به زیاده‌بخشی توست، و اگر خواهی که ما را کیفر دهی، این نتیجه دادگری توست
علیرضام

حجم

۲۰۴٫۵ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۲۳۲ صفحه

حجم

۲۰۴٫۵ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۲۳۲ صفحه

قیمت:
۱۰۰,۰۰۰
۵۰,۰۰۰
۵۰%
تومان
صفحه قبل۱
...
۷
۸
صفحه بعد