بریده‌های کتاب مذاکره کار بزدل‌ها نیست
کتاب مذاکره کار بزدل‌ها نیست اثر وندی شرمن

کتاب مذاکره کار بزدل‌ها نیست

نویسنده:وندی شرمن
انتشارات:نشر علم
امتیاز:
۲.۷از ۲۹ رأیخواندن نظرات
عراقچی و روانچی خشکشان زده بود. فکر می‌کردند تا به حال من را شناخته‌اند و چم و خم اخلاقم دستشان آمده اما این گریه نابهنگام و این وندی کسی نبود که آن‌ها می‌شناختند. ظرف چند ماه گذشته و در طول این مذاکرات سخت اولین باری بود که می‌دیدم این دو نفر چنین سکوت کرده‌اند. حتی راب هم ساکت و بی‌صدا نشسته بود و نمی‌دانست چه واکنشی باید نشان دهد. هرگز دلم نمی‌خواست جلوی عراقچی یا هر دشمن دیگری و هر جلسه دیگری با چشمانی اشک‌بار بنشینم. حتی انتظار نداشتم برداشت شخصی از گریه من داشته باشند و آن را دستاویزی برای عقب‌نشینی از مواضعشان قرار دهند؛ اما خلوص خاصی در گریه من بود که واقعیت همان لحظه را نشان می‌داد. همه‌چیز این مذاکرات به مخاطره افتاده بود، مخالفت من با پیشنهاد ایرانی‌ها می‌گفت تک‌تک ساعاتی که صرف این نبرد هسته‌ای کرده بودیم کم مانده بر باد هوا برود، بله حقیقت داشت در واقع زندگی همه ما و تمام آنچه تا کنون به دست آورده بودیم در معرض نابودی بود.
ae
سیاستمدار همه چیز را سبک سنگین می‌کند و با احتیاط کلمات و اقداماتش را انتخاب می‌کند؛ اما فرد خودکامه تکانشی و بدون برنامه‌ریزی قبلی (گاهی اوقات ساعت شش بامداد در حساب کاربری توییترش) و بدون بررسی این کار را انجام می‌دهد.
فردین
ما در مذاکرات کنترل بیشتری بر امور داریم.
فردین
به هر حال رهبران سیاسی و مذهبی ایران همیشه سعی کرده‌اند از ایالات‌متحده یک شیطان بسازند تا هم وجود خودشان را توجیه کنند هم از خود یک قهرمان بسازند.
علیرضا
سیاستمدار محاسبه‌گر و گسترده اندیش است، فرد خودکامه سوداگر است و تهی از حس همدردی. سیاستمدار می‌داند که هر تصمیم بر اساس گذشته و حال و با چشم‌اندازی به آینده گرفته می‌شود؛ خودکامه فقط آنچه پیش چشمش است را می‌بیند و به آنچه هم اکنون در معرض خطر است می‌اندیشد. سیاستمدار می‌داند هر گفتگویی، هر مذاکره‌ای، هر اقدامی شبیه یک حرکت در صفحه شطرنج است و بر دیگر مهره‌ها تأثیر می‌گذارد، اما خودکامه صرفاً در پی این است که راه خروجی بیابد، درست مانند بچه‌ای که مسیر مارپیچی دستش داده‌اند و گفته‌اند راه درست رسیدن به پیتزا را پیدا کند و او هم با ماژیک به جان صفحه بیفتد.
فردین
ایجاد تغییرات واقعی همیشه تاوان خواهد داشت.
remolouse
مئیر داگان، رئیس اسبق موساد در مصاحبه‌ای با مجله نیویورکر گفته بود «حمله به ایران یعنی جنگ منطقه‌ای. در آن صورت ایران بهترین بهانه را برای تداوم برنامه اتمی‌اش در اختیار خواهد داشت»؛ و به احتمال زیاد آن‌ها تأسیسات اتمی خود را به صورت پنهانی و زیر زمینی خواهند ساخت.
4=/=2+2
شاهی که اقتصاد ایران را در دهه‌های ۱۹۵۰ و ۱۹۶۰ مدرنیزه کرده بود و فرهنگ اسلامی کشورش را تبدیل به فرهنگی سکولار کرده بود اما حکومتش را با مشت آهنین اداره می‌کرد.
علیرضا
هنگامی که من و بروس تصمیم گرفتیم ازدواج کنیم، برای دیدار آشنایی با پدر و مادرم در یک رستوران شیک در بالتیمور قرار گذاشتیم. مشغول صرف شام بودیم که بروس یک بلیط هواپیما به مقصد پاریس از جیبش در آورد. فقط یک بلیط و آن هم برای من. هنگامی که با هم آشنا شدیم، داشتیم برای رفتن به پاریس برنامه‌ریزی می‌کردم، اما در تب و تاب عاشقی این برنامه را به کل فراموش کردم. با رو کردن این بلیط در آن شب به من نشان داد که زندگی مشترک ما مانعی برای دست‌یابی به رؤیاهای شخصی من نیست. اگر چه قبلاً این را نمی‌دانستم اما با این کارش مطمئن شدم که من و بروس زندگی طولانی با هم خواهیم داشت.
مهتا
رئیس‌جمهور امیدوار بود بتواند بین اسرائیل و سوریه و اسرائیل لبنان نیز پیمان صلح منعقد کند و به این ترتیب ایران را که منبع شرارت در خاورمیانه بود را به انزوا بکشاند.
وحید

حجم

۳۰۸٫۷ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۳۰۹ صفحه

حجم

۳۰۸٫۷ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۳۰۹ صفحه

قیمت:
۶۰,۰۰۰
تومان
صفحه قبل
۱
۲۳صفحه بعد